Magnussen by se díky novým pravidlům mohl zbavit své největší slabiny

Kevin Magnussen, nováček ve službách týmu Haas, je přesvědčen, že nová technická pravidla budou mít příznivý dopad na jeho jízdní styl. Staré vozy pro něho bylo snazší dostat za hranici jejich možností. Ty nové by ale měly naopak dostat za hranice možností spíše jeho. Magnussen, který do formule 1 vstoupil v sezoně 2014 v barvách McLarenu, patří…

1 Štítky: F1 Haas Kevin Magnussen Sezona 2017 Zveřejněno 29. 01 2017 — Josef Nekvinda

Kevin Magnussen, nováček ve službách týmu Haas, je přesvědčen, že nová technická pravidla budou mít příznivý dopad na jeho jízdní styl. Staré vozy pro něho bylo snazší dostat za hranici jejich možností. Ty nové by ale měly naopak dostat za hranice možností spíše jeho.

Magnussen, který do formule 1 vstoupil v sezoně 2014 v barvách McLarenu, patří již od počátku mezi hlasité zastánce změn rámce technických pravidel. Respektive je stoupencem změn, které učiní vozy rychlejšími a na piloty vytvoří větší tlak. O tomto tématu se také rozhovořil před novináři v americkém Kannapolis, domácí půdě nového zaměstnavatele, týmu Haas. Podle svých slov se v minulosti totiž potýkal s ojedinělým problémem, když po většinu času jezdil za hranou možností svého auta. Tyto trable by ale s auty specifikace 2017 měly být rovněž minulostí.

„Jsem pilot, který když má problémy, a to je skoro pořád, protože pracuji do vyčerpání, tak mám poté přirozenou tendenci auto přetěžovat. Tyhle nové formule mi pravděpodobně budou vyhovovat lépe než ty minulé s menší úrovní přítlaku. Takže ano, těším se na to,“ započal svůj proslov čtyřiadvacetiletý Dán. „Bude zábavné to vyzkoušet. Pokud se naplní naše očekávání, pak to budou nejrychlejší vozy formule 1 vůbec.“

Před tím, než jezdci poprvé do těchto strojů usednou, což se stane na konci února během prvních předsezonních testů, musí přes zimu absolvovat intenzivní fyzickou přípravu. „Určitě jsem přes zimu svou fyzičku dostal na vyšší stupeň. Letos to bylo hlavně o tréninku. Nejel jsem ani nikam na dovolenou nebo tak něco. Zůstal jsem doma v Dánsku a trénoval se svým kondičním trenérem. A to proto, že nikdo ve skutečnosti neví, jak rychlé ty vozy budou, ani jak fyzicky náročné budou, takže se prostě připravujeme tak tvrdě, jak je to možné.“

Zkušený kolega je vítaným benefitem

Svou první sezonu Magnussen strávil po boku velezkušeného Jensona Buttona. Tu druhou, již v barvách Renaultu, ale tvořil dvojici s novicem Jolyonem Palmerem. Nyní je rád, že v Haasu vedle sebe bude mít zase po roce zkušeného závodníka, od kterého se může něco nového naučit. Tuto roli letos bude zastávat Romain Grosjean.

„Jsem radši, když mám zkušeného kolegu. Profituje z toho tým, ale je to dobré i pro mě jako pilota. Mít někoho, od koho se mohu něco přiučit. I od Jolyona jsem si něco vzal, nicméně jsem si jistý, že od Romaina se dozvím více, protože je extrémně rychlým pilotem. To Jolyon pochopitelně také, avšak Romain je navíc i velmi zkušený,“ vědom si předností svého nového kolegy komentoval Magnussen situaci u Haasu.

Čtěte dále: Téma: Těšíme se na nové vozy, v pozadí však zůstávají zajímavé změny ohledně pohonných jednotek

Diskuse k článku

Napsat komentář