Formule 1 je podle Räikkönena skoro stejná jako v minulosti

Finský pilot ve službách Ferrari se na rozdíl od několika jeho kolegů ve startovním poli nedomnívá, že se královna motorsportu za posledních několik sezon výrazným způsobem změnila – a už vůbec ne k horšímu. Jsou to dva roky, co formule 1 představila poslední radikální úpravy pravidel, které se týkaly hlavně pohonných jednotek. Osmiválce nahradily hybridní pohonné…

Štítky: Kimi Räikkönen Zveřejněno 18. 08 2016 — Lukáš Štěrovský

Finský pilot ve službách Ferrari se na rozdíl od několika jeho kolegů ve startovním poli nedomnívá, že se královna motorsportu za posledních několik sezon výrazným způsobem změnila – a už vůbec ne k horšímu.

Jsou to dva roky, co formule 1 představila poslední radikální úpravy pravidel, které se týkaly hlavně pohonných jednotek. Osmiválce nahradily hybridní pohonné jednotky V6 o objemu 1.6 litrů.

Ty se obecně nesetkaly s oblibou fanoušků, do vlastních řad pak cílily i některé osobnosti ze samotného padoku. V nedávném prohlášení například Fernando Alonso uvedl, že moderní formule 1 i kvůli agregátům už nenabízí takový požitek z řízení.

S tím ale nesouhlasí Kimi Räikkönen, který stejně jako Španěl zažil éru nejen osmiválců, ale dokonce i předcházející období desetiválců. „Když se v roce 2014 objevily šestiválcové motory, všechno bylo nové a pravděpodobně ne tak vyspělé, jak bychom chtěli. Dobrá, některé týmy asi byly tam, kde chtěly být, ale Ferrari se svojí pozicí nebylo spokojeno.

Jízdní vlastnosti záleží také na tom, kolik má vůz přilnavosti na daném okruhu a podmínkách obecně. Takže nebylo pokaždé lehké posoudit nové motory. Teď, po pár letech, se ale vše hodně zlepšilo,“ vykládá Fin.

„Jasně, zvuk je jiný, ale řízení jako takové se nezměnilo. Jezdíte stejným způsobem. Dobře, musíte sice šetřit palivo, ale v minulosti se zase šetřily brzdy, takže je to víceméně to samé. Proto bych určitě neřekl, že současná formule 1 je oproti minulosti nějak více jiná – mimo zvuku. Vše je normální,“ uzavřel Kimi Räikkonen.

Čtěte dále: Historické okénko: Když FIA málem ukončila Räikkönenovu kariéru aneb to nejlepší ze zákulisí sezony 2000

Fin pamatuje i formuli 1 v roce 2001. Ta dnešní mu výrazně jiná nepřijde

Fin pamatuje i formuli 1 v roce 2001. Ta dnešní mu výrazně jiná nepřijde

Diskuse k článku

Napsat komentář