Legenda pod mikroskopem: Jak Schumacher motivoval celý tým

Aneb není to jen o výkonech na trati. Každý tým k zisku titulu potřebuje nejen dobré auto, ale také pilota. Michael Schumacher je statisticky nejlepší jezdec všech dob. S Ferrari získal pět titulů vřadě, ale nebylo to jen o tom, že přišel, usedl do monopostu a vyhrál. I když mnoha divákům se tato dominance zajídala,…

33 Štítky: Michael Schumacher Zveřejněno 23. 01 2016 — Marie Tomšíková

Aneb není to jen o výkonech na trati. Každý tým k zisku titulu potřebuje nejen dobré auto, ale také pilota. Michael Schumacher je statisticky nejlepší jezdec všech dob. S Ferrari získal pět titulů vřadě, ale nebylo to jen o tom, že přišel, usedl do monopostu a vyhrál. I když mnoha divákům se tato dominance zajídala, tak Ferrari ani Schumacher neměli nic zadarmo. Za vším stojí obrovský kus tvrdé práce celého týmu, pilotů nevyjímaje, jak popisuje expert Gary Anderson pro Autosport.

Požadavky na všechny piloty jsou vesměs stejné. Když pomineme finanční stránku, tak tým po jezdcích vyžaduje maximální důvěru, schopnost snažit se všechny požadavky splnit na sto procent a co nejlepší zpětnou vazbu. A právě potenciál plnit tyto požadavky odděluje průměrné a výjimečné piloty, jako je Michael Schumacher.

Schumacher ve formuli 1 debutoval v roce 1991 s týmem Jordan, pak následoval přestup k Benettonu, první tituly, Ferrari a ke konci kariéry budování dnešního Mercedesu. Co podle Autosportu stálo za vítěznou sérií Ferrari-Schumacher?

Schumacherův výkon na trati i mimo ni byl neuvěřitelný. Sice po většinu své kariéry zastával v týmech pozici jedničky, požadoval respekt, ale zároveň se svými spolupracovníky vycházel a pro tým dělal vždy maximum. Když inženýři požádali například o změnu vyvážení na vozidle nebo přišli s nějakou novinkou, tak to s ní šlo vždy lépe a rychleji. Mnoha jiných pilotů by jen řekla, že se s monopostem cítí lépe, ale Michael ihned zajížděl rychlejší kola.

Tak poskytoval celému týmu lepší pocit, protože všichni věděli, že když přijdou s něčím, co může zrychlit vůz, tak to má téměř okamžité výsledky. Pokud najdete způsob, jak zrychlit monopost o jednu desetinu, a vidíte, že pilot ji dokáže využít, tak to je ta potřebná motivace, kterou potřebujete. Když se objevil nějaký technickým problém, tak tým podpořil, věřil mu a pracoval na odstranění potíží. Michael vždy pochopil inženýrskou stránku a zároveň měl neuvěřitelný talent.

Každý člen týmu má nějaký podíl na výsledcích. Někteří piloti neznali ani jména svých inženýrů. Michael často navštěvoval továrnu, a to je přístup k nezaplacení. Jistý podíl na vývoji nových monopostů měl. Jak velký, to už dnes nezjistíme, ale jedno je jisté. Michael naplno spolupracoval s inženýry a z vozu dostával maximum. V neděli se z něj vždy stával někdo trochu jiný, výjimečný. Na druhou stranu tým musí najít kompromis mezi tím, co říká pilot a co inženýr.

To, že jezdec dostane konkurenceschopný vůz, neznamená, že automaticky získá body nebo titul. Mnoho pilotů takhle promeškali svou příležitost. Rosberg, Webber, Massa, Barrichello, Irvine, Coulthard, Fisichella a další mají jednu věc společnou. Každý měl stejné auto jako mistr světa, ale oni titul nevyhráli.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2012, Grand Prix of Brazil, #7 Michael Schumacher (GER, Mercedes AMG Petronas F1 Team), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Právě Michael Schumacher stál u zrodu mistrovského mercedesu

Diskuse k článku

Napsat komentář