McLaren představil MP4-31
Tým McLaren v neděli ráno představil svou formuli pro letošní sezonu: MP4-31. Stalo se tak prostřednictvím oficiálních fotografií a zejména videa níže. V loňském roce tým McLaren – Honda trápil malý výkon a obrovská nespolehlivost pohonných jednotek. Ron Dennis říká: “Nebudeme dělat žádné předpovědi toho, kdy budeme vítězit. Mohu vás ale ujistit, že každý člen…
Tým McLaren v neděli ráno představil svou formuli pro letošní sezonu: MP4-31. Stalo se tak prostřednictvím oficiálních fotografií a zejména videa níže.
V loňském roce tým McLaren – Honda trápil malý výkon a obrovská nespolehlivost pohonných jednotek. Ron Dennis říká: “Nebudeme dělat žádné předpovědi toho, kdy budeme vítězit. Mohu vás ale ujistit, že každý člen našeho týmu posledních několik měsíců pracoval naprosto neúnavně.”
Dodal, že nový vůz se vyznačuje řadou “inovací”, aniž by specifikoval, o které jde.
McLaren má své turbo motoru Honda RA616H umístěné ve V prostoru válců spalovací jednotky. Právě na to také letos spoléhá. “Highly space-efficient integration of Honda’s power unit,” říká McLaren.
Ron Dennis dodal: “Máme nejlepší jezdeckou sestavu v celé soutěži.” Pro tým i letos budou závodit Jenson Button a Fernando Alonso. Jenson Button přiznal, že zvažoval konec kariéry v důsledku mizerných výkonů auta. Fernando Alonso před rokem záhadně boural při testech v Barceloně a úvodního závodu sezony se ani nezúčastnil.
It seems the majority have gone for the twin-exhaust, including McLaren. At least for now. #F1 pic.twitter.com/wRyfcbuHA3
— Grand Prix Times (@GrandPrixTimes) February 21, 2016
Angličtinářům nabízíme plnou technickou specifikaci nového McLarenu MP4-31:
Šasi
Monocoque | Carbon-fibre composite, incorporating driver controls and fuel cell |
Safety structures | Cockpit survival cell incorporating impact resistant construction and anti-penetration panels, front impact structure, prescribed side impact structures, integrated rear impact structure, front and rear roll structures |
Bodywork | Carbon-fibre composite, including engine cover, sidepods, floor, nose, front wing and rear wing with driver-operated drag reduction system |
Front suspension | Carbon-fibrewishbone and pushrod suspension elements operating inboard torsion bar and damper system |
Rear suspension | Carbon-fibrewishbone and pullrod suspension elements operating inboard torsion bar and damper system |
Weight | Overall vehicle weight 702kg (including driver, excluding fuel) |
Weight distribution between 45.5% and 46.5% | |
Electronics | McLaren Applied Technologies. Including chassis control, power unit control, data acquisition, sensors, data analysis and telemetry |
Instruments | McLaren Applied Technologies dashboard |
Greases & Fluids | Mobilith SHC™ 1500 Grease – High temperature drive-shaft tripod lubrication |
Mobilith SHC™ 220 Grease – Low rolling resistance ceramic wheel bearing lubrication | |
Mobil SHC™ Hydraulic Oil – High pressure, high temperature hydraulic fluid used for chassis, transmission and power unit actuation | |
Brake system | Akebono brake calipers and master cylinders |
Akebono ‘brake by wire’ rear brake control system | |
Carbon discs and pads | |
Steering | Power-assisted rack and pinion |
Tyres | Pirelli P Zero |
Race wheels | Enkei |
Garage Radio | Kenwood |
Paint | AkzoNobel Car Refinishes system using Sikkens products |
Pohonná jednotka
Type | HONDA RA616H |
Minimum weight | 145 kg |
Primary PU components | Internal Combustion Engine (ICE) |
Motor Generator Unit – Kinetic (MGU-K) | |
Motor Generator Unit – Heat (MGU-H) | |
Energy Store (ES) | |
Turbocharger | |
Control Electronics |
Spalovací motor
Capacity | 1.6 litres |
Cylinders | Six |
Bank angle | 90 degree vee angle |
No of valves | 24 |
Max speed | 15,000 rpm |
Max fuel flow rate | 100 kg/hour (above 10,500 rpm) |
Fuel consumption | 100 kg ‘lights to flag’ regulated fuel capacity limit |
Fuel injection | Direct injection, single injector per cylinder, 500 bar max |
Pressure charging | Single-stage compressor and exhaust turbine, common shaft |
Fuel | Esso™ High Performance Unleaded Race Fuel (5.75% bio fuel) |
Lubricant | Mobil 1™ Racing Oil – High protection low friction lubricant for high durability and improved fuel economy |
Systém rekuperace energie
Architecture | Integrated Hybrid energy recovery via Motor Generator Units |
Crankshaft coupled electrical MGU-K | |
Turbocharger coupled electrical MGU-H | |
Energy Store | Lithium-Ion battery, between 20 and 25 kg |
Maximum energy storage, 4 MJ per lap | |
MGU-K | Maximum speed, 50,000 rpm |
Maximum power, 120 kW | |
Maximum energy recovery, 2 MJ per lap | |
Maximum energy deployment, 4 MJ per lap | |
MGU-H | Maximum speed 125,000 rpm |
Maximum power, unlimited | |
Maximum energy recovery, unlimited | |
Maximum energy deployment, unlimited |
Převodovka
Gearbox | Carbon-fibre composite main case, longitudinally mounted |
Gear ratios | Eight forward and one reverse |
Gear selection | Electro-hydraulically operated seamless shift |
Differential | Epicyclic differential withmulti-platelimited slipclutch |
Clutch | Electro-hydraulically operated, carbon multi-plate |
Lubricant | Mobilube 1 SHC™ Racing Gear Oil – Low traction loss, high efficiency gear and bearing lubricant and coolant |
Tým | Datum | Způsob prezentace |
---|---|---|
Renault (zabarvení) | 3. února | info + fotky |
Red Bull | 17. února | info + fotky, prezentace zabarvení |
Williams | 19. února 9:45 | info + fotky |
Ferrari | 19. února 14:00 | info + fotky |
Mercedes | 21. února 9:00 | info + fotky |
McLaren | 21. února 9:30 | info + fotky |
Haas | 21. února 15:00 | info + fotky |
Force India | 22. února 8:30 | info + fotky |
Red Bull | 22. února 8:30 | info + fotky |
Toro Rosso | 22. února | info + fotky |
Renault | 22. února | info + fotky |
Manor | 22. února | info + fotky |
Sauber | 29. února | info + fotky |
Diskuse k článku