Malé týmy doplatí na protahující se konfiguraci pravidel 2017

Zpoždění, které nabírá dokončování nových pravidel pro rok 2017, může pořádně znepříjemnit život malým stájím. Zastáncem tohoto názoru je provozní ředitel jednoho ze zainteresovaných týmů Otmar Szafnauer z Force Indie. Ačkoli oznámení o významných změnách rámce pravidel pro sezonu 2017 vyšlo již v květnu loňského roku, debaty o detailech se stále protahují. Szafnauer proto tvrdí, že malé…

Štítky: Force India Pravidla Sezona 2017 Zveřejněno 29. 01 2016 — Josef Nekvinda

Zpoždění, které nabírá dokončování nových pravidel pro rok 2017, může pořádně znepříjemnit život malým stájím. Zastáncem tohoto názoru je provozní ředitel jednoho ze zainteresovaných týmů Otmar Szafnauer z Force Indie.

Ačkoli oznámení o významných změnách rámce pravidel pro sezonu 2017 vyšlo již v květnu loňského roku, debaty o detailech se stále protahují. Szafnauer proto tvrdí, že malé týmy s omezenými finančními, ale i personálními zdroji, mezi něž Force India patří, budou mít problém s plánováním.

„Zpoždění pro nás rozhodně představuje překážku. Bylo by lepší, kdybychom to věděli s předstihem, protože nemáme prostředky spustit vývoj v průběhu dohadů. Ostatní možná ano.

To, co nemůžeme udělat, je říci ‘No, tohle třeba bude‚ takže jdeme na to, to a to.’ Musíme počkat, až budou pravidla kompletní, protože máme omezené zdroje. Jakmile budou striktně dány, pak budeme sahat po postupných změnách a budeme převádět zdroje tak, jak bude potřeba, abychom byli konkurenceschopní,“ uvedl Szafnauer.

Správné načasování tak představuje velké úskalí. Szafnauer ale cítí, že by se debaty nad novými pravidly mohly chýlit ke zdárnému konci. V obavách jej ale stále drží vidina FIA zrychlit vozy až o pět sekund na kolo. Mohlo by to prý mít neblahý vliv na předjíždění.

„Nemáme 800 lidí. Spustit proto paralelní program je pro nás těžké. Vědět, kdy budeme moci přehodit výhybku, je strategické rozhodnutí. Samozřejmě jsme se rozhodli, že ještě nebudeme rozhodovat, dokud neuvidíme naši konkurenceschopnost v roce 2016. To, co nechcete, je nebýt konkurenceschopný v sezoně 2016 a pak i 2017. To není dobré.

Chce to něco víc než jen rychlost. Můj osobní názor je, že by vozy samozřejmě měly být rychlejší, protože se musíme odlišovat od GP2. Bylo by hezké znovu vidět auta, která dělají traťové rekordy. To se poslední dobou nedělo. Pokud jde o předjíždění, doufejme, že nová pravidla to umožní,“ doplnil provozní ředitel Force Indie.

Malé týmy by mohly mít problémy kvůli vleklým debatám o podobě nových pravidel

Malé týmy by mohly mít problémy kvůli vleklým debatám o podobě nových pravidel

Diskuse k článku

Napsat komentář