GP Singapuru: Co se neslo éterem během závodu

Podívejte se na přepis rádiové komunikace z druhého nočního klání v této sezoně. Jezdci se v něm museli vypořádat s technickými problémy, týmovou režií i náhlými změnami strategií.

Štítky: Rádiová komunikace Zveřejněno 27. 09 2014 — Tomáš Bohuslav

Podívejte se na přepis rádiové komunikace z druhého nočního klání v této sezoně. Jezdci se v něm museli vypořádat s technickými problémy, týmovou režií i náhlými změnami strategií.

Letošní Velká cena Singapuru byla plná překvapení. Až do sobotní kvalifikace nebyla forma Mercedesu zdaleka tak dominantní jako v předcházejících závodech, což způsobilo, že boj o pole position byl tentokrát o poznání dramatičtější, než na co jsme byli doposud zvyklí.

Oba jezdci německé stáje si nakonec po napínavém souboji start z první řady vysloužili, v samotném závodě však přišla pro tým z Brackley další těžká rána. Krátce před jeho startem totiž inženýři Mercedesu objevili na Rosbergově monopostu technickou závadu, kvůli které musel jejich jezdec posléze z VC Singapuru odstoupit a zbytek klání sledovat z boxové zídky.

Rosbergův týmový kolega Lewis Hamilton nastalé situace dokonale využil a zásluhou vítězství se posunul do čela průběžného pořadí, kde se nyní může těšit tříbodovému náskoku.

A spokojen může ze Singapuru odjíždět rovněž Red Bull, jehož oba jezdci doplnili Hamiltona na stupních vítězů. Lepším z dua rakouské stáje byl tentokrát Sebastian Vettel, který svým druhým místem v cíli zaznamenal nejlepší výsledek v dosavadním průběhu sezony.

Rychlostně se na trati v Marina Bay dařilo také Fernandu Alonsovi. Nebýt výjezdu zpomalovacího vozu, dost možná bychom jej viděli na pódiu. Nakonec se však dvojnásobný šampión musel spokojit pouze se čtvrtým místem.

Doslova peklem si v Singapuru prošel Kevin Magnussen. Dánského pilota totiž po celý závod trápily potíže s nadměrným přehříváním jeho kokpitu, kvůli kterým musel posléze vyhledat lékařskou pomoc.

Pilot McLarenu ovšem nebyl jediným, kdo nebude na noční klání v Marina Bay vzpomínat příliš v dobrém. Pořádně těžký závod absolvoval rovněž Daniil Kvjat, jemuž se po dobu celých dvou hodin nedostálo tolik potřebných tekutin.

O tom, ale i o mnohém dalším, se ostatně na následujících řádcích můžete dočíst sami. Z přepisu, který publikoval web F1Fanatic, jsme pro vás opět vybrali to nejlepší.

GP Singapuru 2014 – Přepis rádiové komunikace

Kolo Kdo Komu Obsah sdělení
SR Ayao Kumatsu Romain Grosjean Všechno vypadá dobře, takže teď jedem na rošt prosím, jedem na rošt.
SR Romain Grosjean Ayao Kumatsu OK, jedu na rošt.
SR Daniel Ricciardo Simon Rennie Žádný problémy, takže na roštu udělám další menší úpravu. Vypadá to, že všechno funguje v pohodě. Promluvíme si o vyvážení, až vylezu z auta. Myslím, že jsme dostatečně blízko.
SR Peter Bonnington Lewis Hamilton Teploty brzd vypadaj dobře, pokračuj na konec roštu. (Tam) zastav a přepni na P0.
SR Daniil Kvjat Marco Matassa Těžce to ovlivňovalo moje brzdění. Při vjezdech jsem na to nemoch zatlačit. Chovalo se to trochu divně, na brzdách není žádnej záběr a zpomalování je taky hodně slabý. Takže skvělý to není. Ohledně zbytku vážně nevím, vážně ne. Chci říct, že pneumatiky byly studený, všechno bylo studený. Musím o všem popřemejšlet. Už teď to na výjezdech klouže. Na vjezdech se všechno chová OK. Klapka (předního křídla)... Myslím, že klapka je v pohodě.
SR ??? ??? (Tato zpráva byla zaslechnuta na Rosbergově kanálu a jejím adresátem nebyl pilot samotný, nýbrž některý z inženýrů Mercedesu.) A otázka, měnili jsme na roštu sloupek řízení, otazník.
SR ??? ??? (Opět Rosbergův kanál.) Takže, Nathane, můžeme jít prosím o dvě otáčky nahoru na předním křídle? O dvě otáčky nahoru na předním křídle
SR Phil Charles Phil Mitchel (Na Vergnově kanálu byla pro změnu zaslechnuta konverzace mezi dvěma inženýry Toro Rossa, která se týkala Francouzova týmového kolegy Daniila Kvjata. A jak se později ukázalo, ruský závodník musel odkroužit celý závod trvající dvě hodiny bez vaku s pitím.) Phile Mitchelli, tady je Phil Charles. Na Danyho autě nám z jeho vaku teče pití. Můžeš k nám podél boxový zdi vysat Valchyho s (celým) kompletem? Potkáme se mezi autama. OK, rozhodně to měníme. Phile, můžeš o tom dám prosím vědět Charliemu? Měníme celej komplet. (pauza) Danyho auto, Danyho auto, a ano, měníme celej komplet: vak s pitím, konektor a pumpu.
SR Peter Bonnington Lewis Hamilton Vzhledem k tvý startovní pozici je Nico s předním křídlem o jednu otáčku níž. Udělali změnu. Tak popřemejšlej o tom, co chceš, jestli to snížit o půl otáčky…
SR Lewis Hamilton Peter Bonnington Jo, myslím, že bychom to měli snížit o půl otáčky. A samozřejmě to můžem vybalancovat diferenciálem.
SR Tony Ross Nico Rosberg (Rosbergovy potíže s volantem započaly již během instalačních kol před příjezdem na start.) Takže, Nico, je to očividně chyba, která se objevuje opakovaně. Pokud to máš po kontrolou, prostě se (ze startovní pozice na konci pit lane) odlep manuálně. Pokud ne, budem muset odstartovat z boxový uličky. A to samý platí, až pojedeš na rošt na řádnej start závodu.
SR Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel Pokud bude mít Rosberg očividnej problém a nebude se moct rozjet, máš povolení ho předjet. Ale když jen pojede pomalu, nepředjížděj ho. Jen se ujisti, že je očividný, že má problém. Když Rosberg vyjížděl z boxů, možná měl nějakej problém, takže nevím, co zamýšlíš udělat. Zkus odstartovat okamžitě nebo to třeba na pár vteřin přeruš a uvidíš, co se stane.
ZK Kamuj Kobajaši Tim Wright (Rosberg ovšem nebyl jediný, kdo měl problémy ještě před starem závodu. Kamuj Kobajaši musel z Velké ceny Singapuru odstoupit již během zaváděcího kola.) Nemám brzdy, nemám žádný brzdy, nemám brzdy.
1 Marco Schupbach Adrial Sutil Výkon musí bejt na pětce a palivová směs na devítce.
1 Nico Hülkenberg Brad Joyce Předkem (vozu) jsem do něčeho narazil, zkontrolujte přední křídlo.
1 Brad Joyce Nico Hülkenberg Potvrzuju.
2 Gianpiero Lambiase Sergio Pérez Musíme se zbavit Gutiérreze.
2 Sergio Pérez Gianpiero Lambiase Myslím, že mám poškozený přední křídlo.
3 Tony Ross Nico Rosberg Takže, Nico, v tuhle chvíli prostě dál zkoušej start. Jediný, co na ti na palubce funguje, jsou pádla řazení, OK?
3 Tony Ross Nico Rosberg …OK. Takže, Nico, bude to plán B, strategie plán B. Zastávky v boxech budou těžký, ale budem schopni se s tím vypořádat.
3 Peter Bonnington Lewis Hamilton Náskok na Vettela je konstantní na 1,6 vteřiny.
4 Simon Rennie Daniel Ricciardo Zadní brzdy jsou horký, zadní brzdy jsou horký. Dva kliky dopředu na brzdovým vyvážení. Vyhejbej se větrnýmu pytli, pokud můžeš. Pokud můžeš, vyhejbej se větrnýmu pytli. Dostaň se vpravo, pokud je to možný, dostaň se vpravo, pokud je to možný.
5 Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel OK, Sebastiane, díváme se na zprávu, kterou máš teď na svým displeji. Není to žádná závada, není to problém. Díváme se na to.
5 Lewis Hamilton Peter Bonnington Rychlost je OK, jo?
5 Peter Bonnington Lewis Hamilton Jo, rychlost je dobrá.
5 Lewis Hamilton Peter Bonnington Teploty zadních brzd jsou teď OK?
5 Peter Bonnington Lewis Hamilton Jo, zadní se trochu zlepšily. Přední jsou horký, takže je zvládni.
5 Jules Bianchi Francesco Nenci Tohle je naprostej vtip, na rovinkách ztrácím čtyři desetiny.
6 Francesco Nenci Jules Bianchi Rozuměl jsem, Julesi. Jakmile uvidím, že SOC (stav dobíjení baterie) je na tom líp, vrátím tě zpátky na SOC 7.
6 Daniil Kvjat Marco Matassa (U Toro Rossa chtěli aplikovat týmovou režii, ruský mladík se však vydal cestou odporu.) V žádným případě.
6 Marco Matassa Daniil Kvjat JEV je na jiný strategii. Neměj obavy, neměj obavy.
6 Daniil Kvjat Marco Matassa V příštích dvou kolech ho (Magnussena) můžu přejdet.
6 Marco Matassa Daniil Kvjat Udělej to. OK, Dany, zaútoč na Magnussena.
8 Jean-Eric Vergne Xevi Pujolar (Francouz se zlobí na svůj tým, že ještě stále neodklidil Kvjata z cesty. O chvíli později si oba dva, zřejmě na příkaz vedení, pozice přeci jen vyměnili.) Na to čekáme? Nikdy ho nepředjede, ztrácí půdu pod nohama.
10 Jules Bianchi Francesco Nenci Jsme v bezpečí ve srovnání s Ericssonem a Maxem?
10 Francesco Nenci Jules Bianchi Pořád seš před vteřinu na kolo rychlejší. Pojďme přimět fungovat plán A vzhledem k tomu opotřebení pneumatik.
10 Tony Ross Nico Rosberg (Rosbergovy potíže s volantem byly velmi rozsáhlé.) Pro informaci, omezovač rychlosti nebude fungovat, takže při jízdě na jedničku se nesmíš dostat nad 6 500 otáček.
11 Andrew Murdoch Felipe Massa OK, Felipe, box v tomhle kole, box. Mód motoru do pozice pět.
11 Felipe Massa Andrew Murdoch OK.
12 Tony Ross Nico Rosberg (Závodní inženýr vysvětluje Rosbergovi, jak bude v nastalé situaci probíhat zastávka v boxech.) Při pit stopu budeš muset vypnout auto, takže najeď (do boxové uličky) se zařazenou jedničkou…
12 Nico Rosberg Tony Ross Slyšíte mě?
12 Tony Ross Nico Rosberg (Hlasitěji.) Jo, jo, slyšíme tě. Jdi na strat 3. Mluv na nás, Nico, slyšíme tě.
12 Tony Ross Nico Rosberg Takže, Nico, potvrď, že seš spokojenej. Víš, co máš při pit stopu dělat, že jo? Budem měnit volant a postavíme tě na zvedáky, protože spojka nebude fungovat, takže prostě zařadíš jedničku a my tě postavíme na zvedáky.
12 Nico Rosberg Tony Ross Jak poznám, kde je 6 500 otáček?
12 Tony Ross Nico Rosberg Prostě to drž pod červevnejma světlama, Nico. Takže, Nico, červený světla na displeji, na jedničku. Nesmíš se dostat na červený světla. Žádný červený LEDky.
13 Tom Stallard Jenson Button Jensone, všechny auta nasazujou super měkký, držíme se plánu, cíl plus jedna.
14 Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel Sebastiane, před Hamiltona se nedostaneš, takže šetři pneumatiky a palivo. Stáhni se, šetři pneumatiky a palivo. Alonso a Ricciardo za tebou zajeli do boxů, seš před nima.
14 Tony Ross Nico Rosberg Box, box. Pamatuj, první stupeň, žádný červený LEDky. V boxu vypnem auto, vyměníme pneumatiky, vyměníme volant, nastartujem to a sundáme tě ze zvedáků. Budeš muset použít otáčky, abys to rozběh, a pak znova při opouštění pit lane jedničku a žádný červený LEDky.
15 Tony Ross Nico Rosberg Přistavte zvedáky, zvednětě auto. Nico, zařaď jedničku. Vysoký otáčky, Nico, zařaď pomocí pádla jedničku. OK, zařaď jedničku, zkus zařadit jedničku, jinak to (startér) budem muset zapojit a nastavit 'jezdecký promeškání'. (pauza) OK, zaparkujme to. Stop, stop, stop. Vypnout.
15 Nico Rosberg Tony Ross Ne, nastavte 'promeškání', zapojit a nastavit 'promeškání'.
15 Tony Ross Nico Rosberg OK. (Tím však pro německého pilota Velká cena Singapuru definitivně skončila.)
16 Lewis Hamilton Peter Bonnington Teploty pneumatik OK?
16 Peter Bonnington Lewis Hamilton Všechno je pod kontrolou, Lewisi. Máš to všechno pod kontrolou, takže je to skvěle zvládnutý. Na těhlech pneumatikách pojedem o pár kol déle, takže je zvládni.
17 Tom Stallard Jenson Button Jensone, Vergne za tebou na super měkkejch, Bottas před tebou taky na super měkkejch.
17 Lewis Hamilton Peter Bonnington Jak je na tom moje rychlost?
17 Peter Bonnington Lewis Hamilton Jo, zrovna to probíráme, Lewisi. Myslíme si, že potřebujem (zajíždět časy) 53 a kousek, pojďme to zvednout na 53 a kousek. Náskok je na sedmi vteřinách.
17 Lewis Hamilton Peter Bonnington Jak vypadaj moje brzdy?
17 Peter Bonnington Lewis Hamilton Brzdy vypadaj dobře, Lewisi. Nějaký problémy k hlášení?
17 Lewis Hamilton Peter Bonnington Ne.
20 Jenson Button Tom Stallard Jak dlouho už je Vergne na týhle sadě?
20 Tom Stallard Jenson Button Jensone, osm kol, osm kol.
22 Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel Sebastiane, zvyš náskok na Alonsa, ignoruj pípání. Zvyš náskok.
22 Brad Joyce Nico Hülkenberg Pokud se můžem přitáhnout k Vergnemu a Magnussenovi, měli bychom bejt schopný je při pit stopu dostat.
23 Peter Bonnington Lewis Hamilton Degradace vypadá líp než v prvním stintu. Vypadá to, že jsme na přední křídlo nabrali trochu úlomků, kvůli čemuž můžeš ztratit trochu z vyvážení vepředu. Stalo se to před pár kolama, tak nám dej vědět, co cejtíš.
23 Lewis Hamilton Peter Bonnington Pořád se to chová OK.
23 Peter Bonnington Lewis Hamilton OK, potvrzuju, nebudem panikařit.
24 Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel (Inženýři Red Bullu si v tuto chvíli uvědomili, že se Alonso dostane před jejich závodníka, a tak se rozhodli nasadit mu během zastávky v boxech měkké pneumatiky a upravit přítlak na předním křídle.) Dobrá zpráva, Sebastiane, vydrž tam. Zpětná vazba na přední křídlo, až budeš moct.
24 Sebastian Vettel Guillaume Rocquelin Mínus čtyři.
24 Antonio Spagnolo Kimi Räikkönen Teď na to zatlač, teď na to zatlač. Zůstáváme na dráze a budem na to tlačit tak moc, jak to jen půjde.
24 Mark Temple Kevin Magnussen Auta jedoucí na tři zastávky začínaj zajíždět do boxů. Na konci závodu s nima budem závodit.
25 Peter Bonnington Lewis Hamilton Brzo to všechno vypukne.
25 Lewis Hamilton Peter Bonnington Nebudem šetřit motor?
25 Peter Bonnington Lewis Hamilton Ehm, ne, nechme to na strat 3.
26 Peter Bonnington Lewis Hamilton OK, Lewisi, právě opustili boxy. Tlač, tlač.
26 Lewis Hamilton Peter Bonnington (Hamilton navrhuje změnu strategie.) Je možný zvažovat plán B?
26 Peter Bonnington Lewis Hamilton Nejlepší, Lewisi, bude pokrýt ostatní auta, máme slušnej náskok.
27 Andrea Stella Fernando Alonso OK, Ricciardo v tuhle chvíli zůstává na dráze, ale jede hodně pomalu. Mělo by to bejt OK.
28 Kevin Magnussen Mark Temple (Dánského pilota začaly trápit problémy s přehříváním kokpitu.) Ta sedačka je mega horká, pálí to.
29 Daniel Ricciardo Simon Rennie (Také Ricciarda postihly technické potíže.) Myslím, že ztrácím výkon. Na některejch stupních se to seká.
29 Simon Rennie Daniel Ricciardo OK, rozuměl jsem. Vidíme ten problém.
30 Romain Grosjean Ayao Kumatsu (Pilot Lotusu si postěžoval na Mexičanovo počínání během vzájemného souboje v zatáčkách 7 a 8.) To nebylo od Péreze příliš spravedlivý.
30 Ayao Kumatsu Romain Grosjean Jo, viděli jsme to v TV. Jdi do toho!
31 Sergio Pérez Gianpiero Lambiase (Pérez a Sutil se dostali do kolize, po které v důsledku velkého množství úlomků musel na trať vyjet safety car.) Myslím, že jsem se dostal do kontaktu se Sutilem. Ztratil jsem přední křídlo. Box, box.
31 Gianpiero Lambiase Sergio Pérez Box, potvrď box.
32 Peter Bonnington Lewis Hamilton OK, dávej bacha na úlomky.
32 Lewis Hamilton Peter Bonnington OK, chlape, to bylo trochu pozdě. Přejel jsem tady přes spoustu věcí. Sleduj tlaky (v pneumatikách), jo? Dostal jsem tu zprávu, když jsem po nich přejížděl.
32 Peter Bonnington Lewis Hamilton Potvrzuju, Lewisi, sledujem je. V tuhle chvíli vypadá všechno OK.
32 Daniel Ricciardo Simon Rennie Jsme já a Seb jediný dva na primární sadě?
32 Simon Rennie Daniel Ricciardo Williamsy jsou v tuhle chvíli taky na primární sadě.
33 Simon Rennie Daniel Ricciardo (Právě tato zpráva vyvolala po závodě drobné kontroverze, neboť vedení McLarenu se domnívalo, že tím Red Bullu porušil nová pravidla o rádiové komunikaci.) OK, Danieli, vyhejbání se obrubníkům na výjezdech může pomoct tvýmu problému. Vyhejbání se obrubníkům na výjezdu může pomoct problému s tvým autem.
34 Peter Bonnington Lewis Hamilton Takže, teploty brzd vypadaj OK, přední jsou jen trochu studený, takže dělej, co můžeš, zkus do nich dostat trochu tepla.
34 Lewis Hamilton Peter Bonnington Dobře, mně to ukazuje, že jsou na 500, 600, takže je to trochu matoucí. Víc dělat nemůžu.
34 Peter Bonnington Lewis Hamilton OK, tak prostě pokračuj v tom, co děláš.
34 Mark Temple Kevin Magnussen A Kevine, pamatuj na pití.
34 Kevin Magnussen Mark Temple Je to příliš horký, nemůžu pít, spálil bych si pusu.
34 Mark Temple Kevin Magnussen OK, rozuměl jsem.
35 Valtteri Bottas Jonathan Eddolls Pro vaše info, řízení se chová trochu divně, trochu ošemetně, jako posilovač řízení.
35 Jonathan Eddolls Valtteri Bottas Potvrzuju. Stalo se to teď, nebo to zhoršovalo v průběhu závodu?
35 Valtteri Bottas Jonathan Eddolls Nevím, zrovna jsem to zpozoroval. Dám ti vědět, když se to zhorší.
36 Gianpiero Lambiase Sergio Pérez Checo, jen pro informaci, Sutil dostal pětivteřinovou penalizaci.
36 Sergio Pérez Gianpiero Lambiase Měl dostat víc. Navedl mě do zdi.
37 Valtteri Bottas Jonathan Eddolls OK, řízení se zhoršuje. Pomalu ztrácím posilovač řízení. Ale můžu jet až do konce, žádnej problém. Je to jen těžší.
37 Jonathan Eddolls Valtteri Bottas Myslíš, že to má souvislost s tlakama? Samozřejmě s nízkejma tlakama. Z hlediska tlaků to bude stejný pro všechny. Pro informaci, data hydrauliky vypadaj z naší strany OK, takže uvidíme, jak to půjde.
37 Valtteri Bottas Jonathan Eddolls OK, pak to možná jsou ložiska ve (sloupku) řízení nebo tak něco. Ale vydržíme to.
37 Jonathan Eddolls Valtteri Bottas Potvrzuju.
37 Peter Bonnington Lewis Hamilton OK, Lewisi, máš za sebou sedm aut, všechny na měkký sadě.
37 Lewis Hamilton Peter Bonnington Bude to pro mě problém?
37 Peter Bonnington Lewis Hamilton Negativní, máš rychlostní výhodu.
39 Romain Grosjean Ayao Kumatsu Kluci, problém s autem.
39 Ayao Kumatsu Romain Grosjean OK, co je za problém na tvý straně?
39 Romain Grosjean Ayao Kumatsu Nemám záď.
39 Ayao Kumatsu Romain Grosjean OK, nic bezprostředně zřejmýho. Tlak v pneumatikách tam furt jsou. Aero data vypadaj dosud OK.
41 Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel Sebastiane, starej se o pneumatiky, pokusíme se to zvládnout až do konce.
41 Sebastian Vettel Guillaume Rocquelin Nemyslím si, že bych to měl v plánu.
41 Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel OK. Sebastiane, Daniel se přesně o to snaží, a to samý platí pro obě auta za tebou. Myslíme, že když budeš muset zajet do boxů, budeš pak muset předjet hodně aut.
42 Lewis Hamilton Peter Bonnington Kolik zbejvá kol? Myslíš si, že pojedou na dvě zastávky?
42 Peter Bonnington Lewis Hamilton 20 kol do cíle. Myslíme si, že jeden nebo dva to zkusej, ale do cíle je ještě dlouhá cesta.
42 Lewis Hamilton Peter Bonnington Tyhle pneumatiky jsou dobrý. Když budu muset, můžu odjet několik dalších kol. Když budu muset, můžu zrychlit.
42 Peter Bonnington Lewis Hamilton OK, Lewisi, tahle rychlost je dobrá.
43 Peter Bonnington Lewis Hamilton Dáme si za cíl sedm dalších kol na týhle sadě, sedm kol, pokud můžeš.
43 Lewis Hamilton Peter Bonnington Jen otázka, ale tohle zní trochu riskantně. Další safety car… Neztratíme pak?
43 Peter Bonnington Lewis Hamilton Ne, v tom případě pak pojedem až do konce, Lewisi. Odvádíš skvělou práci, jen musíme všechny ostatní vytlačit z našeho safety caru… Z našeho okna zastávek v boxech.
44 Daniil Kvjat Marco Matassa (Po více než hodině a půl bez pití je ruský mladík již velmi vyčerpaný.) Ach, kluci, je to vážně špatný. Musím zastavit.
44 Marco Matassa Daniil Kvjat Potřebujem, abys zůstal na trati, Dany. Nálož pět, Dany.
44 Daniil Kvjat Marco Matassa Je to katastrofa.
44 Marco Matassa Daniil Kvjat Rozuměl jsem. Nálož pět, nálož pět.
44 Daniil Kvjat Marco Matassa (hlasitěji) Musíme zastavit!
44 Marco Matassa Daniil Kvjat Box, box, box teď, box teď.
44 Daniil Kvjat Marco Matassa Ach, můj Bože! Bez pití… Umírám tu.
44 Marco Matassa Daniil Kvjat Ano, Dany, OK. Točivej moment šest.
45 Valtteri Bottas Jonathan Eddolls Nemám absolutně žádnej cit v řízení. Je to vážně ošemetný a těžký. Ale jet můžu, OK, jen si myslím, že to penalizuje čas na kolo.
45 Jonathan Eddolls Valtteri Bottas Potvrzuju. Když budeš moct dál pokračovat v tom, co děláš, bude to úžasný. Odvádíš skvělou práci.
48 Simon Rennie Daniel Ricciardo Drž předjížděcí tlačítko, na další rovince drž předjížděcí tlačítko, abys spravil ten problém s vozem.
48 Daniel Ricciardo Simon Rennie (Žádná další odpověď.) Na všech rovinkách?
48 Tom Stallard Jenson Button Bottas má problém s posilovačem řízení.
50 Jenson Button Tom Stallard (Mezitím pilot McLarenu Fina dostihl.) Ta věc je na rovinkách tak rychlá!
50 Tom Stallard Jenson Button Jensone, jeho pneumatiky jsou o devět kol starší, před koncem ho musíš dostat.
51 Lewis Hamilton Peter Bonnington Kluci, musíte mě brzo zavolat do boxů, moje pneumatiky odcházej. Už v minulým kole jsem vám říkal, že na 27 (kol) se nedostanu.
51 Peter Bonnington Lewis Hamilton Vypadá to, že Vettel taky přichází o pneumatiky, ještě víc než ty.
52 Peter Bonnington Lewis Hamilton (Předcházející sdělení nebylo odvysíláno na oficiálních kanálech.) Potvrzuju, Lewisi. Poslední čas na kolo byl 52,7, skvělý kolo. Pokud můžeš v příštím kole zajet 53,5, pak to berem.
52 Lewis Hamilton Peter Bonnington Moje pravá zadní je vážně opotřebovává. Nejsem si jistej, jestli to vybouchne nebo ne.
52 Peter Bonnington Lewis Hamilton Podle našich čísel to pořád vypadá dobře, Lewisi. Ten náskok (na Vettela) je na 25,2, pokud bys moch ještě chvíli vydržet. Dej nám vědět, jestli zvládneš další jedno kolo.
52 Lewis Hamilton Peter Bonnington Na vnitřku i vnějšku pravý zadní pneumatiky se dělaj nějaký čáry.
52 Peter Bonnington Lewis Hamilton Potvrzuju, Lewisi, takže box, box.
53 Peter Bonnington Lewis Hamilton Myslíme si, že vyjedeš mezi Vettelem a Ricciardem. Budeš mít velkou výkonnostní výhodu. Zruš RS. Devět kol do cíle. Nic neriskuj. Popřemejšlej o vyvážení brzd a b-mig. Bacha na bílou čáru na výjezdu.
54 Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel OK, Hamilton je před Danielem. Jen se koncentruj na svůj závod, nech ho bejt.
54 Jenson Button Tom Stallard (Pro pilota McLarenu skončila Velká cena Singapuru jen pár kol před cílem.) Vyplo se to. Kompletně se to vyplo.
54 Tom Stallard Jenson Button OK, Jensone, díváme se na to.
54 Jenson Button Tom Stallard To je konec hry.
54 Tom Stallard Jenson Button Jo, Jensone, vypni auto kompletně.
55 Lewis Hamilton Peter Bonnington Můžu ztlumit motor (výkon)?
55 Peter Bonnington Lewis Hamilton Zrovna to probíráme, Lewisi. Zvyš otáčky, přejdi na strat mód 9.
57 Francesco Nenci Jules Bianchi Máš teď (k dispozici) SOC 3, abys ho dostal. Ale jen na rovinkách.
59 Xevi Pulojar Jean-Eric Vergne (Francouz byl zrovna informován o tom, že mu byl udělen další trest, tentokrát za opuštění trati a získání výhody.) OK, JEVe, dali nám další pětivteřinovou penalizaci, takže teď na ty kluky před náma musíme vážně zaútočit, abychom se dostali na body.
59 Jean-Eric Vergne Xevi Pujolar Co to k****?
59 Xevi Pulojar Jean-Eric Vergne Uklidni se, buď v klidu, tlač na kluky před tebou.
59 Marco Matassa Daniil Kvjat (Kvjatovo trápení spěje ke konci.) Tři minuty do konce, Dany, tři minuty do konce.
59 Daniil Kvjat Marco Matassa Už nemůžu jet.
60 Marco Matassa Daniil Kvjat Už jen dvě minuty do konce, Dany. Vím, že je to těžký.
VK Peter Bonnington Lewis Hamilton (Mezitím, tentokrát trochu netradičně, vypršel časový limit a Velká cena Singapuru byla ukončena.) Pěkná práce, Lewisi. Skvělý. Udržuj otáčky vysoko, jdi na strat mód 12. Úžasná práce, kámo.
VK Paddy Lowe Lewis Hamilton Skvělá práce, Lewisi, byl to vážně těžkej závod, výborně.
VK Peter Bonnington Lewis Hamilton Zvládnuls to překrásně, kámo. Při restartu po safety caru sis počínal opravdu výborně, všechno jsi perfektně zvládnul.
VK Lewis Hamilton Peter Bonnington Kluci, fantastická práce tenhle víkend, moc vám děkuju za všechnu tu tvrdou práci. Začíná se to vážně vyplácet, díky.
VK Peter Bonnington Lewis Hamilton Cením si toho, kámo, uvidíme se dole.
VK Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel Dobrý, chlape. Dobrý, chlape.
VK Christian Horner Sebastian Vettel Výborně, Sebby, pěkná práce. Pěkně jsi ten stint natáhl, výborně.
VK Sebastian Vettel Guillaume Rocquelin Díky, kluci. Dobrá práce, safety car samozřejmě (zkomoleno), ale i tak se nám podařilo vytěžit maximum. Takže skvělá práce a ano, na pneumatikách už mi nic nezbejvalo, udělal jsem všechno, co jsem moch.

Legenda: SR – startovní rošt

ZK – zaváděcí kolo

VK – vítězné kolo

 

Diskuse k článku

Napsat komentář