Alonso žehrá na FIA, volno od F1 nebude. Button odjel závod roku

Rozpačitý výsledek má za sebou stáj McLaren. Ta v Abú Dhabí odvedla solidní výkon (v porovnání s ostatními závody) díky výsledku Jensona Buttona, jenž dojel třináctý. Na druhou stranu se velkou měrou lepila smůla na paty Fernanda Alonsa. Toho potkal defekt ve včerejší kvalifikaci, na startu závodu zase po kontaktu s jiným vozem skončil v lotusu Pastora Maldonada. „Pokaždé…

Štítky: McLaren Zveřejněno 29. 11 2015 — Lukáš Štěrovský

Rozpačitý výsledek má za sebou stáj McLaren. Ta v Abú Dhabí odvedla solidní výkon (v porovnání s ostatními závody) díky výsledku Jensona Buttona, jenž dojel třináctý. Na druhou stranu se velkou měrou lepila smůla na paty Fernanda Alonsa.

Toho potkal defekt ve včerejší kvalifikaci, na startu závodu zase po kontaktu s jiným vozem skončil v lotusu Pastora Maldonada. „Pokaždé říkáme, že máme závody jako testování. Dnes to platilo více než jindy, protože jsem celý závod jel sám. Naštěstí jsme získali nějaké informace pro zimu, abychom vylepšili auto. Bylo to ale hodně obtížné už od startu. Byl to těžký víkend. Měl jsem defekt v kvalifikaci, v první zatáčce jsem zase ztratil kontrolu nad vozem a trefil Pastora.“

Za to si Španěl vysloužil penalizaci, se kterou ale ne úplně souhlasí. „Mít penalizaci průjezdu boxy poté, co vás trefilo jiné auto, je trochu divné a myslím, že i unikátní.“ Alonso vzápětí v souvislosti s penalizací jakožto výsledkem práce FIA navázal na jiné palčivé téma. „Je to věc Mezinárodní automobilové federace. Vidíme poloprázdné tribuny na tomto i jiných okruzích, kde závodíme, a jsou šampionáty, které nás v počtu diváků překonávají, jako WEC, MotoGP… a pak se snažíme udělat auta hlasitější. Myslím, že potřebujeme trochu zdravého rozumu.

Formule jedna se potřebuje ptát sama sebe na zvuk vozů, nebo jiné problémy stojící za úbytkem diváků. Ale to není vše. Musíme taky získat konzistenci v udělování trestů, použít selský rozum a být fér,“ prohlásil pilot McLarenu.

Právě ohledně spojení s McLarenem se vyskytly spekulace, které tvrdí, že by si Alonso mohl v příštím roce vzít volno, pokud by auto nemělo patřičnou výkonnostní úroveň. „Budu stoprocentně závodit. Pokud bych si měl vybrat volno, vybral bych si ho tenhle rok. Byl jsem ale tu, dával jsem závodění vše a tak to bude i v budoucnu. Ale být poslední bez žádných bitev po celý závod, to je hodně osamocená věc,“ uzavřel své hodnocení Španěl.

Prapor McLarenu v závodě tak držel hlavně Jenson Button, jenž nakonec i přes nezaviněný kontakt s Bottasem v boxech dojel jako třináctý. „Během mojí první zastávky jsem viděl, že Williams vypustí Valtteriho – což neměli, když jsem už zajížděl k mechanikům – a připravil jsem se na náraz. To trochu narušilo moji zastávku. Horší pro mě bylo to, že jsem kvůli zdržení vypadl z DRS zóny, o jejíž udržení jsem se snažil celý závod. To byl náš plán po celý rok, avšak dnes jsem ztratil incidentem v boxech čas.

Britovi ale zdržení dostatečně vykompenzoval následující souboj právě s Bottasem. „Jinak jsem ale s dneškem spokojený. Celý závod jsem musel šetřit palivo, což nás zraňovalo a dělalo věci obtížnější, ale i tak jsem si jízdu užíval. Člověka by nenapadlo, že bude tak dlouho schopný za sebou držet Williams s motorem Mercedes, protože to auto bylo o tolik rychlejší na rovinkách, i tak se mi to ale povedlo. Bylo to překvapení, ale skutečně pozitivní věc, kterou si ze závodu odnášíme. Byl to závod roku. Už teď se ale těším na další. Musíme jen dál makat.“

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Japan, #22 Jenson Button (GBR, McLaren Honda), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Diskuse k článku

Napsat komentář