Ecclestone: Třetí auta nemají týmy nasadit, mají je dodat slabším
V případě poklesu počtu startujících není záchranou nasazení třetích vozů silnějšími týmy. Je jím dodávka těm slabším.
Šéf formule 1 Bernie Ecclestone, prostřednictvím svého neoficiálního mediálního mluvčího Christiana Sylta upřesnil, že klesne-li počet startujících pod určitou úroveň, musí pomoci slabším týmům. Ale ne tím, že sami nasadí třetí auta. Musí tato třetí auta dodat ohroženým stájím. Takovou smlouvu mají týmy s vedením F1 uzavřenou.
Ecclestone prozradil, že ona ‚určitá úroveň‘ je 20 aut na startu. Omylem ale doteď bylo, že při poklesu počtu startujících pod dvacet by silné týmy (Ferrari, Mercedes, McLaren či Red Bull) nasadily třetí auta pro sebe. Ecclestone nyní upřesňuje, že smluvní podmínky naopak určují dodávku třetích vozů slabším týmům.
„Když by například Sauber zkolaboval, Ferrari by mohlo přijít a říct: ‚Dáme vám auto a všechno, co je k němu potřeba,“ cituje Ecclestona britský Daily Mail. „A chceme, abyste na to auto dali značky těchto sponzorů. Jasně že máte své sponzory. Ale chceme, abyste na ně nalepili značky i našich sponzorů. A také chceme, abyste angažovali námi určeného závodníka.
Když by se Red Bull rozhodl nabídnout třetí auto Caterhamu, tak by Caterham asi nezmizel, že?“ dodává Ecclestone. Současně upřesňuje, že dohoda mezi ním a pořadateli velkých cen slibuje přinejmenším 16 startujících vozů. Rozdíl mezi 16 a zmíněnými 20 je jakási rezerva. Nedodržení dohody by mohlo vedení F1 stát až 300 milionů liber ročně (10,5 miliardy korun).
Bernie Ecclestone se nyní o trochu více snaží vyjasnit náležitosti kolem povinnosti týmů nasadit třetí auta za určitých okolností, ale v rozporu s tím jsou Sportovní pravidla FIA, která naopak nasazení většího počtu aut než dvě zakazují. Ecclestone se sice hájí tím, že nejde o nasazení třetích aut zavedenými týmy, ale vlastně jen o dodávku třetích aut slabším stájím. To je ale zase v rozporu s tím, že každý tým si musí své šasi postavit sám.
Špatnej nápad by to nebyl, protože by stejně ty menší týmy dostávali starší auta – tedy by byli jako zákaznický.
A týmy ze středu pole by museli být hodně nešikovný, aby nepostavili aktuální vůz, kterej by byl horší než rok starej ( + samozřejmě upravenej) týmu ze špičky.
Takhle to přeci fungovalo před pár lety, když Honda dávali auta Super Aguri a Red Bull Toro Rossu.
Marina, mockrát děkuji za Vaše milá slova. Kráně hřejí u srdce. Ať se daří! Ano, GPF1.cz se budu věnovat nadále a snad i o to více psát 😎
Hoj Marian, já jsem z bystrice kousek od Třince. Taky fanda f1, škoda že je to daleko, navíc já nestavim ale od jara rekonstruuji.
Přeji dobrý den pane Richtre, budu stručný: velmi se mi líbí Vaše články na toto webu a velmi oceňuji, co jste pro F1 v Česku udělal. Doufám, že i po ukončení kariéry komentátora na TV Nova se budete věnovat formulové žurnalistice.. Je mi 47 let, od VC Monaka 1976 jsem snad nevynechal jedinou F1 v TV a celkem 21x jsem byl live na F1 (Hungaroring 19x, A1 Ring 2x), jsem velký fanouškem F1 – zejména statistik. Kdybych to měl blíže (bydlím v Třinci), rád bych přijel na „Abu Dhábi na Smíchov“, mezi českou top F1, snad jindy. Momentálně stavíme domek, času nemnoho… Vlastně jsem Vás chtěl tímto pozdravit, poděkovat za zajímavé články (fundované) a popřát hodně elánu do budoucna. Zdravím Marian Kozok, Třinec. Marian.Kozok@seznam.cz. 🙂
Radči pořádnejch 5 týmů po 4 autech než nějaký paskvil.
Vždyť je to tam napsáno…?
Neplatí náhodou, že každý tým musí být i výrobcem vozu? Proto zanikl Arrows a proto Toro Rosso nemohl používat vozy Red Bull.
Prostě F1 jde do kopru!Velice smutné!