Mansellův recept: Odstraňte jezdecké pomůcky a zvětšete pneumatiky

Nigel Mansell si myslí, že by formuli 1 přispělo více mechanické přilnavosti a méně elektroniky.

2 Štítky: Nigel Mansell Zveřejněno 16. 06 2015 — Jan Pastorek

Nigel Mansell si myslí, že by formuli 1 přispělo více mechanické přilnavosti a méně elektroniky.

V době, kdy šéfové formule 1 přemýšlejí, jak v roce 2017 změnit vozy, vyjádřil svůj názor bývalý pilot Nigel Mansell.

„Některá ze současných pravidel potřebují zlepšit,“ řekl pro Sky Sports. „DRS je pomůcka pro falešné předjíždění, protože jezdec nevyužívá aerodynamického pytle, aby sehrál šachovou partii a naplánoval si předjížděcí manévr.“

„I když Pirelli dělá práci, o kterou je žádáno, pneumatiky by se měly vrátit ke starým velikostem, kdy byly velmi široké, robustní a s velkou přilnavostí. Pokud jezdec chce dostat auto do zatáčky a brzdit opravdu pozdě, aby se dostal vedle soupeře, tak to může udělat s většími pneumatikami a větší přilnavostí.“

„Je třeba přehodnotit jisté věci a vrátit tomu kouzlo. KERS je dobré, protože s ním můžou jezdci pracovat v každém kole při útočení nebo bránění, ale odstraňte některé jezdecké pomůcky a nechte jezdce řídit a závodit s vozy jako dřív.“

„Jezdci nemají příležitost vyjádřit, jak jsou skvělí jako závodní jezdci, protože je tu moc pomůcek a moc inženýrů, kteří jim říkají, jak vyvážit auto. Skvělé na starých časech bylo, že si auto museli vyvážit sami.“

Diskuse k článku

2 komentáře: “Mansellův recept: Odstraňte jezdecké pomůcky a zvětšete pneumatiky”

  1. Ligier napsal:

    Pietro:
    Na fotu:
    Julian Bailey – #12 Lotus 102B – GP Monaka 1991 – kvalifikace – NQ

    Zrovna jsem dumal, díky za vyřešení 🙂

  2. Pietro napsal:

    Na fotu:
    Julian Bailey – #12 Lotus 102B – GP Monaka 1991 – kvalifikace – NQ

Napsat komentář