McLaren představil MP4-31

Tým McLaren v neděli ráno představil svou formuli pro letošní sezonu: MP4-31. Stalo se tak prostřednictvím oficiálních fotografií a zejména videa níže. V loňském roce tým McLaren – Honda trápil malý výkon a obrovská nespolehlivost pohonných jednotek. Ron Dennis říká: “Nebudeme dělat žádné předpovědi toho, kdy budeme vítězit. Mohu vás ale ujistit, že každý člen…

2 Štítky: McLaren Prezentace Zveřejněno 21. 02 2016 — GPF1.cz

Tým McLaren v neděli ráno představil svou formuli pro letošní sezonu: MP4-31. Stalo se tak prostřednictvím oficiálních fotografií a zejména videa níže.

V loňském roce tým McLaren – Honda trápil malý výkon a obrovská nespolehlivost pohonných jednotek. Ron Dennis říká: “Nebudeme dělat žádné předpovědi toho, kdy budeme vítězit. Mohu vás ale ujistit, že každý člen našeho týmu posledních několik měsíců pracoval naprosto neúnavně.”

Dodal, že nový vůz se vyznačuje řadou “inovací”, aniž by specifikoval, o které jde.

McLaren má své turbo motoru Honda RA616H umístěné ve V prostoru válců spalovací jednotky. Právě na to také letos spoléhá. “Highly space-efficient integration of Honda’s power unit,” říká McLaren.

Ron Dennis dodal: “Máme nejlepší jezdeckou sestavu v celé soutěži.” Pro tým i letos budou závodit Jenson Button a Fernando Alonso. Jenson Button přiznal, že zvažoval konec kariéry v důsledku mizerných výkonů auta. Fernando Alonso před rokem záhadně boural při testech v Barceloně a úvodního závodu sezony se ani nezúčastnil.

mclaren2

mclaren3

Angličtinářům nabízíme plnou technickou specifikaci nového McLarenu MP4-31:

Šasi

Monocoque Carbon-fibre composite, incorporating driver controls and fuel cell
Safety structures Cockpit survival cell incorporating impact resistant construction and anti-penetration panels, front impact structure, prescribed side impact structures, integrated rear impact structure, front and rear roll structures
Bodywork Carbon-fibre composite, including engine cover, sidepods, floor, nose, front wing and rear wing with driver-operated drag reduction system
Front suspension Carbon-fibrewishbone and pushrod suspension elements operating inboard torsion bar and damper system
Rear suspension Carbon-fibrewishbone and pullrod suspension elements operating inboard torsion bar and damper system
Weight Overall vehicle weight 702kg (including driver, excluding fuel)
Weight distribution between 45.5% and 46.5%
Electronics McLaren Applied Technologies. Including chassis control, power unit control, data acquisition, sensors, data analysis and telemetry
Instruments McLaren Applied Technologies dashboard
Greases & Fluids Mobilith SHC™ 1500 Grease – High temperature drive-shaft tripod lubrication
Mobilith SHC™ 220 Grease – Low rolling resistance ceramic wheel bearing lubrication
Mobil SHC™ Hydraulic Oil – High pressure, high temperature hydraulic fluid used for chassis, transmission and power unit actuation
Brake system Akebono brake calipers and master cylinders
Akebono ‘brake by wire’ rear brake control system
Carbon discs and pads
Steering Power-assisted rack and pinion
Tyres Pirelli P Zero
Race wheels Enkei
Garage Radio Kenwood
Paint AkzoNobel Car Refinishes system using Sikkens products

Pohonná jednotka

Type HONDA RA616H
Minimum weight 145 kg
Primary PU components Internal Combustion Engine (ICE)
Motor Generator Unit – Kinetic (MGU-K)
Motor Generator Unit – Heat (MGU-H)
Energy Store (ES)
Turbocharger
Control Electronics

Spalovací motor

Capacity 1.6 litres
Cylinders Six
Bank angle 90 degree vee angle
No of valves 24
Max speed 15,000 rpm
Max fuel flow rate 100 kg/hour (above 10,500 rpm)
Fuel consumption 100 kg ‘lights to flag’ regulated fuel capacity limit
Fuel injection Direct injection, single injector per cylinder, 500 bar max
Pressure charging Single-stage compressor and exhaust turbine, common shaft
Fuel Esso™ High Performance Unleaded Race Fuel (5.75% bio fuel)
Lubricant Mobil 1™ Racing Oil – High protection low friction lubricant for high durability and improved fuel economy

Systém rekuperace energie

Architecture Integrated Hybrid energy recovery via Motor Generator Units
Crankshaft coupled electrical MGU-K
Turbocharger coupled electrical MGU-H
Energy Store Lithium-Ion battery, between 20 and 25 kg
Maximum energy storage, 4 MJ per lap
MGU-K Maximum speed, 50,000 rpm
Maximum power, 120 kW
Maximum energy recovery, 2 MJ per lap
Maximum energy deployment, 4 MJ per lap
MGU-H Maximum speed 125,000 rpm
Maximum power, unlimited
Maximum energy recovery, unlimited
Maximum energy deployment, unlimited

Převodovka

Gearbox Carbon-fibre composite main case, longitudinally mounted
Gear ratios Eight forward and one reverse
Gear selection Electro-hydraulically operated seamless shift
Differential Epicyclic differential withmulti-platelimited slipclutch
Clutch Electro-hydraulically operated, carbon multi-plate
Lubricant Mobilube 1 SHC™ Racing Gear Oil – Low traction loss, high efficiency gear and bearing lubricant and coolant
TýmDatumZpůsob prezentace
Renault (zabarvení)3. únorainfo + fotky
Red Bull17. únorainfo + fotky, prezentace zabarvení
Williams19. února 9:45info + fotky
Ferrari19. února 14:00info + fotky
Mercedes21. února 9:00info + fotky
McLaren21. února 9:30info + fotky
Haas21. února 15:00info + fotky
Force India22. února 8:30info + fotky
Red Bull22. února 8:30info + fotky
Toro Rosso22. únorainfo + fotky
Renault22. únorainfo + fotky
Manor22. únorainfo + fotky
Sauber29. únorainfo + fotky

Diskuse k článku

Napsat komentář