V Monaku se po strategické chybě Mercedesu radoval Rosberg!

Hamilton tvrdě doplatil na velkou taktickou chybu a dojel třetí. Oba vozy Mercedesu rozdělil Sebastian Vettel z týmu Ferrari.

13 Zveřejněno 24. 05 2015 — Michal Mikoláš

Hamilton tvrdě doplatil na velkou taktickou chybu a dojel třetí. Oba vozy Mercedesu rozdělil Sebastian Vettel z týmu Ferrari.

Jeden z vrcholů sezony dopadl velmi šťastně pro Nica Rosberga, byť takřka po celý závod diktoval tempo Lewis Hamilton. Zlom nastal po kolizi Verstappena s Grosjeanem jedenáct kol před koncem.

Nejlepší výchozí pozici pro závod měl právě Lewis Hamilton, který v sobotu vybojoval svou vůbec první pole position v úzkých monackých uličkách. V první řadě ho doprovodil kolega Nico Rosberg. Druhá řada patřila Vettelovi a Ricciardovi. Společně s nimi v posledních kvalifikačních bojích jeli také Kvjat, Räikkönen, Pérez, Sainz, Maldonado a Verstappen. Carlos Sainz však startoval z boxové uličky.

Počasí v Monaku obvykle závodům přeje. Dnešek nebyl výjimkou, jelo se za slunečného počasí a příjemných teplot. Vzhledem k tomu, že monacký okruh je vůbec nejkratší v šampionátu, se jelo na vskutku vysoký počet kol – celkem 78. Pirelli podle očekávání pro závod nominovalo dvě nejměkčí směsi pneumatik.

Start na předních pozicích nic nezměnil, Vettel se v první zatáčce téměř dostal před Rosberga, nakonec ale musel ubrat. Ze závodu po kolizi s Alonsem téměř odstoupil Nico Hülkenberg. Velké problémy měl i Felipe Massa. Incident Alonsa s Hülkenbergem vyšetřovali komisaři. Pilot McLarenu nakonec obdržel pětisekundovou penalizaci stop and go.

Hamilton na čele závodu neměl žádné výraznější problémy a svůj náskok udržoval konstantně na úrovni 2,5 sekundy. Maldonado měl problémy s brzdami, čehož chladnokrevně využil Max Verstappen. Venezuelský závodník o chvíli později musel ze závodu odstoupit.

Nedlouho před tím si však Verstappen v souboji s Maldonadem poškodil přítlačné křídlo. Karbonový komponent musel z trati zvednout jeden z maršálů, čímž bylo odvráceno riziko výjezdu zpomalovacího vozu.

Po deseti kolech bylo pořadí na bodovaných pozicích následující: Hamilton, Rosberg, Vettel, Kvjat, Ricciardo, Räikkönen, Pérez, Verstappen, Button a Alonso. Ten však stále čekal na svou penalizaci. Španělský pilot v té době jel na tvrdší žluté sadě.

Vozů Mercedesu se statečně drželo ferrari Sebastiana Vettela, ostatní jezdci v čele s Kvjatem již po dvaceti kolech nebyli na dohled. Zbytek první třetiny závodu již měl poměrně poklidný průběh. Zajímavé bylo, že druhá polovina pole na rozdíl od té první z větší části zvolila alternativní strategii dvou pitstopů, zbytek jezdců podle všeho zvolil konzervativnější jednozastávkovou taktiku.

Prvním pilotem z bodované desítky, který se odhodlal zajet k mechanikům, byl Daniil Kvjat. Max Verstappen o okamžik později ztratil mnoho sekund při nepovedené zastávce v boxech – na vině bylo pravé zadní kolo. Alonsova penalizace byla nalepena na plánovanou zastávku, i tak se ale na trať vrátil na bodované deváté pozici. Kolega Button byl ještě výrazně výše, jel však na starých pneumatikách.

Ve 37. kole se v pitlane ocitli i Vettel s Ricciardem. Ricciardo se snažil poodskočit dotírajícímu Räikkönenovi, Vettel se pro změnu pokoušel přeskočit Rosberga. Ten po své výměně udržel druhou pozici, byť mu Vettel nebyl daleko. To Räikkönen na tom byl lépe, na trati byl před Ricciardem, a tedy na páté pozici.

Všechny naděje na body pro Alonsa skončily ve 43. kole. V první zatáčce pro technické problémy musel odstavit svůj vůz. Naděje McLarenu se tak upínaly k Jensonovi Buttonovi. Ten jel poměrně v poklidu na osmém místě.

Verstappen se mazaně posunul před Bottase, který pouštěl o kolo vpředu jedoucí monopost Ferrari. Něco podobného chtěl Verstappen provést i v případě snahy předjet Grosjeana, když Francouz pouštěl Vettela. Grosjean si však svou desátou pozici udržel.

Verstappen ovšem nedokázal udržet svůj temperament na uzdě, nezvládl útok na Grosjeana a skončil ve svodidlech. Nizozemský mladík je po bouračce v pořádku. Romain Grosjean se i s poškozeným vozem v závodě udržel. Povolán byl takzvaný virtuální safety car, který o okamžik později nahradil skutečný zpomalovací vůz.

Davy v ochozech i u televizních obrazovek zvedla změna na špici, která nastala po zastávce Lewise Hamiltona. Ten se tak propadl až na třetí pozici, a tedy za Rosberga a Vettela. Závod byl restartován sedm kol před cílem. Ricciardo předjel Räikkönena, při manévru však Fina popostrčil, za což ho vyšetřovali komisaři, naštěstí pro Australana trest nebyl udělen.

Hamilton samozřejmě ze strategického pochybení neměl žádnou radost a ze všech sil se pokoušel dostat alespoň na druhé místo před Vettela. Oba piloty v 76. kole dojel Ricciardo.

Na prvních třech místech však již ke změně pořadí nedošlo. S přehledem zvítězil Nico Rosberg, kterého na schodech vítězů doprovodili Sebastian Vettel a Lewis Hamilton. Zbytek bodů si rozdělili Kvjat, Ricciardo, Räikkönen, Pérez, Button, Nasr a Sainz. Šachovnicovou vlajku neviděl Maldonado, Alonso a Verstappen.

P. Jezdec Tým Odstup
1 NICO ROSBERG MERCEDES 1:49:18.420
2 SEBASTIAN VETTEL FERRARI 4.486 s
3 LEWIS HAMILTON MERCEDES 6.053 s
4 DANIIL KVJAT RED BULL 11.965 s
5 DANIEL RICCIARDO RED BULL 13.608 s
6 KIMI RÄIKKÖNEN FERRARI 14.345 s
7 SERGIO PÉREZ FORCE INDIA 15.013 s
8 JENSON BUTTON MCLAREN 16.063 s
9 FELIPE NASR SAUBER 23.626 s
10 CARLOS SAINZ TORO ROSSO 25.056 s
11 NICO HÜLKENBERG FORCE INDIA 26.232 s
12 ROMAIN GROSJEAN LOTUS 28.415 s
13 MARCUS ERICSSON SAUBER 31.159 s
14 VALTTERI BOTTAS WILLIAMS 45.789 s
15 FELIPE MASSA WILLIAMS 1 kolo
16 ROBERTO MERHI MARUSSIA 2 kola
17 WILL STEVENS MARUSSIA 2 kola
- MAX VERSTAPPEN TORO ROSSO nedokončil
- FERNANDO ALONSO MCLAREN nedokončil
- PASTOR MALDONADO LOTUS nedokončil

Diskuse k článku

Napsat komentář