Double pro Red Bull! V Malajsii vyhrál Ricciardo, Hamiltona zradila pohonná jednotka

Velká cena Malajsie nabídla úchvatnou podívanou plnou zvratů. Z vítězství se nakonec radoval Daniel Ricciardo před Maxem Verstappenem a Nikem Rosbergem, který po kolizi v úvodní zatáčce prvního kola předvedl solidní stíhací jízdu. Smůlu naopak měl kolega Hamiltona, který pro poruchu agregátu odstoupil z prvního místa.

Pořádně těsno bylo hned v první zatáčce po startu. Vettel se ponořil pod Verstappena na vnitřek zákruty, jenže šel na brzdy příliš pozdě a trefil Rosberga, který se propadl na samý chvost pole. Němec incident odnesl zlomeným závěsem kola a odstoupením ze závodu.

První tak byl Hamilton před Ricciardem. Verstappen rychle překonal Péreze a Räikkönena, čímž se posunul na třetí místo. V šestém kole došlo stejně jako po startu na virtuální safety car, když na Grosjeanově haasu selhaly brzdy. V tento moment se rozdělily strategie na čele: Verstappen a další včetně Rosberga zajeli k mechanikům, Ricciardo a Hamilton zůstali na dráze.

Po prvních zastávkách všech jezdců vedl Verstappen před Hamiltonem a Ricciardem. Nizozemec brzy nato zajel znovu do boxů a vrátil se na třetím místě. S rozdílnou strategií stíhal vedoucího Hamiltona, ale do cesty se mu postavil týmový kolega, s nímž Verstappen ve tvrdém, ale férovém souboji, nakonec prohrál.

Vzápětí explodovala pohonná jednotka Lewise Hamiltona, což spustilo další fázi virtuálního safety caru. Oba red bully zajely k mechanikům pro čerstvé pneumatiky, stejně jako jezdci za nimi. O drama se v závěrečné fázi závodu postaral hlavně Nico Rosberg, který se propracoval před třetího Räikkönena manévrem, za který si vysloužil desetivteřinovou penalizaci. Do cíle si ale po stíhající jízdě dovezl větší náskok, a tak mu třetí příčka zůstala.

Zdálo se, že Verstappen by mohl zkusit zaútočit na Ricciarda, k dalšímu souboji už ale nedošlo. Australan tak získal první výhru od roku 2014, celkově čtvrtou v kariéře. Nico Rosberg bronzovou příčkou navýšil náskok ve vedení šampionátu na hodnotu 23 bodů.

Výsledky GP Malajsie:

ctwbcvxxeaa4yb5

Nejrychlejší kolo: Nico Rosberg (Mercedes) – 1:36,424 (44/56)

ctv4ki4xyaarocn ctvx_d8xyaabc0kctv5govxgaamwup ctv7bcgwgaay4mg ctv-h8qxeaqddkh ctwbqsiwyaabkrt ctwbza9wgaamrk2Podrobný průběh závodu je k dispozici níže (po kliknutí na položku „Všechno“):

Čtěte dále: Video: Sestřih kvalifikace na Velkou cenu Malajsie

7 comments
villonso
villonso

A pak že prý se ty nejlepší závody jedou jen v Evropě...

wapman
wapman

U Vettela mám jasno, myslím si o něm své už když byl v RB s Markem. 


Omlouvám se za offtopik, ale nemůžu neragovat na komentování přímého přenosu, Zajímalo by mne jestli se vůbec díváte na stejné záběry jako my. Rosberg se tam točí jako korouhev a komentuje se Verstappen, skoro do půlky prvního kola si nikdo nevšiml že je Rosberg poslední. Není to poprvé co si něčeho zásadního komentátoři nevšimli, opravdu mám pocit že jste víc na Twiteru, FB nebo Live Timingu než u monitoru.


Na GP Japonska zcela určitě zvolím SK zvukovou stopu. Což mne osobně mrzí. Pěkný den.

Ferrarista
Ferrarista

Poviem ti, aj naši na SK stope nevedeli o tom, že Rosberg je 17-ty až do polovice druhého kola zistili, že jeden Mercedes musí byť aj druhý, ale ten tam nebol.

wapman
wapman

@Ferrarista Tak jsem si to pustil i ve slovenké stopě a musím říct že to bylo o 100% lepší. Postřeh komentátorů byl daleko rychlejší než v CZ. Sice tam byly drobné zmatky ale to je při startu GP jasné. Ono toho je víc, prostě na obrazovce se něco děje a zpravidla vždy se řeší něco jiného, jako by se na ten monitor ani nikdo nedíval. 

Opravdu mě nezajímá kdo koho přes FB pozdravuje a má rád (stalo se nedávno při kvalifikaci). Tohle do přenosů prostě nepatří.

INF_11
INF_11

Vettel nezatočil, a zničil závod sobě, a dost možná i rozhodnul šampionát...

INF_11
INF_11

@Ferrarista  Těžko, když by nebyl sestřelenej, tak by v klídku vyhrál... a měl o 10 bodů víc... 10 bodů, které mu v Abu Dhabí můžou chybět...


Jinak Ferrari (opět) slušnej propadák, Mercedes v nedohlednu, a předehnal je už i RB...