Iceman prokázal vzestup formy. Co stojí za jeho rychlostí?

Kimi Räikkönen je zatím, možná trochu překvapivě, jedním z adeptů na mistrovský titul. Přestože ho stejně jako celé Ferrari už nejednou postihla smůla, nelze si nevšimnout zlepšení Finovy výkonnosti, hlavně s ohledem na týmového kolegu a minulý rok. Odstoupení v Austrálii pro technickou závadu z boje o umístění na stupních vítězů, druhé místo v Bahrajnu a pátá příčka z Číny po…

1 Štítky: Ferrari Kimi Räikkönen Zveřejněno 20. 04 2016 — Lukáš Štěrovský

Kimi Räikkönen je zatím, možná trochu překvapivě, jedním z adeptů na mistrovský titul. Přestože ho stejně jako celé Ferrari už nejednou postihla smůla, nelze si nevšimnout zlepšení Finovy výkonnosti, hlavně s ohledem na týmového kolegu a minulý rok.

Odstoupení v Austrálii pro technickou závadu z boje o umístění na stupních vítězů, druhé místo v Bahrajnu a pátá příčka z Číny po nezaviněné kolizi v úvodní zatáčce a působivé stíhací jízdě. Taková je zatím bilance Kimiho Räikkönena z letošního roku. Seveřan je evidentně v solidní formě, byť spekulace o pozicích v šampionátu nepřipouští.

„Odjeli jsme zatím jen tři závody. Pochopitelně se toho ještě hodně může stát a taky stane. Musíme nasbírat co nejvíce bodů a být schopni vyhnout se problémům. Dostat se před Mercedes,“ popisuje úkol, který na papíře nevypadá nikterak složitě, populární Iceman.

Ten je oproti loňsku, kdy víceméně konstantně zaostával za svým kolegou, letos Vettelovi takřka rovnocenným soupeřem, byť na Mercedes, respektive lídra šampionátu Nika Rosberga to zatím ještě nestačilo.

„Myslím, že s rychlostí na tom nejsme zle, podívejte se na kvalifikaci v Číně. Pokud nebudeme chybovat, máme rychlost na to být Mercedesu vždy velmi blízko. Jestliže ale neodjedeme čistý závod, zatímco oni ano, tak je neporazíme,“ má jasno Fin.

Rozdíl mezi loňským a letošním zavěšením Ferrari. Zdroj: Sky sports

Rozdíl mezi loňským a letošním zavěšením Ferrari. Zdroj: Sky Sports

V čem tedy letos tkví síla jednoho z kandidátů na titul? Na to se ve své analýze zaměřil uznávaný expert Gary Anderson. Podle něj je Räikkönen pilotem, který vyžaduje vůz s konzistentním a ‚silným‘ předkem. To znamená, že monopost rád ovládá právě přes přední nápravu, kterou zatěžuje a zadní část nechává tak nějak starat se samu o sebe. Nevadí mu, když zadek v rozumné míře klouže – koneckonců je to závodník ze země rally zaslíbené –, ale nedokáže ustát nedotáčivost.

Letos se Ferrari rozhodlo přejít k typu zavěšení pushrod (oproti loňskému pullrodu). Právě to by mělo Finovi pomáhat získat větší kontrolu nad předkem.  Vůz F1 je samozřejmě velmi složité zařízení, avšak zjednodušeně se dá říct, že pushrod na předním zavěšení zvětšuje kontaktní plochu pneumatiky s vozovkou.

Dochází totiž ke zlepšení aerodynamického výkonu předního křídla, což pomáhá navýšit celkový přítlak. Děje se tak díky tomu, že zavěšení pracuje ve stejné ‚poloze‘, v jaké přichází vzduch z předního křídla. Takže pushrod spoileru, neboli vzduchu proudícímu z něj, asistuje, namísto aby jej rozbíjel a blokoval jako pullrod v loňském roce.

„Přijdou okruhy, kde budeme silnější, a zase naopak. Důležité je zlepšit vůz a celý balíček. Pak budeme mít silné závody a budeme bojovat s mercedesy. Ale potřebujeme se dát dohromady. Potíže nám nepomohou. Rosberg je v ideální pozici. Ostatní už tolik ne, ale on si to zaslouží. Vyhrál tři závody, pro ostatní je to horší,“ dodal ještě Räikkönen.

Čtěte dále: Má se Mercedes obávat? Ferrari nejezdí na plný výkon. Už brzy ale začne

Fin má na kontě zatím jen jedno umístění na stupních vítězů, o vzestupu jeho formy ale nelze pochybovat

Fin má na kontě zatím jen jedno umístění na stupních vítězů, o vzestupu jeho formy ale nelze pochybovat

Diskuse k článku

Napsat komentář