Snížit náklady, vstupné a zavést bezplatné přenosy. Jinak je F1 mrtvá, tvrdí ředitel Renaultu

Cyril Abiteboul, generální ředitel Renaultu, ostře zkritizoval směr, kterým se současná F1 vydává. Pokud prý nepřijde silnější a prozíravější vedení, hrozí sportu úplný kolaps. Vysoké náklady, systém rozdělování odměn, ale i zpoplatnění přenosů jsou prý jen vidinou krátkodobých zisků. Renomé, které si vydobyl generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul svým pokorným přístupem, dává spoustě lidem naději,…

2 Štítky: Cyril Abiteboul F1 Renault Zveřejněno 28. 06 2016 — Josef Nekvinda

Cyril Abiteboul, generální ředitel Renaultu, ostře zkritizoval směr, kterým se současná F1 vydává. Pokud prý nepřijde silnější a prozíravější vedení, hrozí sportu úplný kolaps. Vysoké náklady, systém rozdělování odměn, ale i zpoplatnění přenosů jsou prý jen vidinou krátkodobých zisků.

Renomé, které si vydobyl generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul svým pokorným přístupem, dává spoustě lidem naději, že svět formule 1 ještě není úplně zvrácený. Tento osmatřicetiletý Francouz se každopádně nebojí ani úderných rozhovorů na téma budoucnosti královny motorsportu. Odvážně nyní zkritizoval klíčové prvky tohoto sportu.

Opřel se předně do Strategické skupiny za mnohá její rozhodnutí. „To je snad vtip. Formule 1 potřebuje silné vedení a silnou FIA,“ řekl německému Auto Motor und Sport na adresu předních činitelů sportu. Tou další příčinou úpadku F1 jsou nesmyslně vysoké náklady nebo třeba vidina krátkodobého zisku z pohledu držitelů komerčních práv. Tím pochopitelně naráží na politiku Bernieho Ecclestona, který přenosy zpoplatňuje.

„Je třeba, aby se snížily náklady, jinak formule 1 zcela zmizí. Investujeme do toho čím dál více, a přesto stále méně lidí tento sport sleduje. Je to prostě nesmysl. Přechod z TF1 na placený Canal Plus ve Francii potlačil zájem fanoušků. Jsme francouzští továrníci, takže se prvně ohlížíme po zdejších sponzorech, ale F1 ve Francii je prakticky mrtvá. Je v podstatě nemožné, aby nějaká francouzská společnost vstoupila do F1,“ trvá na svém Abiteboul.

Svůj příklad postavil na Le Mans, kde ukazuje lepší způsob uvažování. Nižší náklady, laciné vstupné a bezplatné přenosy jsou zárukou úspěchu tohoto oblíbeného závodu. „Jistě. Je to jen jeden závod, ale pokud bychom tento model použili i ve formuli, byl by to skvělý sport. Většina týmů bude dobře financovaná, Sauber by nemusel být na pokraji bankrotu a tak dále,“ uvádí šéf Renaultu.

Podle něho by se měly rozpočty snížit na hranici kolem sta miliónů eur a ze systému rozdělování odměn by každému týmu měla vypadnout víceméně stejná částka.

„Bylo by dobré, kdyby každý dostal prakticky stejné peníze. Jsem přesvědčen, že sponzoři by i nadále dělali hlavní rozdíl, neboť by stále dali přednost Ferrari před Manorem. V tuto chvíli se snažíme hledat sponzory ne proto, že samotný sport je zajímavý, ale proto, že je příliš drahý. Nejsou žádní noví výrobci, kteří by se chtěli zapojit,“ uzavřel Abiteboul.

Čtěte dále: Kdo tahá za nitky aneb sto nejvlivnějších lidí ve formuli 1

Vajon miről megy az eszmecsere..? #totowolff #cyrilabiteboul #mercedes #renault #F1 #singaporegp

Fotka zveřejněná uživatelem Ujvári Máté (@ujvarimate),

Diskuse k článku

Napsat komentář