Kdo a co je za týmem Haas F1

Nová stáj Haas F1 rozšíří startovní rošt sezóny 2016. Co se ale skrývá za tímto názvem? Jaký je jejich plán na úspěch? Co od nich můžeme čekat my fanoušci? V prvé řadě by se slušelo říci, že Haas F1 není na scéně motorsportu žádným nováčkem. V závodní sérii Nascar má své stabilní místo a za to vděčí…

2 Štítky: Ferrari Haas Zveřejněno 2. 10 2015 — Josef Nekvinda

Nová stáj Haas F1 rozšíří startovní rošt sezóny 2016. Co se ale skrývá za tímto názvem? Jaký je jejich plán na úspěch? Co od nich můžeme čekat my fanoušci?

V prvé řadě by se slušelo říci, že Haas F1 není na scéně motorsportu žádným nováčkem. V závodní sérii Nascar má své stabilní místo a za to vděčí zejména svému majiteli. Tím je úspěšný podnikatel Gene Haas, který na trhu působí jako jeden z největších výrobců obráběcích strojů na světě. Asi lze předpokládat, že pole působnosti se po vstupu do formule 1 ještě o něco rozšíří, protože právě vstupem do královny motorsportu chce Gene Haas svou firmu propagovat.

Tým je nyní hodně spojován s Ferrari a mluví se dokonce o koncepci podobné té, kterou si vybudoval Red Bull v Toro Rosso. Tým Haas tedy pro začátek dostal mohutnou technickou podporu a mimo motorů bude Ferrari americkému týmu dodávat několik dalších klíčových komponent. Tím by se mu tedy měl ulehčit vstup na scénu. Uvidíme. Klíčovým faktorem budou ale i samotní piloti. Tým již několikrát do světa vzkázal, že v hlubokých vodách hledá jen velké ryby. Lov se vydařil hned napoprvé a je z toho smlouva s Romainem Grosjeanem, který za léta strávená u Renaultu a později Lotusu vyspěl do první třídy jakosti. Nad druhou sedačkou se ale vznášejí otazníky a je to také dáno situací Red Bullu, který hrozí odchodem z F1. Může se tedy stát, že Haas uloví další zvučnou posilu. Právoplatnými čekateli ale jsou rezervní piloti Ferrari Esteban Gutiérrez a Jean-Éric Vergne.

I přes tyto okolnosti, tedy podpory Ferrari a atraktivního jezdeckého složení, má Haas F1 pro začátek velmi skromné plány. Gene Haas už počítá s tím, že si jeho tým bude muset vybrat nováčkovskou daň. Ani to ale neodradilo Romaina Grosjeana.

„Myslím, že v prvních pěti letech to bude zejména boj o přežití,“ uvedl kdysi Gene Haas v rozhovoru pro Sky.

Vstup Haasu F1 do formule 1 je zajímavý i z jiného úhlu pohledu. Naposledy totiž americký tým, který vstoupil na půdu motoristického ráje před třiceti lety, byl shodou okolností tým Haas Lola. Se současným Haasem ale nemá nic společného. Nynější tým má hlavní sídlo v Severní Karolíně. Továrnu bude mít i ve Velké Británii, kterou získal od bývalé Marussie. Ta na konci loňského roku spadla do insolvence a továrna jí tak byla po zásahu nucené správy zabavena. Další zemí působnosti má být Itálie. Tam budou mít na starosti rozvoj designu a aerodynamický dílů.

haasf1

Diskuse k článku

Napsat komentář