Před startem z boxů Hamiltona zachránil Ecclestone a mnozí další

Mercedes po Velké ceně Ruska poodhalil, co všechno jej vlastně stálo druhé místo Lewise Hamiltona v cíli závodu. Souhra desítek lidí, soukromý let z Británie v předvečer závodu, ale i pomoc Bernieho Ecclestona. Na úvod ale malé nastínění situace. Lewise Hamiltona od počátku sezony provází problémy s pohonnou jednotkou a nevyhnul se jim ani v Rusku. V kvalifikaci se sice…

9 Štítky: Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 2. 05 2016 — Josef Nekvinda

Mercedes po Velké ceně Ruska poodhalil, co všechno jej vlastně stálo druhé místo Lewise Hamiltona v cíli závodu. Souhra desítek lidí, soukromý let z Británie v předvečer závodu, ale i pomoc Bernieho Ecclestona.

Na úvod ale malé nastínění situace. Lewise Hamiltona od počátku sezony provází problémy s pohonnou jednotkou a nevyhnul se jim ani v Rusku. V kvalifikaci se sice dostal do Q3, pak se ale o slovo přihlásil vadný MGU-H (motorgenerátor pro rekuperaci energie z výfukových plynů), který jej už na trať nepustil. Tento sled událostí by Hamiltona do závodu vyslal z desáté příčky. Problémy ale vyžadovaly mnohem komplexnější řešení, bez něhož by to znamenalo startovat z pit lane. Co tedy nakonec předcházelo tomu, že Brit mohl startovat ze své pozice z kvalifikace?

Zprvu hromada práce, kterou si vyžádala původní pohonná jednotka pro rok 2016, ke které Mercedes uchýlil své naděje. O výměnu si řekl hybridní rekuperátor energie, ale i turbodmychadlo. Aby však Hamilton nebyl odsouzen ke startu z pit lane, bylo nezbytné namontovat i totožný palivový systém. Překážkou však bylo, že ten se nacházel v továrně v Brackley. Mistrovská stáj si proto objednala let z Británie, přičemž na ruské půdě letadlo s díly dosedlo nad ránem v den závodu. V celém kolotoči byl zapleten i Bernie Ecclestone, který Mercedesu pomohl dostat se rychle přes celnici.

„Celý tým vyvinul velké úsilí a bylo zapojeno mnoho osob. Niki (Lauda) například organizoval let a termíny. Měli jsme několik variant řešení, ale vybrali jsme to, které bylo časově nejméně náročné. Asistentka Paddyho (Lowa) Nicol pak řešila dopravu z letiště a Bernie (Ecclestone) to vyřídil na celnici. A to tak, že letadlo přistálo a během 90 sekund jsme měli krabici s díly v autě. Ani nechci vědět, jak to udělal, ale má velkou zásluhu na tom, odkud Lewis startoval,“ sdělil po hektickém víkendu šéf týmu Toto Wolff.

Problémům v samotném závodě Hamilton přesto neunikl. To když mu Mercedes sdělil zprávu o poklesu tlaku vody v jednom z hydraulických systémů, přišlo po rychlém postupu vpřed vystřízlivění a konec nadějí na zdolání svého kolegy. Wolff proto nevylučuje možnost, že to vše přišlo v důsledku uspěchané práce na autě v průběhu noci.

„Je zřejmé, že kluci před sebou měli náročný úkol, aby přes noc dali auto vůbec dohromady. Během závodu po zastávce v boxech, jsme zaznamenali pokles tlaku vody, který i nadále klesal. Dosud neznáme příčinu, pravděpodobně ale bude problém někde na podvozku.“

Pokud jde o původní trable spojené s MGU-H, Mercedes je stále ve fázi pátrání po příčinách. Stále totiž neví, co stálo za selháním tohoto systému v Číně ani Rusku.

„Ještě nevíme. Bylo to v obou případech stejné. Mysleli jsme, že jsme závadu identifikovali, ale zdá se, že jsme nedospěli ke správnému závěru. Máme několik teorií, ale budeme to muset v továrně znovu analyzovat,“ dodává Wolff, který včera rázně popřel i jakékoli konspirační teorie, jež pro letošek upřednostňují Nika Rosberga.

Čtěte dále: Kvůli agresivnímu vývoji měly problémy oba vozy Mercedesu. Závod dokončily se štěstím

Tým okolo Lewise Hamiltona vytěžil ze závodu v Rusku maximum

Diskuse k článku

Napsat komentář