Formule 1 je v názorech na třetí vozy rozdělená
Mezi týmy a jezdci se najdou zastánci i odpůrci třetích vozů, které by se mohly objevit příští rok.
Mezi týmy a jezdci se najdou zastánci i odpůrci třetích vozů, které by se mohly objevit příští rok.
Ve světle krachů týmů Marussia a Caterham je debata o třech místo dvou vozů u každého týmu živější než kdy dřív. Formule 1 je ale rozdělená na dva tábory.
Pro
Lewis Hamilton by třetí vozy uvítal. „Pokud by to bylo místo pro mladého jezdce, mohlo by to být dobré. Hlavně je přivést, nechat je získat zkušenosti a postavit je vedle jezdců, kteří ty zkušenosti mají. Možná by přicházeli víc než v minulosti,“ řekl.
Podle britského pilota Mercedesu by tak navíc mohla vzniknout nová pracovní místa pro lidi ze zkrachovalých stájí.
Sergio Pérez to vidí podobně. „Myslím, že by to určitě pomohlo, co se příležitostí pro jezdce týče. Měli by tak větší šanci. Formule 1 je opravdu omezená, co se týče míst, na kterých můžete vyhrávat. Takže by to bylo víc příležitostí pro jezdce.“
Také Ricciardo má rád početné startovní pole. „Řekněme, že já osobně nevidím nic negativního na tom, že bych měl dalšího týmového kolegu. Vzpomínám na rok 2008, ve formuli Renault jsem měl tuším šest týmových kolegou, takže to bylo tak trochu jako třída ve škole. Z pohledu jezdců bych na tom neviděl nic špatného.“
A konečně třetí vozy se zamlouvají i Romainu Grosjeanovi. „Pokud je postaví dobré týmy a vy budete závodit ve stejném voze jako ti, kterým říkáme super hvězdy, tak dostanete příležitost ukázat, jak jste silní, a začnou vám také říkat super hvězda. Kdo jako jezdec dělá dobrou práci, dejte ho do dobrého týmu, jako Daniela (Ricciarda), ten ukazuje, že dokáže vyhrávat závody. Třetí auto by některým z nás určitě pomohlo vybudovat si pověst.“
Proti
Najdou se ale i ti, kdo před třetími vozy varují. Jako třeba Felipe Massa „Jen pomyslete na letošní rok, když přidáte třetí auta, šampionát by býval skončil uprostřed sezóny. Pořád byste měli na prvním, druhém a třetím místě mercedes, ve většině závodů. Takže uprostřed sezóny by šampionát skončil.“
Jenson Button upozornil na to samé. „Nápad třetích aut se mi nelíbí. Osobně bych měl radši na roštu víc konkurenceschopných týmů. Pozitivní by bylo, že by tu bylo víc dobrých jezdců, ale pokud jedno auto převyšuje ostatní, jako letos mercedes prakticky v každém závodě, tak se na pódium nikdy nedostanou další týmy. Ubližuje to týmům, které nejsou nejrychlejší, takže tomu moc nefandím.“
Stejné nebezpečí vidí šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová, získat body by pro menší stáje bylo ještě těžší než teď. „Pokud budete mít dominantní tým, tak pokud třetí auto nebude získávat body, co by tu dělalo? Jen by oddalovalo ostatní od bodů. Je s tím spojeno mnoho problémů, na které je třeba se podívat, a já si nemyslím, že o tom bude někdy panovat shoda.“
S tim nesouhlasim, kdyz by posledni auto nebodovalo bez ohledu na umisteni, tak uz vidim, jak je treti jezdec Mercedesu v tabulce nekde na konci s 0 body. Zavladne tymova rezie, ktera urci, kteri jezdci smi sbirat body, kdyz nikdo v zavode neodpadne, aby byla sance na jezdecky titul. Krom toho taky cim vic vozu jednoho tymu, tim mene souboju – nebudou riskovat kolizi a tim ztratu bodu pro tym a pokutu jak letos Rosberg. To, ze jiste tymy nemaji dost penez na to, aby vyhravali, je problem, nad kterym se vedou debaty. Jestli si myslis, ze F1 je jen pro bohate nadnarodni firmy, tak sem nejake dostan misto techto slabsich tymu (nebo proste jako stedre sponzory techto tymu) a je to OK.
Co se sampionatu konstrukteru tyce, jde to upravit matematicky- body ziskaji jen prvni 2 auta, trezti se nepocita a jakoby nedojelo. Tim se na jeho misto posunou dalsi. Grafika na konci zavodu by to prehledne zpracovala. No problem.
Massa si stezuje, ale co by to letos zmenilo. Tak by byly 3 prvni mercedesy. a co? Ted jsou prvni dva. Jakej je to rozdile he?
A vezmu to naopak. Co kdyz by soutezili jako obvykle 2 staje o prvni misto. To je 6 vozu, sest boju o prvni misto, na misto 4rech. Malokdy totiz p prvenstvi zasahuji vice nez 2 tymy. Vzdy je to jeden- letos, nebo dva- aspon do urcite casti sezony. Za me ano- vice vozu jedne staje. V F1 nikdy nevydrzeli rychlokvasky. Je to sport pro bohate s podporou nadnarodnich spolecnosti. Hotovo, konec. 2 tymy, ktere nikdo nesledoval, nas nemuzou moc drasat. Byly do poctu.
Co tam drzi LOTUS- spojenej non stop s dluhama a s problemy, Sauber- neustale s financnimi problemy, FI- neustale skandaly a financni problemy, to nevim. Tyhle tymy NIKDY nebudou vyhravat sampionaty a tvori vatu. Pokud odejdou, odejde vata. Zbytek tymu at se klidne ponori do obrovskeho utraceni a at nasadi 4 vozy. Uvidime vyrovnanejsi zavodeni.
Pre redakciu: V Ricciardovom vyjadreni je chyba v slove ,, kolegou,,.