Má se Mercedes obávat? Ferrari nejezdí na plný výkon. Už brzy ale začne

Italská stáj kvůli potížím s turbem v prvních dvou závodech nemohla využít plný výkon své pohonné jednotky. Nejdéle ve Španělsku ale nasadí upravenou verzi turba, která by Ferrari měla přidat určitý výkon. Ve své analýze to tvrdí expert na formuli 1 James Allen. Selhání motoru ve voze Sebastiana Vettela v Bahrajnu bylo pro Ferrari hodně bolestivé, jelikož Vettel…

3 Štítky: Ferrari Pohonné jednotky turbo Zveřejněno 8. 04 2016 — Lukáš Štěrovský

Italská stáj kvůli potížím s turbem v prvních dvou závodech nemohla využít plný výkon své pohonné jednotky. Nejdéle ve Španělsku ale nasadí upravenou verzi turba, která by Ferrari měla přidat určitý výkon. Ve své analýze to tvrdí expert na formuli 1 James Allen.

Selhání motoru ve voze Sebastiana Vettela v Bahrajnu bylo pro Ferrari hodně bolestivé, jelikož Vettel ztrácí na lídra šampionátu už třicet pět bodů a v rámci Poháru konstruktérů na tom Scuderia není o moc lépe.

Ferrari se překopáním svého motoru pustilo do rizika, které mělo přinést smazání ztráty na Mercedes. Podle prvních dvou závodů se může zdát, že Italové neuspěli, ale…

I když po problémech s elektronikou Vettel musí v Číně nasadit druhý motor, nejedná se o konec světa pro fanoušky automobilky se vzpínajícím se koníkem. Týmy mají k dispozici pět motorů na sezonu, přestože přibyly jen dva závody navíc oproti loňsku, kdy bylo možné použít pouze čtyři agregáty. Ferrari tak má určitý manévrovací prostor.

Důležitě se pak jeví vývoj součástky, která stála za odstoupením Räikkönena v Austrálii. Upravené turbo Ferrari chtělo představit už v Číně, spíše se tak ale stane až ve Španělsku. Zákaznické týmy si budou muset počkat dokonce do Rakouska.

Tato inovace odstraní nadbytečné vibrace turba fungujícího při vysokých otáčkách, které zapříčiňují přehřívání celé pohonné jednotky (se stejným problémem se během testů potýkal Haas). Ferrari zatím nebylo schopné využít plný potenciál motoru, protože turbo muselo běžet v omezeném režimu.

Bahrajn nicméně dosahovanými časy a rychlostmi ukázal, že jakmile Ferrari vyřeší komplikace s turbem, bude minimálně z hlediska pohonné jednotky už jen minimální rozdíl mezi Scuderií a Mercedesem.

Vyrovnané výkony však Ferrari nebudou muset stačit, a to právě kvůli bodům ztraceným na začátku letošního ročníku. Italové tak budou muset doufat v technické potíže Stříbrných šípů. Jaká je šance, že k nim dojde? Zřejmě ne moc velká.

Pokud se podíváme zpět na testy v Barceloně, Mercedes odjezdil nejvíce kol na střední směsi. Šlo mu v první řadě o spolehlivost. To se v úvodních závodech maximálně vyplatilo, pokud nepočítáme Hamiltona, kterému závod v Bahrajnu pokazila kolize s Bottasem a následné poškození vozu.

Na opačném spektru je Ferrari, které ve dvou závodech muselo dvakrát odstoupit, vždy s jedním vozem, což ho stálo dohromady dobrých třicet bodů. Uvidíme ale, jak se bude Maranellským dařit s novým turbem. Je možné, že tak získá dokonce větší výkonnostní výhodu nad Mercedesem.

Pozitivně to ovlivní také výkon zákaznických týmů italské stáje, hlavně Haasu. Ten by se mohl dostat i přes překvapivě silné Toro Rosso, které jede s loňskou specifikací pohonné jednotky Ferrari a o nějakém vylepšení si tak může nechat jen zdát.

Čtěte dále: Nové motory Ferrari konstrukční vadu nemají. V Bahrajnu selhala elektronika

Ferrari chystá úpravu turba. Nejen proto, aby se neopakovala situace na obrázku, ale také kvůli snížení ztráty na Mercedes

Ferrari chystá úpravu turba. Nejen proto, aby se neopakovala situace na obrázku, ale také kvůli snížení ztráty na Mercedes

Diskuse k článku

Napsat komentář