Hra Mercedesu je Renaultu blízká. Chystá se ji napodobit
Nový technický ředitel Renaultu Bob Bell vidí svůj tým v zářivé zbroji. V příštích několika letech chce sesadit Mercedes a prozradil i drobné detaily, jak by toho tým z Enstone měl dosáhnout. A slova Boba Bella se nemusí zdát až tolik zcestná. To on byl v době mistrovských let v přední linii Renaultu, v téže roli, pozici technického ředitele. Poté, co…
Nový technický ředitel Renaultu Bob Bell vidí svůj tým v zářivé zbroji. V příštích několika letech chce sesadit Mercedes a prozradil i drobné detaily, jak by toho tým z Enstone měl dosáhnout.
A slova Boba Bella se nemusí zdát až tolik zcestná. To on byl v době mistrovských let v přední linii Renaultu, v téže roli, pozici technického ředitele. Poté, co francouzský tým opustil formuli 1, nastoupil k Mercedesu rovněž jako technický ředitel, kde působil v letech 2011 až 2014. Byl tak u zrodu nadvlády německého týmu. Věří proto, že Renault může ukázat svůj potenciál ucházet se o pozici Mercedesu.
„Ve formuli 1 je všechno relativní a měřítkem k srovnání je v současné době Mercedes. Udělali několik věcí, které k jejich dominanci vedly. Začali se současným projektem dříve, zapojili více zdrojů a jsou lépe organizovaní v uskutečňování projektu.
V Renaultu je spoustu chytrých lidí jako v Mercedesu a naše korporace má podobné množství financí, jako má Mercedes, ale to co nám chybí, je čas. Ale my je doženeme,“ prohlašuje sebevědomě Bell.
Na čem ale v Enstone potřebují nejvíce zapracovat, je samotná aerodynamika vozu. Renault totiž převzal Lotus sužovaný velkými finančními problémy, a tak se práce na autě zastavily prakticky na začátku sezony, přičemž odešli i někteří technici. Současný plán je jasný: posílit počty zaměstnanců v továrně.
„Je to do jisté míry hra čísel. Ztratili jsme spoustu aerodynamiků, hodně designérů i lidí z provozu. Musíme se dostat zpět na předchozí čísla. Musíme být trpěliví a musíme si uvědomit, že toho nelze dosáhnout přes noc. Musíme navýšit zdroje, najmout ty správné lidi a zaujmout správný přístup,“ pokračuje Bell.
Největší výzvou Renaultu po návratu na závodní okruhy seriálu formule 1 jsou také samotné motory. Éra šestiválců ve spojení s dosažením cílů, berme nyní primární cíl dostihnout Mercedes, dá Francouzům pořádně zabrat. Je proto logické, že vývoj pohonných jednotek bude upřednostňován potřebám Renaultu.
„Musíte mít jeden směr v oblasti vývoje, jinak se můžete rozloučit s kompromisem, který nakonec neprospěje nikomu. Je tedy zřejmé, že vývoj bude zaměřen na požadavky Enstone. Jsme ale také dobrý a svědomitý dodavatel, který naslouchá svým zákazníkům. Renault se vrací jako závodní tým a pokud bude třeba zaujmout nějaký směr nebo rozhodnutí, pak bude mít přednost samozřejmě tovární tým. Stejně tak, jako to dělá Mercedes nebo Ferrari,“ dodává technický ředitel Renaultu.
Diskuse k článku