Co všechno musí týmy obětovat stavbě nového vozu?

Kvůli posunutí prvního závodu sezony o tři týdny dopředu se většina týmů dostala do skluzu ve vývoji nového vozu. Výjimkou nebyl ani McLaren, jehož zaměstnanci strávili vánoční svátky, které obvykle znamenají i pro formuli jedna spíše klidnější období, v továrně, jen aby stihli dohnat zpoždění. Změna provizorního kalendáře, po které se úvodní závod koná tři týdny…

2 Štítky: McLaren Zveřejněno 19. 01 2016 — Lukáš Štěrovský

Kvůli posunutí prvního závodu sezony o tři týdny dopředu se většina týmů dostala do skluzu ve vývoji nového vozu. Výjimkou nebyl ani McLaren, jehož zaměstnanci strávili vánoční svátky, které obvykle znamenají i pro formuli jedna spíše klidnější období, v továrně, jen aby stihli dohnat zpoždění.

Změna provizorního kalendáře, po které se úvodní závod koná tři týdny před plánovaným termínem, přidělala už v započatém a naplánovaném procesu stavby vozu mnoho vrásek nejedné stáji. Jak se s komplikacemi vyrovnal McLaren?

„Celý rozvrh byl naplánován podle provizorního kalendáře. Takže jsme pochopili, že máme problém, který musíme řešit. Pokud jde o vývojové kapacity, přeplánovaní bylo relativně snadné – na každou práci prostě zbylo méně času,“ vysvětluje provozní ředitel Simon Roberts.

„Takový plán je ale kritický. Musíte zvládnout všechny bezpečnostní testy FIA a být připraveni včas na první předsezonní test, který byl tím pádem rovněž posunut dopředu. V takové situaci nemůžete věci jen přeplánovat, musíme udělat něco odlišně.“

Jediným řešením pro McLaren bylo obětovat zimní přestávku včetně vánočních svátků. „Jednoduše řečeno jsme do programu navrátili asi osm pracovních směn během pěti dní. Celkem tak přes svátky bylo do práce zapojeno asi sto deset lidí.

Měli jsme dobrou odezvu, zaměstnanci si to zřejmě užívali. Bylo to trochu podivné, nemít čas na odpočinek, ale v továrně panovala dobrá nálada. Každý věděl, proč tam je, což nás skutečně připravilo na práci.

Nejvíce potěšující bylo, že když jsme se po Novém roce vrátili, nebyli jsme pozadu, dodrželi jsme termíny, jako by to odjakživa bylo takhle. Byl to neuvěřitelný výkon,“ sklání poklonu před zaměstnanci ve Wokingu Simon Roberts.

I díky tomu tak McLaren stihne představit nový vůz, MP4-31, den před začátkem prvních testů v Barceloně, tedy 21. ledna.

Ve Wokingu to přes svátky rozhodně nezelo prázdnotou

Ve Wokingu to přes svátky rozhodně nezelo prázdnotou

Diskuse k článku

Napsat komentář