První body, první vítězství, titul na dosah ruky a další nezapomenutelné momenty kariéry Felipeho Massy

Příští víkend v Abu Dhabí Felipe Massa odstartuje do svého 250. a zároveň posledního závodu ve formuli 1. Pětatřicetiletý pilot Williamsu už má za sebou emotivní loučení v Brazílii, kde mu svou podporu vyjádřili mechanici Mercedesu i Ferrari. Právě k těmto týmům má Massa velmi blízko. Se Scuderií prožil nejúspěšnější chvíle své kariéry, s Mercedesem…

Štítky: Felipe Massa Zveřejněno 20. 11 2016 — Marie Tomšíková

Příští víkend v Abu Dhabí Felipe Massa odstartuje do svého 250. a zároveň posledního závodu ve formuli 1. Pětatřicetiletý pilot Williamsu už má za sebou emotivní loučení v Brazílii, kde mu svou podporu vyjádřili mechanici Mercedesu i Ferrari. Právě k těmto týmům má Massa velmi blízko. Se Scuderií prožil nejúspěšnější chvíle své kariéry, s Mercedesem je úzce spojeno jeho současné pracoviště – Williams.

Bezesporu emotivní chvíle pro pilota, který na Interlagosu osm let zpátky přišel o titul mistra světa během několika sekund. O necelý rok později na maďarském Hungaroringu přišla nehoda, která málem ukončila nejen Massovu kariéru. Nyní má před sebou poslední závod své patnáctileté kariéry plné zvratů. Níže nabízíme přehled deseti nezapomenutelných velkých cen v podání sympatického Brazilce.

Pavel Turek OMV

Malajsie 2002

Druhý Massův závod v královně motorsportu, první body v barvách Sauberu. Tehdy dvacetiletý mladíček těžil především z odstoupení pilotů, kteří startovali před ním. Nakonec se ze čtrnácté pozice probojoval na šesté místo a připsal si svůj první bod.

Turecko 2006

Sezona 2006, první v barvách Ferrari. Před závodem v Istanbulu na konci srpna celkem čtyřikrát vystoupal na stupně vítězů. Na okruhu měřícím 5,3 kilometrů získal své první pole position. Po startu udržel první místo, ale za sebou musel uhlídat konkurenci v podobě Fernanda Alonsa a Michaela Schumachera. Massa těžil z výjezdu safety caru a z ostrého souboje těchto dvou rivalů. Brazilec vedení dotáhl do úspěšného konce. V Turecku dojel do cíle s náskokem 5,5 sekundy a vybojoval své první vítězství ve formuli 1.

Brazílie 2006

První z několika emotivních momentů na Interlagosu. Obrovskou pozornost přitahoval Michael Schumacher, pro kterého to měl být poslední závod ve formuli 1. Němec se během celého víkendu potýkal s vlnou potíží různého charakteru. Massa vyhrál kvalifikaci a s náskokem větším než osmnáct sekund ovládl závod. Stal se tak prvním domácím pilotem, který vyhrál GP Brazílie od dob Ayrtona Senny.

Bahrajn a Španělsko 2007

Michael Schumacher na konci sezony 2006 ukončil kariéru. Novou jezdeckou sestavu pro ročník 2007 tvořili Felipe Massa a Kimi Räikkönen. Fin triumfoval hned při svém debutu, zatímco Massa se v prvních dvou závodech trápil. Vše se změnilo v Bahrajnu a ve Španělsku, kde si připsal dvě vítězství v řadě. Ve Španělsku si svůj triumf vybojoval po dramatickém startu. V první zatáčce kolidoval s Fernandem Alonsem, pilot McLarenu skončil ve štěrkové zóně a dojel třetí.

Brazílie 2007

Massa podruhé za sebou vyhrál kvalifikaci na svou domácí velkou cenu a měl nakročeno k vítězství. Druhý pilot Ferrari bojoval o titul mistra světa, a tak se Scuderia rozhodla pro změnu pořadí. Räikkönen zvítězil a vyhrál titul. Massa dojel na druhém místě.

Maďarsko 2008

Pravděpodobně nejlepší závod Massovy kariéry, přesněji řečeno nejlepší závod do 68. kola. Massa se kvalifikoval třetí. V první zatáčce se dostal před Lewise Hamiltona a přebral roli lídra závodu. Pouhá dvě kola před koncem jeho motor Ferrari vypověděl službu a vítězství spadlo do klína Heikkimu Kovalainenovi.

Brazílie 2008

Tento závod se zapsal do historie F1 jako jeden z nejdramatičtějších všech dob. Cílem Felipeho Massy bylo navázat na ročník 2006. Závěr sezony 2008 se ale podstatně lišil, Brazilec bojoval o titul mistra světa. Lídrem šampionátu byl Lewis Hamilton a k tomu, aby ovládl šampionát, mu stačilo dojet na pátém místě.

Deštivé podmínky způsobily solidní podívanou. Do posledního kola vše probíhalo přesně podle představ domácího pilota. Pevně držel vedení a jeho konkurent byl na šestém místě. V době, kdy Massa protínal cílovou čáru, byl z něj šampion. Ale Hamilton v nájezdu do poslední zatáčky předjel Tima Glocka, dostal se na páté místo a získal svůj první titul. Massa prohraný šampionát přijal velmi důstojným způsobem, za což si zasloužil chválu a obdiv nejen ze strany fanoušků.

Německo 2010

Další bolestivý závod, kde byl zastíněn Massův výkon. Povedl se mu dokonalý start, kde se dostal před Vettela a Alonsa, kteří stáli v první řadě. Massa se tedy posunul na první místo, jeho týmový kolega Alonso jel druhý. Španěl bojoval o titul mistra světa, a tak Rob Smedley pronesl slova, která se zapsala do historie F1. Massovi bylo řečeno: „Fernando je rychlejší než ty. Potvrď, že jsi zprávě rozuměl.“ Brazilský pilot příkaz uposlechl a skončil druhý. Není bez zajímavosti, že týmová režie byla v té době zakázaná.

Tento závod se konal téměř na den rok od kvalifikace na GP Maďarska, kde Massa vážně havaroval. Z vozu Rubense Barrichella se uvolnila pružina vážící 800 gramů a zasáhla Massovu helmu. Pilot byl převezen do nemocnice a život mu zachránila okamžitá operace.

Kvalifikace na GP Rakouska 2014

Massa na konci ročníku 2013 odešel z Ferrari a přestoupil k Williamsu. V barvách britského týmu nabral energii a získal troje stupně vítězů. Dokonce v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska vybojoval pole position. Jediné pole position, které v sezoně 2014 nezískal Mercedes.

Abu Dhabi 2014

Ve finále sezony 2014 Massa získal svůj nejlepší výsledek u Williamsu. V závěrečné fázi závodu tvrdě bojoval o první místo, nakonec dojel druhý.

Čtěte dále: Sloupek Felipeho Massy: Moje (utajené) rozloučení s domácími fanoušky

Felipe Massa ve Velké ceně Abu Dhabí získal druhé místo

Felipe Massa ve Velké ceně Abu Dhabi 2014 získal druhé místo

Diskuse k článku

Napsat komentář