Dominantní Mercedes. K vítězství nepotřebuje ani jezdit na plný výkon
Lewis Hamilton přiznal, že prakticky celou Německou Grand Prix odjezdil se sníženým výkonem motoru. Učinil tak proto, aby prodloužil jeho životnost. Brit očekává, že po letní pauze si bude muset vybrat penalizaci za nasazení většího než povoleného množství komponent pohonné jednotky, což automaticky znamená penalizaci a propad na startovním roštu. I proto se Hamilton snaží…
Lewis Hamilton přiznal, že prakticky celou Německou Grand Prix odjezdil se sníženým výkonem motoru. Učinil tak proto, aby prodloužil jeho životnost.
Brit očekává, že po letní pauze si bude muset vybrat penalizaci za nasazení většího než povoleného množství komponent pohonné jednotky, což automaticky znamená penalizaci a propad na startovním roštu.
I proto se Hamilton snaží šetřit svůj agregát nejen v trénincích a kvalifikacích, ale už i v závodě. Mercedes díky svojí převaze ani nemusí jezdit na plný výkon, aby vyhrával. Důkazem toho budiž poslední podnik v Německu.
„Snížil jsem výkon motoru už ve druhém nebo ve třetím kole, prostě na začátku závodu. Opět jsem jej navýšil až před zastávkou v boxech, abych si pohlídal náskok, který jsem měl,“ popisuje trojnásobný mistr světa.
Po posledních zastávkách v boxech se sice Hamiltonův náskok zmenšil, ten je ale přesvědčen, že kdyby jel naplno, rozdíl mezi ním a druhým Ricciardem by byl daleko větší než necelých sedm vteřin.
„Byl jsem jedenáct vteřin před ním a jen jsem se staral o vůz a pneumatiky. Kleslo to asi na pět sekund, tak jsem si pomyslel ‚OK, asi bych s tím měl něco udělat‘, což se taky stalo. Nepamatuju si, jestli jsem pak ten rozdíl ještě o něco navýšil, ale cítil jsem, že mám závod naštěstí absolutně pod kontrolou. Což se vám nestane pokaždé.
Na konci jsem se snažil šetřit motor tak moc, jak to jen bylo možné. Doufal jsem, že to prodlouží jeho životnost. Ale nikdy nevíte, kdy dojde na konec, nikdo to neví. Jen jsem s ním chtěl zacházet co nejlépe,“ dodal Lewis Hamilton.
Čtěte dále: Foto: Anglie loupila v Německu! Hamilton vládl na Hockenheimringu
Diskuse k článku