McLaren je připravený znovu vyhrávat. Jaké jsou jeho vyhlídky?
McLaren touží po návratu na nejvyšší příčky. Podle vyjádření šéfa týmu a Hondy to není nic nemožného. Už v roce 2017 by výsledky britské stáje měly odpovídat výkonům Mercedesu. Tým z Wokingu v současné době prožívá nejhorší období ve své historii. Poslední výhru získal díky Jensonovi Buttonovi ve Velké ceně Brazílie 2012. Situace by se…
McLaren touží po návratu na nejvyšší příčky. Podle vyjádření šéfa týmu a Hondy to není nic nemožného. Už v roce 2017 by výsledky britské stáje měly odpovídat výkonům Mercedesu.
Tým z Wokingu v současné době prožívá nejhorší období ve své historii. Poslední výhru získal díky Jensonovi Buttonovi ve Velké ceně Brazílie 2012. Situace by se ale měla brzy změnit. Šéf Hondy Yusuke Hasegawa řekl, že podle očekávání by motor japonského výrobce mohl dostihnout Mercedes už následující sezonu, alespoň co se týče čistého výkonu.
Je tedy McLaren připravený znovu vyhrávat? „Samozřejmě, že ano. Myslím, že jsme připravení více než kdy jindy,“ komentoval technický šéf britské stáje Eric Boullier. Ten dohlíží na vývoj od roku 2014. Ale obnovenému partnerství McLaren-Honda se zatím nedaří a vzhledem k nekompromisním pravidlům není velký prostor na okamžitou změnu.
„Museli jsme se rozhodnout pro koncept, kterému jsme věřili. Jedná se o postupný rozvoj v průběhu let, a ne během jednoho měsíce. To je něco, co Red Bull dělal sedm let, Mercedes pět let. Když zprůměrujeme všechny závody, zjistíme, že co se týče podvozku, bojujeme s Ferrari. Red Bull a Mercedes jsou na tom lépe, ale my jsme lepší než zbytek.“
McLaren má velkou naději na úspěch už následující sezonu. V pravidlech kolem aerodynamiky dojde k velkým změnám, které by mohly promíchat rozložením sil napříč startovním polem. „Po aerodynamické stránce musíme být velmi efektivní,“ řekl Boullier.
Předpokládá se, že Honda v příštím roce změní koncept své pohonné jednotky po vzoru Mercedesu, jehož řešení umožňuje použití většího turba. „Je to obtížné na realizaci. Proto to Ferrari a Renault nedělají. Proto nemohu říct, že my to můžeme udělat,“ komentoval Hasegawa.
Šéf Hondy nicméně věří, že partnerství McLarenu a Hondy dožene ztrátu na Mercedes bez ohledu na to, jaký koncept pohonné jednotky zvolí. „Chtěli bychom začít alespoň na stejné úrovni výkonu jako Mercedes. To je první cíl. I když při udržení stejné velikosti, hmotnosti nebo těžiště a hlavně spolehlivosti to je obtížné.“
Optimismus je cítit i z vyjádření pilota McLarenu Fernanda Alonsa. „Jdeme správným směrem. Pokud jde o jízdu nebo konkurenceschopnost a doufejme i o můj třetí titul mistra světa, musíte řídit buď Mercedes, nebo McLaren-Honda. To je můj názor, můj pocit.“
Čtěte dále: Nasadí McLaren vylepšený motor už v Malajsii? Honda zatím váhá
Diskuse k článku