Srovnání šasi po testech v Barceloně: Startovnímu poli vládne Red Bull

Srovnání aut po testech v Barceloně ukázalo, že nejlepší šasi má opět Red Bull, který je úzce následován Mercedesem. Smutný pohled je opačnou stranu tabulky, respektive Sauber, který se pomalu utápí ve finanční krizi, což se podepisuje i na jeho výkonnosti. Vždy se hovoří o tom, že Barcelona je nejlepším místem pro testování vozů formule…

1 Štítky: Šasi Zveřejněno 19. 05 2016 — Josef Nekvinda

Srovnání aut po testech v Barceloně ukázalo, že nejlepší šasi má opět Red Bull, který je úzce následován Mercedesem. Smutný pohled je opačnou stranu tabulky, respektive Sauber, který se pomalu utápí ve finanční krizi, což se podepisuje i na jeho výkonnosti.

Vždy se hovoří o tom, že Barcelona je nejlepším místem pro testování vozů formule 1. Místem, které je prověrkou komplet celého auta. Pro nás se zároveň jedná o příležitost sledovat, jakého pokroku týmy dosáhly od testů během zimní přestávky. Britský Autosport sledoval dění přímo na trati a sesbíraná data srovnával i s daty z GPS, díky čemuž následně sestavil žebříček nejlepších šasi.

1) Red Bull RB12
V tomto momentě jednoznačně nejlepší auto na dráze. Vůz RB12 vyniká svými schopnostmi při brzdění, stabilitou při vysokých rychlostech a obzvláště silný je pak v technických pasážích. Pokud by v jeho v útrobách spočinul motor Mercedesu, stáj nápojového gigantu by opět vládla formuli 1.

2) Mercedes W07
Je snadné připisovat veškeré zásluhy za současnou pozici Mercedesu nejlepšímu motoru na startovním poli. Faktem ale je, že medvědí službu tu odvádí jeho samotné šasi. Nejde sice o Red Bull, kterému je jedno v jaké rychlostní sféře se pohybuje, ale rozhodně není tak daleko.

3) Ferrari SF16-H
Vypadá to, že Ferrari v tomto ohledu nesužuje žádný velký problém. Ten největší ale přesto vězí v pomalejších pasážích okruhu. To, proč figuruje na třetí příčce, je viditelné na první pohled. Na rovinkách zaostává krok za Mercedesem a v pomalých pasážích zase Red Bullem.

4) McLaren MP4-31
Největší slabinou tohoto vozu je samotný zadek, který však své nedostatky kompenzuje v nižších hladinách otáček. S výrazně vyšším výkonem motoru by však tento vůz klidně mohl konkurovat čelu.

5) Toro Rosso STR11
Vůz Toro Rosso vypadá velmi schopně. Libuje si zejména ve vysokých rychlostech, kde se zdá být super stabilní. Ovšem tato superlativa sráží potenciál brzd a také účinnost vozu při nižších rychlostech, kde se rozhodně nemůže měřit s top týmy. V porovnání se svými soupeři ale naopak nemá konkurenci.

6) Williams FW38
Spolehlivost. To je největší deviza auta z Grove. Na svou posádku ale klade větší nároky při volbě stopy, neboť v rovinatých pasážích nevypadá jako nejlépe ovladatelné. Slabá místa v pomalých částech okruhu, Williams, zdá se, pokryl, ale nejde říci, že zcela odstranil. FW38 poskytuje dobrou trakci, ale jen díky motoru Mercedes v celkovém pořadí figuruje před Toro Rosso a McLarenem.

7) Force India VJM09
Force India je silná zejména, co se týče předního křídla, takže auto je dobré při nájezdu do zatáček, ale na druhou stranu chybí přítlak a trakce. Nedávné inovace ji však posunuly zpět blíže k Williamsu.

8) Renault RS16
V podstatě se jedná o šasi loňského Lotusu E23, do kterého byl osazen nový motor Renault. Auto vypadá slušně, ale postrádá výkon a přítlak. Střed pole by na Renault čekal v případě, že by fungovaly plánované podvozkové a motorové úpravy podle očekávání.

9) Haas VF-16
Nervózně auto vypadá ve vysokých rychlostech, a to zejména, má-li se rychle přesunout zprava doleva. Na druhou stranu nabízí slušnou dávku trakce a je silné na rovinkách. Jednoduše to vypadá jako méně schopný Williams s motorem Ferrari.

10) Sauber C35
Sauber spíše podniká kroky zpět a zbytek startovního pole se mu tak vzdaluje, a to i kvůli nedostatku financí na rozvoj. Auto je ale ve své podstatě rychlejší než Manor, a to i přes užívání horšího motoru. I proto jej v závodech můžeme vidět právě před manory.

11) Manor MRT05
Je na tom podobně jako Force India VJM09. Tedy silnější na předku než na zadku. Hlavní problém je v tom, že auto je daleko jednodušší oproti zbývající konkurenci a tedy postrádá přítlak a trakci. Už to ale není tak, že bychom jej vídali i v kvalifikaci pouze na posledních příčkách.

Čtěte dále: Radikální aerodynamika Williamsu pomůže určit směr vývoje u vozu 2017

Sauberu pomalu dochází finance a na jeho výkonech je to znát. Pomalu se propadá na konec startovního pole

Sauberu pomalu dochází finance a na jeho výkonech je to znát. Propadá na konec startovního pole

Diskuse k článku

Napsat komentář