Adrian Newey, father of 20 Harrison Newey (GBR, Van Amersfoort Racing, Dallara F312 - Mercedes-Benz), FIA Formula 3 European Championship, round 6, Zandvoort (NED), 15. - 17. July 2016 *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI / Thomas Suer +++

Rozpočtový strop? Raději zrušit aerodynamické tunely, zamýšlí se konstruktér Newey

Oceňovaný konstruktér a designér Red Bullu Adrian Newey se nelichotivě vyjádřil ohledně filozofie nových pohonných jednotek používaných od roku 2014. Také se mu nezamlouvá plán na nasazení rozpočtových stropů. Newey je přesvědčen o tom, že příchod hybridních technologií nebyl nezbytný pro pozdější technický pokrok. „Co se týče motorů, můj názor je zřejmě kontroverzní. Výrobci se…

Štítky: Adrian Newey Rozpočtový strop Zveřejněno 2. 01 2017 — Lukáš Štěrovský

Oceňovaný konstruktér a designér Red Bullu Adrian Newey se nelichotivě vyjádřil ohledně filozofie nových pohonných jednotek používaných od roku 2014. Také se mu nezamlouvá plán na nasazení rozpočtových stropů.

Newey je přesvědčen o tom, že příchod hybridních technologií nebyl nezbytný pro pozdější technický pokrok. „Co se týče motorů, můj názor je zřejmě kontroverzní. Výrobci se kasají tím, jak nové technologie pomáhají zlepšovat jejich osobní vozy. Takže by logicky měli být do nějakých pěti let před konkurencí. Podle mého se ale tak nestane, což znamená, že jde jen o marketingový tah.“

Geniálnímu konstruktérovi se rovněž nezamlouvá představa rozpočtových stropů, které chce zavést nový vlastník F1 – Liberty Media. Sám by raději zavedl taková pravidla, která by zajistila, aby týmy nemusely tak moc utrácet. „Je F1 přehlídkou techniky pro výrobce motorů, nebo podívaná zahrnující lidi a stroje? Záleží na tom, na čí jste straně. Osobně si myslím, že by se mělo jednat o bitvu jezdců zahrnující i kreativitu inženýrů.

Nemělo by se jednat jen o rozpočtovou bitvu, což znamená, že jsem spíše na straně inženýrů. Bylo by možné přijít s řadou předpisů, které by odměnily spíše kreativitu lidí než jejich počet. Nastavit rozpočtový strop je velmi obtížné. Mohlo by se spíš přijít s omezením rozpočtů na určité oblasti, jako je šasi nebo aerodynamika. Možná by se úplně mohly zrušit aerodynamické tunely a zaměřit se více na CFD,“ dodává Newey, podle kterého se startovní pole v roce 2017 vlivem nových pravidel alespoň minimálně promíchá.

Čtěte dále: Letošní rozpočty týmů F1: Jak jsou velké a kde peníze vlastně berou?

Newey se v poslední době opět více podílí na vývoji vozů Red Bullu

Newey se v poslední době opět více podílí na vývoji vozů Red Bullu

Diskuse k článku

V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.