FIA chce, aby týmy rozhodly o pokračování snah o hlučnější vozy

Technici pracují na nových řešeních, jak zesílit zvukový projev letošních monopostů, ale ta vyžadují větší zásahy do konstrukce vozů.

Štítky: Charlie Whiting FIA Pohonné jednotky Zveřejněno 4. 07 2014 — Jan Pastorek

Technici pracují na nových řešeních, jak zesílit zvukový projev letošních monopostů, ale ta vyžadují větší zásahy do konstrukce vozů.

Pokusy s megafonem na výfuku v Barceloně nepřinesly požadovaný efekt, a tak inženýři hledají jiné možnosti.

„Na dynamometru jsme otestovali řešení s rozdvojeným výfukem,“ uvedl technický delegát FIA Charlie Whiting. „Zjistili jsme, že když výfuk rozdvojíme, získáte více hluku. Zdá se, že to do jisté míry funguje, hlavně s megafony, ale ty mají kulatou nebo obdélníkovou formu.“

Takto upravený výfuk má nezanedbatelné dopady na proudění vzduchu na zádi vozu, ovlivňuje aerodynamiku. Proto FIA chce po týmech, aby se vyjádřily, jestli má smysl pokračovat s tímto relativně komplikovaným řešením.

„Dalším krokem je zjistit, jestli si všichni myslí, že to má cenu. Tak na tom teď jsme,“ potvrdil Whiting.

Taková úprava výfuku by si pravděpodobně vyžádala úpravy zadní části vozu.

Diskuse k článku

Napsat komentář