Jak velký letos Ferrari udělalo pokrok? Ve skutečnosti spíše ztratilo

Scuderia zatím nenaplnila své ambice a po solidním úvodu sezony jsou její výkony nyní spíše za očekáváním. Tým však ujišťuje, že se do bojů o vítězství vrátí. Rychlost Ferrari je poslední dobou ve světě F1 poměrně žhavé téma. V Kanadě italská stáj představí vylepšení motoru i zavěšení. Budeme tak přece jen nakonec Scuderii vídat na…

2 Štítky: Ferrari Zveřejněno 7. 06 2016 — GPF1.cz

Scuderia zatím nenaplnila své ambice a po solidním úvodu sezony jsou její výkony nyní spíše za očekáváním. Tým však ujišťuje, že se do bojů o vítězství vrátí.

Rychlost Ferrari je poslední dobou ve světě F1 poměrně žhavé téma. V Kanadě italská stáj představí vylepšení motoru i zavěšení. Budeme tak přece jen nakonec Scuderii vídat na předních pozicích, nebo se situace nezmění?

Nepřekvapí, že jedním z těch, kdo se pokusil odpovědět na tuto otázku, byl Fernando Alonso. Španěl a ex-pilot Ferrari má s načatou 16. sezonou nepochybně velké zkušenosti s formulí 1, proto na jeho názor musí být brán zřetel. Podle Alonsa je ale vše při starém – ve Ferrari se nic nezměnilo.

Před rokem po Velké ceně Španělska Alonso prohlásil: „Minulý rok jsem byl ve Ferrari půl minuty za mercedesy. Letos Ferrari v neděli ztratilo 43 sekund. To jen dokazuje, že se nic nezměnilo. Proto jsem odešel. Nechtěl jsem ztratit další rok nebo dva, když jsem viděl, že během mého pětiletého působení zůstalo vše beze změny.“

Tento rok je stejné porovnání nemožné, protože oba vozy německé stáje se vyřadily hned v prvním kole závodu. K dispozici ale jsou jiné údaje, které pomůžou analyzovat situaci – body získané po prvních šesti závodech loni a letos.

Při prvním pohledu se zdá, jako by Mercedes ztrácel svoji dominanci. Minulý rok měl ve stejnou dobu o 54 bodů více. Ale je třeba si uvědomit, že Stříbrné šípy pravděpodobně přišly o dvojité vítězství v Barceloně. Rovněž Lewis Hamilton ztratil nějaké body kvůli technickým problémům. Když se vezme vše v potaz, tak se ve skutečnosti pozice Mercedesu příliš nezměnila.

Co se však změnilo, je nula v položce vítězství u Ferrari, o 37 méně získaných bodů a také náskok pouhých devíti bodů na třetí Red Bull. Minulý rok byla ztráta Rudých býků na Maranellské ve stejné fázi sezony 77 bodů. A to chvíle Rakušanů teprve mají přijít – s postupnými aktualizacemi jejich pohonné jednotky TAG Heuer. Okruh na ostrově Notre-Dame nám tak možná dá první skutečný obrázek toho, v jaké bitvě můžeme Ferrari letos očekávat.

Sebastian Vettel se pokusil problémy své stáje vysvětlit, když pro Autosport řekl: „Musíte respektovat fakt, že bojujeme s týmy, které v posledních letech neprodělaly takové personální změny jako my. Společně jsme začali projekt, jehož cílem je dostat Ferrari zpět na špici, nyní tedy máme jen ty nejvyšší ambice. A věřte mi, jsme na správné cestě!“

Stejně jako Němec mluvil v prosinci minulého roku i prezident Scuderie Sergio Marchionne: „Rok našeho návratu na špici právě začal. Tým je připravený a naši konkurenti nejsou příliš daleko. Investovali jsme hodně finančních zdrojů, aby práce odvedená v roce 2015 tvořila základ pro náš úspěch v nadcházejícím roce.“

V únoru se Marchionne nechal slyšet, že titul musí přijít nejpozději do roku 2018: „Nevyhrát titul v rozmezí více než deseti let by byla tragédie.“ Ferrari má tedy ještě čas, ale hodiny tikají a pokrok předvedený v tomto roce se zatím zdá být spíše minimální…

Čtěte dále: Další teorie proč je Ferrari v kvalifikacích neúspěšné

Text: Dominik Lob

Diskuse k článku

Napsat komentář