McLaren: Problémem je, že se chceme zlepšit příliš rychle

Konkurenceschopnost motoru je Achillovou patou spolupráce McLaren-Honda. Ron Dennis nyní přiznal, že některá rozhodnutí ohledně technického vývoje byla uspěchána, ale napomohlo tomu i současné znění regulí. Loni v předvečer před Velkou cenou Japonska se odehrála pro McLaren, Hondu ale i celé Japonsko velká věc. Tehdy britský tým oznámil spolupráci a nové spojení právě s Hondou. Návrat…

3 Štítky: McLaren Ron Dennis Zveřejněno 30. 09 2015 — Josef Nekvinda

Konkurenceschopnost motoru je Achillovou patou spolupráce McLaren-Honda. Ron Dennis nyní přiznal, že některá rozhodnutí ohledně technického vývoje byla uspěchána, ale napomohlo tomu i současné znění regulí.

Loni v předvečer před Velkou cenou Japonska se odehrála pro McLaren, Hondu ale i celé Japonsko velká věc. Tehdy britský tým oznámil spolupráci a nové spojení právě s Hondou. Návrat ke kořenům a sentimentálním vzpomínkám. Ostatně o bývalou spolupráci se při svém vyjádření opíral i Ron Dennis a neměl tak nejmenší problém označit motor Hondy doslova za šperk. Jenže rok se s rokem sešel a i samotný Dennis musel trochu přeformulovat své mínění. Až s odstupem času, po dalším mizerném víkendu na Suzuce si všiml, že spojení McLaren-Honda bylo uspěchané. Za uspěchaný označil vývoj motoru, se kterým Honda nemohla přeskočit evoluci a dospět do konkurenceschopného stavu.

„Snažili jsme se pohnout kupředu více a rychleji, než to bylo reálně možné a to nám paradoxně nejvíce ublížilo a ubližuje nám to dodnes. Ve své podstatě jsme si tak nejtvrdší ránu zasadili sami. Na druhou stranu to může urychlit náš proces toho, jak se vrátit tam, kde chceme být,“ uvedl Ron Dennis

Šéf týmu z Wokingu ale jeho postupné zlepšování se vnímá, a toto zlepšování je nejen viditelné, ale i citelné. Zpočátku tým bojoval i s interními vztahy, všechno si teprve sedalo ale jak se zdá, do příští sezóny bude moci jít s čistým štítem. Jenže rozvoj týmu z druhé strany brzdí i předpisy, které Dennise doslova iritují.

„Jsem opravdu frustrován z toho, jak se vymýšlejí předpisy na to, abychom snížili náklady, ale tyto předpisy naopak všechno prodražují. Nemůžeme vytvořit spolehlivý motor bez vlastního testování. Potřebovali bychom vlastní svobodné testy v aerodynamických tunelech. Když jste nekonkurenceschopní, zběsile hledáte cestu ven, ale když vám to předpisy zakazují, je to velmi omezující,“ posteskl si Dennis nad současnými regulemi.

Diskuse k článku

Napsat komentář