Bude mít zpoždění ve vývoji nového Ferrari následky?

Dění kolem Ferrari znervózňuje fanoušky týmu z Maranella. Technický poradce Dominic Harlow s dlouholetými zkušenostmi nejen z formule 1 odhalil, jaké následky by mohlo mít zpoždění ve vývoji Ferrari pro sezonu 2016. Podle prezidenta Scuderie Sergia Marchionneho by tento problém neměl mít vliv na výsledky v závodech, ale Harlow zastává trochu jiný názor. Vývoj nových…

1 Štítky: Ferrari Zveřejněno 10. 01 2016 — Marie Tomšíková

Dění kolem Ferrari znervózňuje fanoušky týmu z Maranella. Technický poradce Dominic Harlow s dlouholetými zkušenostmi nejen z formule 1 odhalil, jaké následky by mohlo mít zpoždění ve vývoji Ferrari pro sezonu 2016. Podle prezidenta Scuderie Sergia Marchionneho by tento problém neměl mít vliv na výsledky v závodech, ale Harlow zastává trochu jiný názor.

Vývoj nových monopostů rozhodně není otázkou pouze zimní přestávky. Práce začínají mnohem dříve, ale Ferrari možná trochu zaspalo. Kvůli tomu, že do poslední chvíle pracovalo na vylepšení loňského monopostu, vývoj toho letošního zůstával trochu stranou. Scuderia rozhodně nepatří mezi týmy, které by tento problém rozhodil, ale Harlow se domnívá, že i nepatrné zpoždění by mohlo vyvolat domino efekt. Navíc vývoj během sezony je podstatně omezený.

“Důsledky vyjdou najevo až v předsezonních testech, možná po prvních závodech. Právě závod v Melbourne je většinou klíčový, protože odhalí hlavně kvalitu v oblasti aerodynamiky. Když se objeví komplikace, větší naděje na zlepšení je až v Barceloně,” řekl Harlow.

Ohlasy z Maranella stále znějí pozitivně a prezident Marchionne je přesvědčen o tom, že Ferrari má dost času na dohnání ztráty. Navíc italská stáj disponuje opravdu vysokým rozpočtem. Ale kvůli pravidly omezenému testování to týmy nemají zrovna jednoduché. Na druhou stranu se předpisy v oblasti aerodynamiky pro sezonu 2016 moc nemění, a to je pro Ferrari dobrou zprávou.

“Je to těžké, protože pravidla hodně omezují to, jak můžete vyvíjet aerodynamiku monopostu. Proto dohnat i sebemenší ztrátu nemusí být jednoduché. Avšak mezi aerodynamikou vozů 2015 a 2016 není žádný rozdíl. Proto změny, které se provedly v loňském roce, mohou stáje využít i letos.

Když už se stane to, že se některý z týmů zpozdí, může to napravit, ale ne naráz. Musí si to vše naplánovat a rozvrhnout, protože kalendář umožňuje vývoj, ale ne mezi každým závodem. Tentokrát bude druhým závodem Bahrajn. Sice se pojede až po dvou týdnech, ale Bahrajn vyžaduje úplně odlišné chlazení brzd, takže týmy musí pracovat na především na tom,” vysvětluje Harlow.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Hungary, #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Ferrari nedbá na zpoždění a chce bojovat o titul

Diskuse k článku

Napsat komentář