Manor dál posiluje. Nabral bývalého inženýra Ferrari Pata Frye

Pod vedením irského podnikatele Stephena Fitzpatricka jako by Manor vzkvétal. Po Nicholasu Tombazisovi do týmu přišel i další bývalý zaměstnanec Ferrari, Pat Fry. V týmu bude zastávat roli inženýrského poradce. Ke konci minulé sezony tým Manor spřáhl své síly s Mercedesem, jehož motory budou pohánět vozy této britské stáje. Zdá se ale, že technickou podporu Manor hledá…

Štítky: Manor Pat Fry Zveřejněno 25. 01 2016 — Josef Nekvinda

Pod vedením irského podnikatele Stephena Fitzpatricka jako by Manor vzkvétal. Po Nicholasu Tombazisovi do týmu přišel i další bývalý zaměstnanec Ferrari, Pat Fry. V týmu bude zastávat roli inženýrského poradce.

Ke konci minulé sezony tým Manor spřáhl své síly s Mercedesem, jehož motory budou pohánět vozy této britské stáje. Zdá se ale, že technickou podporu Manor hledá i v bývalých zaměstnancích Scuderie. Jednapadesátiletý Pat Fry, stejně jako Nicholas Tombazis, opustil Ferrari v roce 2014 v rámci týmové restrukturalizace. Do Maranella jej s sebou z McLarenu přivedl Fernando Alonso, kde během jeho působení spolupracovali. Právě v McLarenu, kde se podílel na stavbě vozů, Fry strávil nejdelší periodu své kariéry ve formuli 1. Ještě před tím pracoval u Benettonu.

Kde se ale vzalo spojení Fry-Manor? Je pro to jednoduché vysvětlení. V průběhu angažmá u McLarenu totiž Fry úzce spolupracoval se současným závodním ředitelem Manoru Davem Ryanem, a to například po boku Davida Coultharda. Brit má tedy bohaté zkušenosti s navrhováním a stavbou vozu, tak i s provozní činností týmu, což jsou pro poslední tým loňské sezony velmi cenné atributy. Vypadá to tedy, že se Manor konečně nebude plácat osamocený na chvostu startovní listiny, ale bude intenzivně nahánět týmy ve středu pole.

Přítomnost těchto jmen ale může uklidnit i šéfa Mercedesu, neboť ten se po odchodu Graema Lowdena a Johna Bootha vyjářil slovy opatřenými dávkou znepokojení zejména po stránce týkající se vzájemného obchodu. Čeká se ale ještě na oznámení dalších dvou důležitých jmen, a těmi jsou samotní piloti. V tomto ohledu už nebrání finanční prostředky zaujmout pozici závodníka Ryu Haryantovi a počítat se stále musí i s variantou Pascal Wehrlein, jehož je Mercedes patronem.

Zajímavé je také to, jakým směrem se současný trh formule 1 ubírá. Dalo by se říci, že prakticky ve všech odvětvích (vyjma pilotů) jsou nejvíce žhavým zbožím „veteráni“ a zkušenosti jednoduše pro stáje hrají prim. Zároveň se ukazuje, že i nejmenší týmy mohou být klíčovou cestou, jak se případně do formule 1 vrátit. Ať už s nějakým tím skandálem na krku nebo právě s přibývajícím věkem.

Další zajímavá akvizice Manoru - Pat Fry

Další zajímavá akvizice Manoru – Pat Fry. Na snímku ještě v barvách McLarenu

Diskuse k článku

Napsat komentář