Rosberg porazil Hamiltona a v Rakousku zvítězil!

Na Österreichringu neboli Red Bull Ringu, jednom z nejhezčích okruhů v kalendáři, vládl opět Mercedes. Vyhrál Nico Rosberg, Lewis Hamilton byl penalizován.

1 Zveřejněno 21. 06 2015 — Michal Mikoláš

Na Österreichringu neboli Red Bull Ringu, jednom z nejhezčích okruhů v kalendáři, vládl opět Mercedes. Vyhrál Nico Rosberg, Lewis Hamilton byl penalizován.

Mercedes i přes pokažená závěrečná kola svých jezdců získal první řadu na roštu. Zbytek první startovní desítky měl toto složení: Vettel, Massa, Hülkenberg, Bottas, Verstappen, Nasr, Grosjean a Maldonado. Podobu startovního pole značně ovlivnily penalizace, například oba piloti McLarenu startovali z poslední řady. Kvalifikace nevyšla ani Räikkönenovi či Ricciardovi.

Začátek víkendu v Rakousku ovlivnil déšť. V neděli již bylo sucho, teplota vzduchu i tratě však byla poměrně nízká, což pochopitelně chování vozů a pneumatik vcelku výrazně ovlivnilo. Nico Rosberg odstartoval lépe a v první zatáčce se dostal před z pole position startujícího Lewise Hamiltona.

Ke kuriozní nehodě došlo při srážce Fernanda Alonsa a Kimiho Räikkönena. Na trať musel okamžitě vyjet safety car, situaci přijel zkontrolovat také medical car. Alonsův vůz zůstal viset na svodidlech. Zpomalovací fáze využil Daniil Kvjat, který zajel do boxů pro nové pneu a nos.

Pouze chvíli trval závod také pro Willa Stevense, který pro technické problémy musel odstoupit. Opakované závěry ukázaly, že Marcus Ericsson z týmu Sauber ulil start. Ve čtvrtém kole závodu do boxů zajel Jenson Button.

Závod byl restartován v sedmém kole. Na čele pole k ničemu závažnějšímu nedošlo, špice pole si své pozice pohlídala bravurně. Carlos Sainz agresivním manévrem předjel Romaina Grosjeana. Mezi oběma vozy došlo k menšímu kontaktu. Na bodovaných místech v úvodní části závodu tedy kroužil Rosberg, Hamilton, Vettel, Massa, Hülkenberg, Verstappen, Bottas, Nasr, Sainz a Grosjean.

Mizérie McLarenu byla dovršena odstoupením Buttona v desátém kole z jednasedmdesáti. Ericsson musel za ulitý start projet boxovou uličkou. Kvjat si vyslechl informaci od týmu o stavu svého vozu, který byl podle všeho značně poškozen.

Romain Grosjean se dlouho snažil probojovat před Sergia Péreze. Doplácely na to hlavně jeho pneumatiky, až Lotus začal zvažovat využití týmové režie – Pastor Maldonado jel hned za ním a soubojem obou mužů vpředu byl trochu zdržován. V pětadvacátém kole si Bottas vyšlápl na Hülkenberga a posunul se na pátou příčku. Vítěz letošní čtyřiadvacetihodinovky Le Mans o chvíli později zajel do boxů.

Začala tím vlna prvních pitstopů – nutno poznamenat, že Pirelli předpokládalo, že většina jezdců pneumatiky vymění pouze jednou. Sainz doplatil na to, že mechanici jeho vůz položili na zem příliš brzy. Celou proceduru tak museli opakovat.

Hülkenbergovi strategie vyšla, Bottas se po výměně gum na trať vrátil až za něj. Aby toho pro Sainze nebylo málo, obdržel ještě pětisekundovou penalizaci za překročení rychlosti v boxech. Rosbergovy pneumatiky už byly natolik poničené, že lídr závodu zajel ve 34. kole do boxů. Faktem je, že nájezd Rosberga do pitlane byl velmi divoký. Všichni tak netrpělivě čekali na to, za jak dlouho se u mechaniků zjeví také Hamilton.

Stalo se tak ve 36. kole. Hamilton do boxů najel poměrně konzervativně, na což doplatil – Rosberg se poměrně komfortně vrátil do vedení. Grosjean se ve stejné době v důsledku problémů s převodovkou dostal mimo trať. Posledním pilotem ze špičky pole, který si odbyl plánovanou zastávku v boxech, byl Sebastian Vettel. Týmu Ferrari ovšem výměna vůbec nevyšla, kvůli problémům se zadním pravým kolem se Němec propadl za Felipeho Massu.

Lewis Hamilton byl vyšetřován kvůli podezření, že při výjezdu z pitlane přejel bílou čáru. Carlos Sainz mladší i Romain Grosjean odstoupili ze závodu. Hamiltonovo vyšetřování netrvalo dlouho – byla mu udělena penalizace pěti sekund, která měla být přičtena na konci závodu (pakliže by Hamilton již nezajel do boxů). Druhé místo tím ohroženo nebylo, snaha o vítězství však doznala výrazných trhlin.

Na čele se v poslední čtvrtině závodu zdánlivě nic nedělo. Felipe Massa si ovšem musel hlídat neustále se přibližujícího Vettela. Osm kol před koncem se Vettel už dostal do detekční DRS zóny. Massa ovšem nechtěl svou kůži prodat lacino. Brazilský veterán nakonec zvládl udržet Vettelovo ferrari za sebou. Velmi efektní souboj spolu sváděli Verstappen s Maldonadem.

Zvítězil Rosberg před Hamiltonem a Massou. O zbytek bodů se podělili tito piloti: Vettel, Bottas, Hülkenberg, Maldonado, Verstappen, Pérez a Ricciardo.

[wppa type=”filmonly” album=”193″]Any comment[/wppa]

GP Rakouska – výsledky závodu

P. Jezdec Tým Ztráta
1 NICO ROSBERG MERCEDES 1:30:16.930
2 LEWIS HAMILTON MERCEDES +8.800s
3 FELIPE MASSA WILLIAMS +17.573s
4 SEBASTIAN VETTEL FERRARI +18.181s
5 VALTTERI BOTTAS WILLIAMS +53.604s
6 NICO HÜLKENBERG FORCE INDIA +64.075s
7 PASTOR MALDONADO LOTUS +1 kolo
8 MAX VERSTAPPEN TORO ROSSO +1 kolo
9 SERGIO PÉREZ FORCE INDIA +1 kolo
10 DANIEL RICCIARDO RED BULL +1 kolo
11 FELIPE NASR SAUBER +1 kolo
12 DANIIL KVJAT RED BULL +1 kolo
13 MARCUS ERICSSON SAUBER +2 kola
14 ROBERTO MERHI MARUSSIA +3 kola
- ROMAIN GROSJEAN LOTUS nedokončil
- CARLOS SAINZ TORO ROSSO nedokončil
- JENSON BUTTON MCLAREN nedokončil
- WILL STEVENS MARUSSIA nedokončil
- KIMI RÄIKKÖNEN FERRARI nedokončil
- FERNANDO ALONSO MCLAREN nedokončil

Diskuse k článku

Napsat komentář