Nikoliv placené kanály, ale virtuální realita. Taková je budoucnost vysílání F1

Virtuální realitu prezentuje člen představenstva Formule 1 Sir Martin Sorrell jako nový způsob vysílání závodních víkendů, který nabídne jak lepší zážitek televiznímu fanouškovi, tak i potenciální navýšení příjmů. Williams již letos experimentoval s touto technologií. Podobně jako třeba Red Bullu v minulosti pořizoval krátké VR (virtuální realita) nahrávky pomocí kamery připevněné na svém voze, která poskytovala…

2 Zveřejněno 8. 06 2016 — GPF1.cz

Virtuální realitu prezentuje člen představenstva Formule 1 Sir Martin Sorrell jako nový způsob vysílání závodních víkendů, který nabídne jak lepší zážitek televiznímu fanouškovi, tak i potenciální navýšení příjmů.

Williams již letos experimentoval s touto technologií. Podobně jako třeba Red Bullu v minulosti pořizoval krátké VR (virtuální realita) nahrávky pomocí kamery připevněné na svém voze, která poskytovala 360 stupňová videa z jízdy nebo pohledy přímo do garáže.

Sledovanost F1 klesá, proto je snaha o prosazení nových technologií. Od minulého roku celková sledovanost klesla o 25 milionů na současných 400 milionů diváků a je stále obtížnější přilákat nové sponzory.

Sorrell, který působí jako ředitel v nadnárodní společnosti WPP zabývající se reklamou a stykem s veřejností, dále je dlouholetým členem představenstva F1 a akcionářem CVC Capital Partners, věří v budoucnost virtuální reality.

Při rozhovoru pro oficiální internetové stránky Formule 1 řekl: „Virtuální realita ve formuli 1 by mohla být fantastická – fanoušek by prakticky mohl řídit auto. Ve filmu Marťan od Ridleyho Scotta můžete dělat to stejné. Odstartoval jsem v kosmické lodi z povrchu Marsu, vyšel do prostoru a podíval se dolů do hlubokého vesmíru. Stál jsem tam s vyděšeným výrazem, se sluchátky a brýlemi na hlavě.

Tato technologie je už dnes neuvěřitelná, a to je teprve začátek toho, co nás čeká v několika příštích letech. Přemýšlejte o tom, co byste mohli dělat. A navíc tu máme některé lidi – Bernie Ecclestone a další –, kteří se zavedení nových technologií nebrání. Věřím, že virtuální realita bude tím pravým. Ačkoliv někteří z mých kolegů nesouhlasí, já v ni věřím.

Vodafone buduje digitální stadion v Istanbulu. Opravdu stojí za to ho vidět. Celý zážitek se bude měnit s ohledem na to, jaké možnosti budou mít diváci. Za dalších 10 let moderní technologie posunou celkový dojem až do nemyslitelných rozměrů.“

Sorrell zmínil, že poplatky za vysílací práva nejsou dlouhodobým řešením, jak zvýšit zisk. Způsob, jakým lidé vnímají F1, se mění, a existují tedy alternativní způsoby, jak zajistit navýšení příjmů i diváků. „Když začala televize Sky UK vysílat přenosy F1, byl tu argument, že počty diváků klesnou, protože se jedná o placený kanál. Ale skutečná kvalita výroby, využívání moderních technologií a zapojení diváka je mnohem lepší, než tomu kdy bylo. Výsledek je prostě lepší.

Musíte začít přemýšlet o jiných modelech a o tom, jak více zapojit diváky – co to může zajistit značce v budoucnosti – a o tom, že příjmy mohou být generovány také mnoha jinými způsoby.

Podívejte se na jeden a půl milionu fanoušků, kteří dorazili na koncert Rolling Stones na Kubě. Byl zdarma. Takže stačí využít fantazii na to, co může být druhem příjmů. Svět se mění. A spousta lidí nejen přímo v padoku formule 1 to začíná chápat,“ je si vědom Martin Sorrell.

Čtěte dále: Formule 1 dostane diváky na velké ceny virtuálně. I vy můžete pomoci!

Text: Roman Havel

Diskuse k článku

Napsat komentář