Kvjatovo přiznání: Red Bull mi svým rozhodnutím vzal chuť závodit. Ale už jsem zpátky
Daniil Kvjat přiznal, že ho mezisezonní degradace ze silného Red Bullu do jeho slabšího sesterského týmu Toro Rosso zrovna neposílila, spíše naopak – ocitl se v krizi. Není to tak dávno, co byl ruský pilot oslavován za svůj výkon ve Velké ceně Číny, kde vybojoval letos první stupně vítězů pro Red Bull. Následně byl dokonce…
Daniil Kvjat přiznal, že ho mezisezonní degradace ze silného Red Bullu do jeho slabšího sesterského týmu Toro Rosso zrovna neposílila, spíše naopak – ocitl se v krizi.
Není to tak dávno, co byl ruský pilot oslavován za svůj výkon ve Velké ceně Číny, kde vybojoval letos první stupně vítězů pro Red Bull. Následně byl dokonce fanoušky vyhlášen Pilotem dne. Kdo by to byl čekal, že výsledek z půlky dubna bude po dvanácti závodech jeho jediným světlým okamžikem v sezoně.
Jak dokáže být formule 1 krutá se ukázalo hned při dalším podniku v Soči. Rus byl možná příliš motivovaný před domácí Velkou cenou a hned po startu způsobil kolizi se Sebastianem Vettelem, která stála dobrý výsledek jak jeho, tak i kolegu Ricciarda.
Kvjat tak byl po prvních čtyřech závodech nečekaně nucen vyklidit sedačku pro miláčka Helmuta Marka Maxe Verstappena. Od té doby se mu nedaří, se svým kolegou z Toro Rosso Saizem prohrává v kvalifikacích i závodech. Od svého přesunu získal pouhé dva body, zatímco jeho španělský týmový kolega dvacet šest.
Red Bull argumentoval, že chce Rusovi přestupem do Toro Rosso pomoci se uklidnit a dát mu možnost opět se zlepšit. Co si o tom všem o tři měsíce později myslí sám Daniil Kvjat? „Samozřejmě jim to nemůžu vyčítat, udělali ze mě silného pilota. Teď však silný nejsem. a to kvůli tomu, co se stalo před pár měsíci. Ale to samozřejmě není omluva ani vysvětlení.
Tyhle věci vás nakonec posílí. Celá situace mě přinutila se nad věcmi trochu zamyslet… není to lehké, závodění si teď neužívám. Potřebuji, aby se mi chuť a láska k tomu, co dělám, znovu vrátila.“
https://www.youtube.com/watch?v=dYBKNXRuw6M
Pohled na Rusa po kvalifikaci na Velkou cenu Německa, kde skončil hned v první části, byl zarážející až smutný. Závod však pilotovi Toro Rosso vyšel o poznání lépe, když proťal cílovou pásku pouze 2,5 sekundy za týmovým kolegou Sainzem.
„Nezískat body je zklamání, ale na druhou stranu jsem se dnes ve voze cítil docela pohodlně, dokonce i ve chvílích, kdy se obtížně řídil. Cítím, že jsem z auta vyždímal maximum, což je pozitivní. Myslím, že jsme dnes nic nemohli udělat lépe.
Když uvážím všechny okolnosti, byl to dobrý den. Abych byl upřímný, tak jsem získal určitou sebedůvěru, se kterou můžu vstupovat do letní přestávky. Musím se dát dohromady hlavně v sobotách, abychom pak v neděli byli v dobré formě.“
Kvjat přiznává, že letní přestávka přichází přesně v pravou chvíli: „Opravdu to potřebuji, myslím, že víc než kdokoli jiný. Jsem vážně vyčerpaný, hodně jsem nad sebou pochyboval. To jsou věci, které v autě nesmíte dělat, ještě k tomu, když zrovna přijdete do nového týmu.
Je lehké se litovat. Cítím, že přesně to jsem dělal. Mnoho mých známých mi řeklo, že jsem to v posledních týdnech nebyl já. Nechci, aby mě někdo litoval, každý ve svém životě někdy zažívá takové chvíle.
Sobota byla bídná, ale v neděli jsem se cítil, že jsem udělal ne jeden, ale několik kroků vpřed. Věřím, že to od teď bude jen lepší. Doufám, že jsem na dobré cestě. Už jsem se uklidnil,“ uzavřel optimisticky čtrnáctý muž průběžného pořadí.
Že je pravý čas na zlepšení výkonů naznačují i zákulisní zdroje, podle kterých se Red Bull nechystá Kvjatovi prodloužit smlouvu na příští rok. Jak se situace vyvine se ještě uvidí, jedno je však jisté: Politika Rudých býků je nekompromisní, spousta pilotů o tom ví své…
Čtěte dále: Opustí Daniil Kvjat koncern Red Bull? Zákulisní zdroje mají jasno
Diskuse k článku