Hra Mercedesu je Renaultu blízká. Chystá se ji napodobit

Nový technický ředitel Renaultu Bob Bell vidí svůj tým v zářivé zbroji. V příštích několika letech chce sesadit Mercedes a prozradil i drobné detaily, jak by toho tým z Enstone měl dosáhnout. A slova Boba Bella se nemusí zdát až tolik zcestná. To on byl v době mistrovských let v přední linii Renaultu, v téže roli, pozici technického ředitele. Poté, co…

Štítky: Bob Bell Renault Zveřejněno 5. 02 2016 — Josef Nekvinda

Nový technický ředitel Renaultu Bob Bell vidí svůj tým v zářivé zbroji. V příštích několika letech chce sesadit Mercedes a prozradil i drobné detaily, jak by toho tým z Enstone měl dosáhnout.

A slova Boba Bella se nemusí zdát až tolik zcestná. To on byl v době mistrovských let v přední linii Renaultu, v téže roli, pozici technického ředitele. Poté, co francouzský tým opustil formuli 1, nastoupil k Mercedesu rovněž jako technický ředitel, kde působil v letech 2011 až 2014. Byl tak u zrodu nadvlády německého týmu. Věří proto, že Renault může ukázat svůj potenciál ucházet se o pozici Mercedesu.

„Ve formuli 1 je všechno relativní a měřítkem k srovnání je v současné době Mercedes. Udělali několik věcí, které k jejich dominanci vedly. Začali se současným projektem dříve, zapojili více zdrojů a jsou lépe organizovaní v uskutečňování projektu.

V Renaultu je spoustu chytrých lidí jako v Mercedesu a naše korporace má podobné množství financí, jako má Mercedes, ale to co nám chybí, je čas. Ale my je doženeme,“ prohlašuje sebevědomě Bell.

Na čem ale v Enstone potřebují nejvíce zapracovat, je samotná aerodynamika vozu. Renault totiž převzal Lotus sužovaný velkými finančními problémy, a tak se práce na autě zastavily prakticky na začátku sezony, přičemž odešli i někteří technici. Současný plán je jasný: posílit počty zaměstnanců v továrně.

„Je to do jisté míry hra čísel. Ztratili jsme spoustu aerodynamiků, hodně designérů i lidí z provozu. Musíme se dostat zpět na předchozí čísla. Musíme být trpěliví a musíme si uvědomit, že toho nelze dosáhnout přes noc. Musíme navýšit zdroje, najmout ty správné lidi a zaujmout správný přístup,“ pokračuje Bell.

Největší výzvou Renaultu po návratu na závodní okruhy seriálu formule 1 jsou také samotné motory. Éra šestiválců ve spojení s dosažením cílů, berme nyní primární cíl dostihnout Mercedes, dá Francouzům pořádně zabrat. Je proto logické, že vývoj pohonných jednotek bude upřednostňován potřebám Renaultu.

„Musíte mít jeden směr v oblasti vývoje, jinak se můžete rozloučit s kompromisem, který nakonec neprospěje nikomu. Je tedy zřejmé, že vývoj bude zaměřen na požadavky Enstone. Jsme ale také dobrý a svědomitý dodavatel, který naslouchá svým zákazníkům. Renault se vrací jako závodní tým a pokud bude třeba zaujmout nějaký směr nebo rozhodnutí, pak bude mít přednost samozřejmě tovární tým. Stejně tak, jako to dělá Mercedes nebo Ferrari,“ dodává technický ředitel Renaultu.

Dokáže Renault opět vyhrávat? Bob Bell si je jistý, že ano

Dokáže Renault opět vyhrávat? Bob Bell si je jistý, že ano

Diskuse k článku

Napsat komentář