Hned trio jezdců středu pole skončilo v první desítce

Romain Grosjean, Felipe Nasr a Marcus Ericsson – ti všichni si svými dnešními výkony vybojovali právo účasti v závěrečných bojích o pole position.

Štítky: Carlos Sainz Felipe Nasr Force India Lotus Marcus Ericsson Max Verstappen Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 11. 04 2015 — Tomáš Bohuslav

Romain Grosjean, Felipe Nasr a Marcus Ericsson – ti všichni si svými dnešními výkony vybojovali právo účasti v závěrečných bojích o pole position.

Lotus

V případě jezdců Lotusu byly výsledky dnešní kvalifikace rozdílné jako den a noc. Zatímco Romain Grosjean obsadí na startovním roštu Velké ceny Číny slibnou osmou příčku, snažení Pastora Maldonada na lepší než šestnácté místo nestačilo.

„Byla to velmi vyrovnaná kvalifikace, díky čemuž to ve voze bylo velmi vzrušující, a jsem si jist, že stejně tak tomu bylo i při jejím sledování,“ podotkl Grosjean. „Oproti včerejšku jsme provedli několik dobrých změn, díky kterým jsem měl dobré vyvážení, a myslím si, že tohle bylo to nejlepší, co lze z vozu v této chvíli vytěžit. Bude to dlouhý závod a myslím si, že klíčem bude starat se o vaši levou přední pneumatiku. Řízení E23 si užívám a myslím si, že jsme nalezli silné výchozí nastavení, což je pro mě důležité, doplnil.“

Grosjeanův venezuelský kolega se však v Číně prozatím velice trápí: „Očekával jsem, že budu bojovat v Q3, ale doposud to pro mě během tohoto víkendu bylo těžší než v těch dvou předchozích. Z nějakého důvodu tento víkend máme problémy s nalezením správného vyvážení vozu, což znamená, že si nemůžu plně věřit v tom, abych na to na této trati zatlačil. Přesto se ale na zítřek těším, jelikož naše závodní rychlost je silnější, takže budeme daleko konkurenceschopnější při snaze získat body, které chceme.“

Sauber

Ve velice dobrém světle se během sobotní kvalifikace předvedl rovněž tým Sauber: „Je to skvělý den, tým je schopný mít v Q3 oba vozy,“ radoval se v pořadí devátý Felipe Nasr. „Vypadá to, že výkonnost vozů je zpět tam, kde jsme ji tady (v Číně) očekávali. Proto si ohledně zítřejšího závodu věřím. Doufejme, že se nám podaří dostat se zpět na body. Já udělám maximum, abych dokončil závod v první desítce,“ slíbil Brazilec.

Marcus Ericsson zaostal za svým týmovým kolegou o pouhých jednadevadesát tisícin vteřiny, což v kontextu konečného výsledku znamená start z desáté pozice.

„Dostat oba vozy do Q3 je pro celý tým – jak ten závodní, tak v továrně v Hinwilu – skvělým počinem. Tento víkend je extrémně vyrovnaný, jelikož časy na kolo jsou celkem těsné. Felipe a já jsme dnes předvedli dobrý výkon a dostali jsme pro zítřek vozy na slibné pozice. Bude to vzrušující závod, a myslím si, že máme dobrou šanci na to, abychom měli další pozitivní den,“ prohlásil Švéd.

Toro Rosso

V případě italské stáje nedopadl dnešní souboj s časem tak úplně podle představ. Ani jeden z jejích pilotů totiž do závěrečných bojů o pole position nezasáhl, a to navzdory skutečnosti, že pocity obou mladíků při řízení STR10 byly veskrze pozitivní.

„Jsem spokojen s tím, jak se vůz zlepšil ve srovnání se včerejškem,“ konstatoval Max Verstappen na úvod. „Ve třetím volném tréninku jsme vypadali silněji, a i když je tohle je velmi záludná trať, dál jsem pracoval na tom, abych našel správné vyvážení, a to jsem nakonec našel včas pro kvalifikaci. Moje třináctá pozice samozřejmě neukazuje přesně, kde bychom měli být, jelikož si myslím, že Q3 dnes byla v mém případě možná, zablokování kol v zatáčce šest mi v tom ale zabránilo. Teď máme o trochu víc práce, kterou musíme na zítřek udělat, ale myslím si, že můžeme být silní. Máme dobrou závodní rychlost, takže jsem přesvědčen, že budeme znovu schopni bojovat o body,“ dodal Nizozemec.

„Dnes ráno ve třetím volném tréninku jsme udělali krok vpřed, co se výkonnosti týče, a vůz se choval lépe. Když jsme ale dnes odpoledne vstupovali do kvalifikace, nepodařilo se nám najít tu extra špetku (výkonu). Do Q3 jsme se nedostali o pouhé dvě nebo tři desetiny, a pro zítřek nejsme v té nejlepší pozici. Každopádně víme, že máme slušnou rychlost v dlouhých jízdách a že jsme včera ukázali dobrou konzistenci, takže naším hlavním cílem stále je skončit v první desítce,“ řekl bojovně naladěný Carlos Sainz, jenž na startu Velké ceny Číny doplní svého kolegu Maxe Verstappena v sedmé řadě.

Force India

Z jezdeckého dua indické stáje byl pro tentokrát úspěšnější Sergio Pérez, jenž si svým výkonem zajistil patnáctou pozici na startu zítřejšího klání: „V Q1 jsem měl pár celkem dobrých, čistých kol, a ta stačila na to, aby mě dostala do Q2. Myslím si, že z první části jsme vytěžili maximum, a přesně proto jsme k Q2 přistoupili s ohledem na závod, jelikož mít dostatek sad nových pneumatik udělá v neděli důležitý rozdíl. Na závod se těším a uvidíme, jak se nám v něm bude dařit. Dnes v noci se musíme podívat na strategické možnosti a ujistit se, že vybereme tu správnou. Pokud se nám zítra podaří dobrý start a nalezneme pěkný rytmus, rozhodně můžeme hledět vstříc bodům.“

Na druhé straně garáže byla ovšem atmosféra přeci jen o něco ponuřejší. A to z toho důvodu, že účinkování Nika Hülkenberga v čínské kvalifikace vzalo za své již po úvodních osmnácti minutách.

„Vypadnout v Q1 bylo znepokojivé, ale poslední kolo prostě nebylo bohužel dostatečně rychlé,“ smutnil Němec. „Ztratil jsem trochu času malou chybou, jak jsem na to tvrdě tlačil ve snaze dostat z vozu maximum, a to bylo příčinou mého vypadnutí. Víme, že je před námi spousta práce při vývoji tohoto vozu, abychom dostali jeho výkonnost na takovou úroveň, jakou od něj očekáváme, ale víme, že tento proces zabere nějaký čas: jde o to na to tvrdě tlačit, abychom se týden po týdnu zlepšovali. Ohledně zítřku, za cíl si dáváme boj o nějaké body. Nebude to jednoduchý úkol, ale dáme do toho maximum,“ ujistil na startu šestnáctý Hülkenberg.

Diskuse k článku

Napsat komentář