Nervy drásající VC Brazílie opanoval Nico Rosberg
Němec přetrhl vítěznou šňůru svého týmového kolegy a připsal si páté vítězství v letošní sezoně. Druhý skončil Lewis Hamilton, třetí domácí Felipe Massa.
Němec přetrhl vítěznou šňůru svého týmového kolegy a připsal si páté vítězství v letošní sezoně. Druhý skončil Lewis Hamilton, třetí domácí Felipe Massa.
Před začátkem dnešního závodu se Lewis Hamilton těšil na čele průběžného pořadí šampionátu náskoku čtyřiadvaceti bodů na svého týmového kolegu a rovněž i jediného rivala v boji o titul mistra světa. Vzhledem k naprosto bezprecedentnímu pravidlu ohledně udělování dvojitých bodů v závěrečné Velké ceně Abú Dhabí se ale dnes za žádných okolností z jeho zisku radovat nemohl, mohl se mu nicméně výrazně přiblížit.
Nico Rosberg je ovšem velmi zarputilým soupeřem, a byl to právě on, kdo se v dosavadním průběhu brazilského víkendu těšil větší rychlosti. Tu navíc během včerejšího souboje s časem dokázal přetavit v letošní již svou desátou pole position, čímž se stal nejlepším kvalifikantem této sezony. Hamilton za svým sokem zaostal o pouhých třiatřicet tisícin vteřiny a do nedělního závodu startoval z druhého místa.
Domácí fanoušky pak velmi povedeným výkonem potěšil Felipe Massa, jemuž na startovním roštu patřila třetí pozice. Ve druhé řadě jej doplnil jeho týmový kolega Valtteri Bottas.
Z dalších míst v první desítce do Velké ceně Brazílie vyjeli pátý Jenson Button, šestý Sebastian Vettel, sedmý Kevin Magnussen, osmý Fernando Alonso, devátý Daniel Ricciardo a desátý Kimi Räikkönen.
Otázkou dále zůstávalo, do jaké míry ovlivní klání v Sao Paulu nepřízeň počasí. Předpověď počasí hovořila o čtyřicetiprocentní šanci deště, ale již několik desítek minut před začátkem závodu bylo jasné, že minimálně start bude na suchu.
Pokud jde o start samotný, ten se obešel bez kolize. Nico Rosberg si svoji první příčku pohlídal, kdo se naopak propadl, byl čtyřnásobný šampión Sebastian Vettel, jehož překonal Fernando Alonso z Ferrari. Do první desítky poskočil Esteban Gutiérrez, jenž zase pro změnu předjel Kimiho Räikkönena.
Počínaje druhým kolem si Rosberg začal na čele závodu budovat mírný náskok, který na konci pátého okruhu činil jednu vteřinu a dvě desetiny. Za druhým Hamiltonem v té době kroužil třetí Felipe Massa, ten ale záhy zajel do boxů pro čerstvou sadu tvrdých pneumatik. Na průběžnou třetí příčku se tak posunul jeho týmový kolega Valtteri Bottas. Na dalších pozicích v bodované desítce byli Jenson Button, Kevin Magnussen, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Esteban Gutiérrez a Kimi Räikkönen.
Krátce na to navštívili své mechaniky také Bottas s Buttonem a v osmém kole se k nim přidal Rosberg, který tak musel reagovat na stále zrychlujícího Massu. Tomu ovšem sportovní komisaři záhy udělili pětivteřinovou penalizaci, a to proto, že Brazilec při své zastávce překročil maximální povolenou rychlost v boxové uličce.
V devátém kole se pak na trati odehrál přímý souboj o vedoucí příčku mezi oběma piloty Mercedesu, to když se Hamilton vrátil od svých mechaniků jen těsně za Rosbergovým zadním křídlem. K výměně pozic ale nedošlo.
Po patnácti odjetých okruzích bylo pořadí v bodované desítce následující: Rosberg (1 zastávka), Hamilton (1), Hülkenberg (0), Kvjat (0), Massa (1), Bottas (1), Button (1), Grosjean (0), Magnussen (1), Sutil (0).
Nico Rosberg svůj náskok na první pozici začal opět pomalu navyšovat a na konci dvacátého kola jej natáhl přes hranici dvou vteřin.
K pěknému souboji došlo o chvíli později mezi Romainem Grosjeanem a Kevinem Magnussenem. Grosjean měl pomalý výjezd z dvanácté zatáčky, dánský nováček toho dokázal náramně využít a posunul se na šestou pozici. Následně se Francouz začal propadat ještě hlouběji. Postupně jej předjeli i Alonso s Vettelem, což vedení Lotusu přimělo zavolat svého pilota k jeho první zastávce v boxech.
V pětadvacátém kole si svoji pětivteřinovou penalizaci odpykal domácí Felipe Massa, přičemž na trať se Brazilec vrátil na třinácté pozici.
O jedno kolo později zajeli podruhé k mechanikům také Nico Rosberg s Valtterim Bottasem. V případě pilota Williamsu však došlo k problému v oblasti Finova kokpitu, který jej stál spoustu drahocenného času.
Lewis Hamilton se snažil druhý stint co nejvíce natáhnout, to se mu však vymstilo, neboť v nájezdu do čtvrté zatáčky ztratil kontrolu nad svým monopostem a ve vyasfaltované zóně se dostal do hodin. Jeho ztráta na vedoucího Rosberga se tak po absolvování druhé zastávky v boxech rázem vyšplhala na hranici sedmi vteřin.
V polovině závodu bylo pořadí v bodované desítce následující: Rosberg (2 zastávky), Hamilton (2), Räikkönen (1), Hülkenberg (1), Massa (2), Button (2), Kvjat (1), Vettel (2), Magnussen (2), Alonso (2).
Jen o pár vteřin později se ke svému druhému pitstopu odhodlal Kimi Räikkönen, zastávka však neproběhla bez problémů. Potíže nastaly na pravém předním kole, kde se mechanikům nepodařilo včas nasadit novou pneumatiku, takže celý monopost musel být znovu vyzdvižen na zvedáky. Tato časová ztráta finského závodníka srazila až na průběžnou dvanáctou pozici.
Čtyřicáté kolo znamenalo definitivní konec pro Daniela Ricciarda z Red Bullu, jehož zradila levá přední brzda. Mechanici rakouské stáje se v boxech snažili tento problém opravit, to se jim však nepovedlo.
Rosberův náskok na čele se od poloviny závodu začal postupně snižovat a ve čtyřiačtyřicátém okruhu klesl na úroveň necelých tří vteřin.
Třetí sérii zastávek v boxech započal v osmačtyřicátém kole Kevin Magnussen z McLarenu, přičemž o jedno kolo později jej napodobil Sebastian Vettel na red bullu.
Nico Rosberg ke svým mechanikům zamířil v okruhu číslo 50, stejně tak jako Felipe Massa. Lewis Hamilton vydržel na trati o jedno kolo později. Ani tentokrát však k výměně pozic nedošlo, byť ztráta britského pilota se ztenčila na necelou jednu vteřinu!
Jak odhalil opakovaný záznam, Felipe Massa si během této zastávky spletl boxové stání svého týmu a omylem zamířil ke garáži McLarenu, žádné větší drama z toho ale nevzešlo.
Počínaje dvaapadesátým kolem se Hamilton mohl těšit výhodě v podobě systému DRS, k žádnému pokusu o předjetí se nicméně v rozmezí následujících tří okruhů neodhodlal.
Oba piloti Mercedesu kroužili nadále svorně za sebou, přičemž na konci šedesátého okruhu činil rozdíl mezi nimi přibližně sedm deset vteřiny. Ve stejnou chvíli spolu svedli hezký souboj na trati Kimi Räikkönen, Jenson Button a Sebastian Vettel. Jelikož měl ale Fin na svém monopostu starší pneumatiky, byl to právě on, kdo se propadl o dvě pozice níže na místo šesté. Záhy musel Räikkönen čelit dalšímu soupeři, kterým byl jeho týmový kolega Fernando Alonso.
V šestašedesátém kole musel z důvodů technických potíží ze závodu odstoupit Romain Grosjean, bitva mezi oběma ferrari mezitím nabírala na intenzitě. O jejím výsledku nakonec rozhodla DRS zóna na cílové rovince, ve které se Alonsovi podařilo Icemana definitivně překonat.
Nico Rosberg na vedoucí příčce dvě kola před koncem nadále odolával tlaku Lewise Hamiltona. A jelikož se na tomto pořadí po dobu následujících dvou okruhů již nic nezměnilo, připsal si Němec po nervy drásajícím závodě na své konto páté vítězství v letošní sezoně.
Oba piloty Mercedesu na stupních vítězů doplnil k radosti domácích fanoušků místní hrdina Felipe Massa z Williamsu.
Na dalších místech v první desítce skončili Jenson Button, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen a Valtteri Bottas.
[wppa type=“filmonly“ album=“105″]Any comment[/wppa]
VC Brazílie 2014 – závod
P. | Jezdec | Tým | Kola | Čas/Ztráta | Start |
---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 71 | Vítěz | 1 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 71 | +1.4 s | 2 |
3 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 71 | +41.0 s | 3 |
4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 71 | +48.6 s | 5 |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 71 | +51.4 s | 6 |
6 | Fernando Alonso | Ferrari | 71 | +61.9 s | 8 |
7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 71 | +63.7 s | 10 |
8 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 71 | +63.9 s | 12 |
9 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 71 | +70.0 s | 7 |
10 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 70 | +1 kolo | 4 |
11 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 70 | +1 kolo | 17 |
12 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 70 | +1 kolo | 16 |
13 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 70 | +1 kolo | 15 |
14 | Esteban Gutiérrez | Sauber-Ferrari | 70 | +1 kolo | 11 |
15 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 70 | +1 kolo | 18 |
16 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 70 | +1 kolo | 13 |
17 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 63 | +8 kol | 14 |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 39 | Zavěšení | 9 |
Poslední klání této sezony je na programu za čtrnáct dní. Jeho dějištěm bude super moderní okruh Yas Marina, a bude to klání, které se již navždy zapíše do historie královny motorsportu. Nejen že se v něm vůbec poprvé budou udělovat dvojité body, bude se v něm rovněž rozhodovat o držiteli letošního titulu mistra světa!
Mně nevadí chyba, to se stane. Přiznám se však, začínám být alergický na označení „nervy drásající“. Použití tohoto slova mi připadá podbízivé a zavánějící bulvárem. Během přenosů padl tento výraz už mnohokrát, je použit i v titulku tohoto článku, přitom se jezdci Mercedesu ani jednou nepředjeli. Nervy drásající byl dojezd VC Brazílie 2008, to nejdramatičtější finále F1 všech dob! Včera to bylo něco jiného, byl to po dlouhé době hezký závod, který sice nepostrádal určité drama, ale nervy to rozhodně nebyly! Co budete říkat, až se skutečně odehrají souboje na ostří nože jako letos v Bahrajnu? Letošní Interlagos ukázal jediné, staré okruhy mají stále svoje kouzlo. Navíc entuziasmus Brazilců nezná hranic zvláště, když konečně byl ve hře o bednu jejich domácí pilot. I kdyby však Massa nedělal chyby, tak by stejně nevyhrál. Mercedes jede svou ligu, tak jaképak nervy. Williams, ta rodinná stáj s přátelskou atmosférou, to je letos festival ztracených příležitostí, takže jsem si zvykl. Moje nervy napínal trochu snad jen Kimi, konečně vystrčil růžky, jel vpředu a solidně, ale ta zastávka v boxech, ta byla zpackaná.
Náhoda ano i ne. Snažíme se pomocí kolegů situaci monitorovat, takže pokud uděláme v živém přenosu chybu, dostaneme upozornění, stejně jako když na ně vy přijdete v diskuzi. Pak to vypadá jako náhoda. Jednou napíšu o tom, jak těžké to je, průběh závodů F1 komentovat 🙂
Vsak proto pisu dobra nahoda.













Ondro, věř mi, že není absolutně reálné pro nás během komentování F1 sledovat internet 😎
Ale nekdo tady behem souboje Lewise s Nicem psal, ze Lewis za Nicem ciha a sleduje kazdy jeho pohyb a zrovna to same po chvili zaznelo v TV. Dobra nahoda.













Abych úplně řekl pravdu, upozornila nás režie 🙂 A za chybu se moc omlouváme.
Ale ma, nejaka ta kapalina na Hamuv volant na oplatku a je to.













Možná je to malá psychologická vzpruha a byla to i dnes pěkná bitva, ale jelikož opět nebyl větší problém pro druhý vůz mercedes stát na 2.stupínku a za 14 dní tomu nebude z hlediska rozložení sil určitě jinak, tak už to stejně nemá Rosberg moc ve svých rukách…
no vidis. 😉
Dobre, ze komentatorictou tuhle diskuzi. Aspon se opravili s tema 14 bodama a pouzili to o tom, ze Lewis ciha.













Pravda. 😉
Tak ti budou spokojeni.













Hamilton by si po zavode mel sebou vozit hairstajlistu 😆
Presne tak, Hamikovi ted staci dojet v klidu druhej. Navzdory jeho bojovne povaze si myslim, ze tady do rizika nepujde ani on. 🙁
Na slovakach prej: Brazilsti fanousci si budou muset na jejich hymnu jeste pockat. a druhej na to: Zije tam i spousta nemcu :)))
ted jsem na to myslel. To by bylo uplne jiny. Hergot s masou, ted zas bude jeste chytrejsi. Zajebal sezonu tak jak tak
kdyz vyhraje lewis tak vzdycky neco jako EPIC drive a podobne. Nemuzu si pomoct, proste vyvolenej je Hamilton, kdo vi proc.
je to doma!!! Lauda zas bude hrat nestranyho, ale ma smulu.
Nico mozna jeste bude llitovat, jak to v USA prokoucoval.













No jo, Hamik vzdycky nejlepsi prvni sektor, ale Nico to v tom druhym vzdycky vykompenzoval.













na to ze ma hamilton o tlacitko navic…. prekvapil nico. Uz jsem se o neho bal.
brutalni ty posledni kola
Co to rikate, ze rozdil bude 14 bodu. Podle me 17.













ale zase jet tak dlouho prvni a branit hamiltona- klobouk dolu. Me se vzdycky lip jezdi na druhym miste a pak utocim. Mam lepsi casy.
To bude o tom, kdo prvni odvari gumy.













ted hamilton ceka a cte si nika. Nico jede na plno a nici pneu, hamilton v klidku. Proste: Myslim, ze mu da cocku
ja si myslim, ze rosberg udela chybu a kdyz ne, tak ji udela lewis- probrzdi nebo neco takovyho. Uvidime kdo prvni.
Lauda je nastranej, ze lewis nevede 🙂
Ani by byt nemusely, ale to by Rosberg po te Hamikove chybe nesmel jet na neutral a nenechat ten sedmisekundovej naskok spadnout na dve.













A massa zase.
A na tomto Massove pripadu jasne vidime potrebu, aby se pouzivaly pestrejsi a hlavne vic barev.













tak co chlapi? Ted to teprve budou zavody!!!!!!!!!!!
ted se to rozsekne
Kdyby mu tak dali treba 5 milionu a zbylych 100 rozdelili mezi radove zamestnance. Kdyby to takhle bylo vsude, tak by bylo fajn. Ale nekteri se holt ceni na miliony a miliardy. 🙁
Nebud tak zaujatej, Willik se sice snazi, ale casto ztraci bud vlivem smuly nebo strategickych chyb, za coz Massa nemuze.
slovaci uz rekli i za kolik to bude- alonzuv plat. Za dobu trvani smlouvy- 2 roky (3) myslim 105 milionu dolaru. Tenhle svet je na hlavu. Proste tohle si tohle povolani nezaslouzi.
doufam, ze nico to udrzi a nejak to neprostrateguje, protoze tohle je proste valka pneumatik a pristupu k nim. Divny, ale dobry
massa 5 sekund. Za chyby se plati. Ja byt sef williamsu, tak dostane takovej pojeb. Rekl bych mu ze je fajn, ze ma dobrou naladu a, ze je spokojenej, ale ze toto naposled. Jako to se pak tym muze snazit jak chce.
Rosberg ted snad vyradil a jede na setrvacnost. 😯
Lol, Hamik si dal drift.













Estebak druhej, to se mu snad nikdy nepostestilo













Massa skoda. 🙁
Máte nějaký český přenos??? Sleduju jen na ziveprenosy.cz. A tam je to anglicky. 😡 😡
Doufam, ze Estebak konecne zaboduje. 😉
peknej usmev nam Pouva vystrihnul na zaver. Ten byl jak z aémerickyho filmu. Vybornej. Jeste hvezdicka v zubu a byl by dokonalej 🙂