Anketa: Zaslouží si Alonso trest za kolizi s Massou?

Fernando Alonso v závěrečné fázi závodu v USA kolidoval s Felipem Massou. Španěl nakonec unikl penalizaci, což vyvolalo další debaty o nekonzistentním rozhodování komisařů formule 1. Trojice Alonso, Massa, Sainz bojovala na pozicích pět, šest a sedm. V zatáčce číslo dvanáct se dvojnásobný mistr světa odhodlal k odvážnému předjížděcímu manévru. Brzdil o něco později, najel…

9 Štítky: Felipe Massa Fernando Alonso Zveřejněno 26. 10 2016 — Marie Tomšíková

Fernando Alonso v závěrečné fázi závodu v USA kolidoval s Felipem Massou. Španěl nakonec unikl penalizaci, což vyvolalo další debaty o nekonzistentním rozhodování komisařů formule 1.

Trojice Alonso, Massa, Sainz bojovala na pozicích pět, šest a sedm. V zatáčce číslo dvanáct se dvojnásobný mistr světa odhodlal k odvážnému předjížděcímu manévru. Brzdil o něco později, najel na vnitřek a narazil do svého bývalého týmového kolegy. Massa musel mimo trať a o něco později také do boxů kvůli defektu pneumatiky. Jen se štěstím ho neplánovaný pit stop nepřipravil o další pozice. Naopak Alonso bez problémů pokračoval ve své jízdě, v samotném závěru předjel Sainze a závod dokončil na pátém místě.

Závodní komisaři se rozhodli prošetřit tuto kolizi po skončení závodu, ale nakonec nepadl žádný trest. „Nikdo z pilotů není zcela nebo převážně vinen za kolizi,“ uvádí se v oficiálním prohlášení.

Massa nepochopil Alonsův manévr, který ho připravil o šanci získat body za páté místo. Díky takovému výsledku by Williams stáhl svou ztrátu na Force Indii na čtyři body. „Ke konci Fernando poslal své auto na vnitřek a trefil mě. Kvůli tomu jsem měl defekt. To zničilo všechny mé šance na to, abych dokončil závod na šestém, možná pátém místě.

Mluvil jsem s ním o tom. Když se podíváte na záběry z kamery seshora, uvidíte, že jeho předjetí vypadá úžasně, ale byl příliš daleko. Prostě nezabrzdil a kdybych tam nebyl, tak by prostě projel rovně. Dokonce i když mě trefil, vyjel mimo trať. Ani jsem se nepokoušel uzavřít stopu, protože byl tak daleko. Abych byl upřímný, myslím, že mezi komisaři má pár dobrých přátel. Při předjetí Sainze brzdil pozdě a také vyjel mimo trať. Dvakrát v posledních třech kolech závodu. Nevidím smysl v tom, že nedostal penalizaci. Neříkám, že to nemohl zkusit, ale byl daleko.“

Alonso obhajuje svůj manévr. Kontakt byl prý důsledkem neštěstí, a ne šílenosti. „Na rovinkách se obtížně předjíždí, a tak se snažíme po vnitřních stranách, což je velmi agresivní. Bohužel jsme se srazili, ale naštěstí obě auta mohla pokračovat. Když jsem se rozhodl pro manévr, tak jsme byli bok po boku. Nebyl jsem o čtvrtinu před ním, nebo něco takového. Není to tak, že bych přijel zezadu, nebo že bych udělal něco šíleného.“

V Austinu sice nepadl žádný trest, ale za podobný incident v Malajsii byl potrestán Rosberg. Pilot Mercedesu dostal penalizaci deseti sekund za kolizi s Räikkönenem. Stejně jako Alonso, Rosberg najel na vnitřní stranu zatáčky. Piloti se srazili, Räikkönenův vůz byl poškozen a Rosberg okamžitě penalizován.

Oba incidenty se shodují v tom, že se piloti rozhodli předjíždět využitím neobvyklé závodní stopy a v zatáčkách, kde není k vidění velké množství manévrů. V obou případech jezdci na vnější straně nestihli zareagovat a jejich vozy byly poškozeny. Zatímco v jednom případě penalizace padla, druhý zůstal nepotrestán…

Jak to vidíte vy?

[yop_poll id=”59″]

Čtěte dále: Itálie (zase) haní Vettela a teskní po Alonsovi. Část Ferrari stále lituje jeho odchodu

Diskuse k článku

Napsat komentář