Honda zatím nemá jasno. Pro motor 2017 zvažuje několik konceptů

Zrušení žetonového systému donutilo Hondu přehodnotit koncept motoru pro rok 2017. Tuto informaci jsme vám přinesli už dříve, teď ji ale okomentoval samotný šéf japonského výrobce, Yusuke Hasegawa. Více světla do toho, jaký bude motor Hondy v příštím roce, ale nevnesl. Spíše naopak. Japonská automobilka vstoupila minulý rok do Formule 1 s radikální architekturou pohonné…

2 Štítky: Pohonné jednotky Yusuke Hasegawa Zveřejněno 24. 05 2016 — GPF1.cz

Zrušení žetonového systému donutilo Hondu přehodnotit koncept motoru pro rok 2017. Tuto informaci jsme vám přinesli už dříve, teď ji ale okomentoval samotný šéf japonského výrobce, Yusuke Hasegawa. Více světla do toho, jaký bude motor Hondy v příštím roce, ale nevnesl. Spíše naopak.

Japonská automobilka vstoupila minulý rok do Formule 1 s radikální architekturou pohonné jednotky, která šla ruku v ruce se “size-zero” designem šasi McLarenu. Na papíře atraktivní koncept spočívající v minimalizaci objemu motorové jednotky však v reálu vedl k mnohým problémům se spolehlivostí i výkonností.

Honda proto přes zimu zvětšila některé elementy, jako například turbo a kompresor, narazila však na limity celého konceptu. Možnost jakékoli změny pro příští rok tak vedla Hondu, i přes přesvědčení o správnosti svého systému, k detailní analýze motorové situace. A její výsledky nejsou povzbudivé.

Šéf Hondy Yusuke Hasegawa potvrdil, že japonský výrobce uvažuje nad konceptem Mercedesu, který spočívá v umístění turba a kompresoru na různých stranách motoru, nikoliv uvnitř V prostoru. „Samozřejmě, že pro příští sezónu zvažujeme všechny alternativy. Pořád jsme se nerozhodli pro přesné specifikaci a rozvržení, ale je lepší být otevřený všem možnostem.“

Když byl Hasegawa dotázán na to, zda situace může skončit i zcela novou architekturou pohonné jednotky, šéf Hondy odvětil: „Ano, je to možné.“

Současná sezóna se zatím pro Hondu vyvíjí lépe než ta předchozí a další vylepšení mají přijít s největší pravděpodobností v Kanadě, posléze v Belgii. Pomoci zvýšit výkon by mělo rovněž nové palivo, které pro Hondu vyvíjí partner ExxonMobil.

O hlavním cíli Hondy, tedy dostihnout Mercedes, však zatím stále nemůže být řeč. Hasegawa ale ujistil, že v případě potřeby nenechá kámen na kameni ve snaze dostihnout Stříbrné šípy. „Uděláme vše, co je v našich silách, abychom dosáhli našeho cíle.“

Na otázku, kdy padne finální rozhodnutí, šéf Hondy odpověděl, že určitě před koncem sezony.

Čtěte dále: Honda jde koncepčně špatným směrem

Fernando Alonso má smlouvu s týmem na příští rok. Zatím ale ani on neví, jaký motor mu bude hřmět za zády

Fernando Alonso má smlouvu s týmem na příští rok. Zatím ale ani on neví, jaký motor mu bude hřmět za zády

Text: Dominik Lob

Diskuse k článku

Napsat komentář