Honda: Můžeme dodávat motory dalšímu týmu, ale nikdo je nechce

Hondě by prospělo dodávat motory dalšímu týmu, ale nikdo nemá zájem, tvrdí šéf japonského výrobce Yusuke Hasegawa. Ve formuli 1 figurují další tři dodavatelé motorů (Mercedes, Ferrari, Renault) a každý má na starosti nejméně dvě stáje. Také Honda se poohlížela po dalším týmu. V loňském roce byla spojována především s Red Bullem, který chtěl odejít…

3 Štítky: Honda Yusuke Hasegawa Zveřejněno 6. 07 2016 — Marie Tomšíková

Hondě by prospělo dodávat motory dalšímu týmu, ale nikdo nemá zájem, tvrdí šéf japonského výrobce Yusuke Hasegawa.

Ve formuli 1 figurují další tři dodavatelé motorů (Mercedes, Ferrari, Renault) a každý má na starosti nejméně dvě stáje. Také Honda se poohlížela po dalším týmu. V loňském roce byla spojována především s Red Bullem, který chtěl odejít od Renaultu.

Honda se coby dodavatel motorů vrátila v sezoně 2015 a zatím se výkonnostně hledá. Proto by jí prospělo spolupracovat mimo McLaren s dalším týmem. “Myslím, že z technického hlediska by bylo dobré mít druhý tým, a tím pádem více šancí na vylepšení motoru.

Samozřejmě, stálo by to trochu víc. Museli bychom připravit další inženýry, nicméně bychom rádi měli další tým. Pokud bude nějaká příležitost. Ale teď nejsme dost silní, žádný tým nechce motory Honda. Musíme čekat,” řekl Hasegawa.

Honda může přilákat nové odběratele hlavně lepší formou. Japonský dodavatel v blízké době plánuje další vylepšení svého motoru, která budou zaměřena na oblast spalovacího motoru. “Naším cílem je získat půl sekundy, ale nevím. Nemohu říct, zda jsme schopni dosáhnout takového pokroku.”

Honda prosazuje filozofii “zero-size”, ale ještě se nerozhodla, zda bude ve stejné koncepci pokračovat. “Máme více možností. Zatím jsme se nerozhodli, jakým směrem se vydáme, zda budeme pokračovat, nebo uděláme velké změny. Možná že v srpnu se budeme muset rozhodnout.”

Na dodavatele motorů je kladen velký nátlak. Paradoxně Hondu dostávají pod tlak vlastní požadavky, a ne McLaren. “Viděl jsem komentáře Fernanda. Ve skutečnosti mě to motivuje. Jsem rád za ten nátlak, protože to znamená, že se od nás očekává zlepšení. Ten tlak je opravdu velký, a to nejen od dobou pilotů. Je tu Ron Dennis a samozřejmě také Honda. Největší tlak na mě vyvíjí právě Honda,” dodal Hasegawa.

Čtěte dále: McLaren a Honda jednají s FIA. Nelíbí se jim nová podoba pravidel

Diskuse k článku

Napsat komentář