Sám měl na mále, teď chce Wurz uzavřené kokpity

Bývalý pilot F1 a předseda sdružení Asociace jezdců Grand Prix Alex Wurz je po svých zkušenostech otevřený možnosti uzavřeného kokpitu. Alex Wurz měl při testování v roce 2005 hrozivě vypadající nehodu, při které mu explodovala pneumatika a v rychlosti přes 300 km/h narazil do bariéry. Naštěstí z této nehody vyvázl bez zranění. “Právě jsem testoval nové…

Štítky: Bezpečnost Zveřejněno 11. 09 2015 — Marie Tomšíková

Bývalý pilot F1 a předseda sdružení Asociace jezdců Grand Prix Alex Wurz je po svých zkušenostech otevřený možnosti uzavřeného kokpitu.

Alex Wurz měl při testování v roce 2005 hrozivě vypadající nehodu, při které mu explodovala pneumatika a v rychlosti přes 300 km/h narazil do bariéry. Naštěstí z této nehody vyvázl bez zranění.

“Právě jsem testoval nové pneumatiky a nevím proč, ale lidé z marketingu se rozhodli změnit pozici loga Michelin na dráze. Vzpomínám si na ten okamžik. Neměl jsem šanci zareagovat, vše se stalo tak rychle. Po prvním nárazu jsem se snažil brzdit, ale auto přišlo o svoji přední část, takže brzdy nefungovaly. Měl jsem obrovské štěstí.”

Wurz je jako předseda GPDA otevřený všem možnostem, jak zlepšit bezpečnost. Je si ale vědom, že nebezpečí nebude nikdy úplně odstraněno.

“Nebezpečí tady vždy bylo a vždy bude. To prostě patří k motorsportu. I přes tuto zkutečnost musíme snižovat riziko, ale prostě někdy přijdou i smrtelné nehody. Je to pro všechny těžké, ale nikdy nebudeme mít stoprocentní jistotu, že se něco podobného nestane znovu.”

Smrt bývalého pilota Justina Wilsona vyvolala v posledních týdnech řadu debat na téma uzavřených kokpitů. FIA se rozhodla otestovat nové možnosti, jak ochránit hlavu pilota.

“Jsem fanoušek uzavřeného kokpitu, ale důvěřuji znalostem odborných pracovníků. Doufám, že všichni časem přijmou skutečnost, že sport je evoluční záležitost. I když uzavřeme kokpity, jsem si jistý, že budeme schopni udržet si ty nejlepší a nejhezčí vozy formule 1.”

Alex Wurz má svou vlastní, velmi nepříjemnou zkušenost z Velké ceny Austrálie 2007, když do něj narazil David Coulthard a jeho vůz jen těsně minul Wurzovu hlavu.

Diskuse k článku

Napsat komentář