Rosberg je po první zatáčce se třetím místem spokojen. Hamilton požaduje vysvětlení „nepřijatelných“ problémů

Malajsie, domácí závod hlavního sponzora Mercedesu, firmy Petronas, byla doslova šíleným podnikem pro piloty Stříbrných šípů. Lewis Hamilton po selhání pohonné jednotky odstoupil z vedení, Nico Rosberg byl po startu sestřelen a musel se probíjet skrze celé pole. Lewis Hamilton odstartoval dobře a bez problémů závod kontroloval. Když se před něj díky alternativní strategii dostal…

5 Štítky: Lewis Hamilton Nico Rosberg Zveřejněno 2. 10 2016 — Šimon Trantina

Malajsie, domácí závod hlavního sponzora Mercedesu, firmy Petronas, byla doslova šíleným podnikem pro piloty Stříbrných šípů. Lewis Hamilton po selhání pohonné jednotky odstoupil z vedení, Nico Rosberg byl po startu sestřelen a musel se probíjet skrze celé pole.

Lewis Hamilton odstartoval dobře a bez problémů závod kontroloval. Když se před něj díky alternativní strategii dostal Max Verstappen, hladce ho na tvrdší sadě pneumatik dotahoval a po dalším Nizozemcově pitstopu byl v několikasekundovém vedení. V jednačtyřicátém kole však Britovi začal hořet motor a musel ze závodu odstoupit, což nesl velmi těžce.

„Moje otázky nyní směřují k Mercedesu, ztratili jsme už tolik motorů. Na trati je osm jezdců s naším motorem, a jsem to já, komu stále selhává. Někdo mi to musí vysvětlit, protože je to nepřijatelné. Někdo nebo něco prostě nechce, abych letos vyhrál. Nechápu to, šlo o nový motor, jel jsem na něm jeden závod a včerejší kvalifikaci. Je to divné, Mercedes letos vyrobil asi 43 motorů a zase je to můj, který selže.

Je to tak, jak to je, musíme se smířit se situací a jít dál. Teď vlastně ani nevím, jestli to auto vydrží do konce. Vím, že na to máme, celý tým na to má, ale nevím, co udělají naše motory,“ postěžoval si aspirant na titul a úřadující mistr světa.

Nico Rosberg zase zažil absolutně katastrofální vstup do závodu. V první zatáčce se nevlastní vinou octl v hodinách poté, co došlo ke kontaktu mezi Maxem Verstappenem a Sebastianem Vettelem, který do Němce narazil a sám si ulomil levé přední kolo. Rosberg se propadl až na poslední místo a čekala ho dlouhá a obtížná stíhací jízda.

Ta se mu nakonec vydařila skvěle, za čtvrtého Kimiho Räikkönena se dostal vcelku rychle, a i když obdržel desetisekundovou penalizaci za velmi agresivní manévr právě na Fina, dokázal mu ujet a díky Hamiltonově odstoupení dokončil na stupních vítězů. Mezera mezi ním a Hamiltonem v šampionátu nyní činí 23 bodů.

„Byl jsem sestřelen čtyřnásobným šampionem, který byl jako utržený ze řetězu, neměl svůj vůz pod kontrolou. Myslel jsem, že je konec, ale jsem rád, že se mi podařilo probojovat se na stupně vítězů. Cítím se dobře, ale ne jako vítěz. Jsem ale za třetí místo rád, byl to velmi těžký závod. K Lewisovi: sám jsem se octl v podobné pozici, takže vím, jak to pro něj musí být těžké.

Když jsem předjížděl Kimiho, prostě jsem se rozhodl, že to tam zkusím poslat, ale došlo ke kontaktu. Určitě to bylo velmi agresivní, přiznávám. Posoudili to tak i komisaři, a tak to je,“ říká Rosberg.

Čtěte dále: Double pro Red Bull! V Malajsii vyhrál Ricciardo, Hamiltona zradila pohonná jednotka

Rosberg je nakonec za třetí místo rád, vinu za kolizi z první zatáčky dává Vettelovi

Rosberg je nakonec za třetí místo rád, vinu za kolizi z první zatáčky dává Vettelovi

Diskuse k článku

Napsat komentář