Radikální aerodynamika Williamsu pomůže určit směr vývoje u vozu 2017
Britský tým se v již skončených testech představil se zajímavou technickou vychytávkou, která měla za úkol simulovat zvýšený přítlak, což je jev, k němuž by mělo dojít příští sezonu. Williams by tak mohl potenciálně získat zajímavou výhodu. Tým z Grove vyzkoušel ve španělských testech dvojité zadní křídlo, stejně tak nasadil netypický přední spojler. To je sice ve vztahu…
Britský tým se v již skončených testech představil se zajímavou technickou vychytávkou, která měla za úkol simulovat zvýšený přítlak, což je jev, k němuž by mělo dojít příští sezonu. Williams by tak mohl potenciálně získat zajímavou výhodu.
Tým z Grove vyzkoušel ve španělských testech dvojité zadní křídlo, stejně tak nasadil netypický přední spojler. To je sice ve vztahu k pravidlům ilegální, avšak Williams se tak připravoval už na příští ročník, kdy má díky novým pravidlům dojít k rapidnímu nárůstu přítlaku, jak vysvětluje Felipe Massa.
„Pracovali jsme hlavně na aerodynamice, jak můžete vidět podle mnoha zvláštních věciček okolo auta. Ty mají spojitost s naším vývojem do budoucna a pro nás to bylo podle mého dost zajímavé. Nesoustředili jsme se na časy, ale na vývojové práce.
Doufám, že se nejedná o příliš vzdálenou budoucnost a budeme moci něco vytěžit z toho, co jsme tu měli. Taky doufám, že jsme porozuměli všemu důležitému, co by naše auto mohlo zrychlit.“
A jaké byly dojmy Brazilce, jenž do kokpitu usedl ve středu, ze samotné jízdy s vyšším přítlakem? „Vyzkoušeli jsme několik různých věcí. Některé z nich nefungovaly, ale obecně byl pocit velmi pozitivní a našli jsme několik důležitých věcí, které nás navedou směrem, o němž si myslíme, že je uplatníme ve vývoji vozu.
Samozřejmě je to dlouhodobý projekt, není to něco, co povede k tomu, že hned zítra budeme mít kompletně odlišné auto. Doufám ale, že to určité věci popožene a lépe porozumíme oblastem, kterým rozumět potřebujeme. To udělá vůz lepším,“ dodal Felipe Massa.
Čtěte dále: Video: Williams otestoval radikální zadní křídlo
Foto: f1fanatic.co.uk
Diskuse k článku