Ferrari: Manipulace s tlaky pneumatik je nesmysl, ztrácíme jinde
Triky okolo regulace tlaků v pneumatikách Ferrari nepovažuje za klíčovou oblast, kde ztrácí výkonnost. Udržet je na požadované hodnotě při závodě je prý totiž prakticky nemožné a FIA navíc prověřovala všechna auta. Na náznaky manipulace nenarazila. Ferrari ztrácí. Na tom se shodnou všichni. Definovat ale konkrétní oblast je o poznání těžší, než se na první pohled…
Triky okolo regulace tlaků v pneumatikách Ferrari nepovažuje za klíčovou oblast, kde ztrácí výkonnost. Udržet je na požadované hodnotě při závodě je prý totiž prakticky nemožné a FIA navíc prověřovala všechna auta. Na náznaky manipulace nenarazila.
Ferrari ztrácí. Na tom se shodnou všichni. Definovat ale konkrétní oblast je o poznání těžší, než se na první pohled zdá. Přestože Ferrari přiznalo problémy s výkonností pneumatikami, klíč k úspěchu pravděpodobně vězí jinde, než se předpokládalo. Alespoň to si myslí inženýr maranellských Jock Clear, který nevěří manipulačním trikům s tlaky pneumatik. Umazat ztrátu na Mercedes a Red Bull skrze nižší tlak v pneumatikách prý zkrátka nejde.
Jedna z teorií totiž praví, že právě nejbližší konkurenti Ferrari zvládají práci v této oblasti daleko lépe. Uměle snižují tlak pod stanovenou hranici Pirelli, čímž získávají výhodu. Něco takového je ale zakázané, navíc Pirelli v Monaku mělo sledovat tlaky v pneumatikách v živém čase. „Nižší tlaky sice poskytují více přilnavosti, ale bavíme se o jednom kole v kvalifikaci, kde je snazší udržet tlak v rozmezí, kde jej chcete mít,“ řekl Jock Clear.
„Nevěřím historkám, že některé týmy mohou během závodu výrazně snížit tlak v pneumatikách. Možná o pár milibarů, ale rozhodně ne o desetiny baru. Domnívám se, že je to prakticky nemožné. Mluví se tu o takových chytrých řešeních, která dokáží odvádět teplo z pneumatiky, ale všechna jsou ilegální. FIA potvrdila, že všechna auta splňují regule. Nemáme tedy důvod pochybovat o opaku,“ sdělil Jock Clear s tím, že regulovat tlak v pneumatikách během závodu je mnohem komplikovanější než v kvalifikaci.
Inženýr Ferrari je také poněkud skromnější ve vyjádřeních ohledně výkonnostního rozdílu mezi Maranellem a Mercedesem. Za krizi by to rozhodně nepovažoval.
„Mezera je větší, než jsme počítali, ale menší oproti minulé sezoně a poslednímu závodu roku 2015. To je pozitivní stránka. Tuto mezeru navíc neustále vyplňujeme a jsme si jistí, že výkonnostní křivky obou týmů se budou překrývat. Jedinou otázkou je kdy,“ doplnil Clear.
Čtěte dále: Ferrari v kvalifikacích pořád tápe. Pomůže mu v Kanadě nový motor?
Diskuse k článku