Ferrari v kvalifikacích pořád tápe. Pomůže mu v Kanadě nový motor?
Ferrari stále pokukuje po zisku mistrovského titulu, proto volí cestu tvrdé ofenzívy a do Kanady přiveze další vylepšení pohonné jednotky. Současně chce zacelit mezeru v podobě neefektivního nakládání s tlaky pneumatik. Dost možná se jedná o poslední pokus Scuderie, kterým se bude snažit přiblížit k vítězství v závodech. Vývojové žetony za naději. Maranello stále věří, že…
Ferrari stále pokukuje po zisku mistrovského titulu, proto volí cestu tvrdé ofenzívy a do Kanady přiveze další vylepšení pohonné jednotky. Současně chce zacelit mezeru v podobě neefektivního nakládání s tlaky pneumatik. Dost možná se jedná o poslední pokus Scuderie, kterým se bude snažit přiblížit k vítězství v závodech.
Vývojové žetony za naději. Maranello stále věří, že šance na zisk titulu není zcela marginální záležitost, ale nezbytným předpokladem je rychlý zákrok. Takový, který radikálně překlopí obraz dosavadního průběhu sezony. Z jeho analýz stále vyplývá, že nejvíce z potenciálu auta uniká v oblasti nakládání s tlaky pneumatik, z čehož plynou špatné kvalifikace. Jde o záležitost, která se výraznou měrou podepsala pod neúspěchem v Barceloně, ale i Monaku. Problémů má ale italská stáj víc, a ne u všech zná příčinu.
V ještě menším měřítku to znamená, že Ferrari dokáže být rychlé v prvních dvou částech kvalifikace, avšak pro tu třetí nedokáže udržet exponenciální růst svého výkonu. To je největší rozdíl oproti konkurenci. „Byl to obraz v Barceloně i Monaku. Problém nastává v sobotu odpoledne. Musíme přijít proč to tak je a co s tím udělat, neboť je absurdní, že v Q1 a Q2 máme určitou rychlost, a pouze tu samou dokážeme přenést i do Q3,“ vykládá šéf týmu Maurizio Arrivabene.
Se souběžně vynakládaným úsilím na zlepšení práce s pneumatikami a v kvalifikaci obecně proto v těchto dnech přichází v úvahu další náplast na bolístku týmu – motorická úprava. S tou by Scuderia mohla přicestovat už do dějiště následující Velké ceny Kanady. Cenu inovace pohonné jednotky, formulovou hantýrkou počet žetonů, zatím nezná.
„Pro kanadský závod přivezeme několik vylepšení pohonné jednotky, ale zatím nevíme, zda za tyto úpravy budeme muset utratit žetony. Diskutujeme o tom s FIA,“ nastínil nejbližší kroky Ferrari šéf týmu Maurizio Arrivabene.
Kvalifikační neúspěchy Ferrari řečí čísel: Q3 2016 (2015)
Austrálie: P3 Vettel +0,838 s (P4 Vettel +1,430 s)
Bahrajn: P3 Vettel +0,519 s (P2 Vettel +0,411 s)
Čína: P3 Räikkönen +0,570 s (P3 Vettel +0,905 s)
Rusko: P2 Vettel +0,706 s (P4 Vettel +0,852 s*)
Španělsko: P5 Räikkönen +1,113 s (P3 Vettel +0,777 s)
Monako: P4 Vettel +0,930 s (P3 Vettel +0,751 s)
*Velká cena Ruska se letos jela dříve něž loni
Čtěte dále: Vettel přišel o stupně vítězů za Massou. Räikkönen lamentoval na hrozný víkend
Diskuse k článku