Schyluje se k bitvě mezi Red Bullem a Toro Rosso?

Díky odlišným motorům se hravě může stát, že juniorská stáj Toro Rosso bude porážet mateřský Red Bull. Ovšem za předpokladu, že výkonnost pohonných jednotek zůstane na přibližně stejné úrovni jako v loňské sezoně. Osud těchto dvou stájí byl dlouhou dobu nejistý. Poté, co Red Bull s Renaultem čtyřikrát v řadě vyhráli Pohár konstruktérů, přišla éra…

3 Štítky: Red Bull Toro Rosso Zveřejněno 23. 01 2016 — Marie Tomšíková

Díky odlišným motorům se hravě může stát, že juniorská stáj Toro Rosso bude porážet mateřský Red Bull. Ovšem za předpokladu, že výkonnost pohonných jednotek zůstane na přibližně stejné úrovni jako v loňské sezoně.

Osud těchto dvou stájí byl dlouhou dobu nejistý. Poté, co Red Bull s Renaultem čtyřikrát v řadě vyhráli Pohár konstruktérů, přišla éra hybridních pohonných jednotek. Následoval výkonnostní propad Renaultu a také velká nespolehlivost. Ve čtvrtém závodě sezony Daniel Ricciardo musel nasadit třetí motor, limit na sezonu byl pouze čtyři agregáty. Penalizace za překročení limitu se staly nevyhnutelné.

Red Bullu po necelých dvou sezonách praskly nervy. Začal otevřeně kritizovat “neschopnost” francouzského výrobce a poohlížel se po jiném dodavateli. Neuspěl. Mercedes, Ferrari a nakonec i Honda odmítli kvůli strachu z porážky továrního týmu. Nakonec Red Bull může být rád, že dostane motory od Renaultu, ale stáj o ně bude pečovat sama a pohonné jednotky ponesou název TAG-Heuer.

Toro Rosso stálo celou dobu tak trochu stranou. Ale pokud by se položil Red Bull, Toro Rosso by to s největší pravděpodobností také odneslo. Až tak daleko situace nezašla a Toro Rosso dostane loňskou specifikaci pohonné jednotky od Ferrari, která byla o dost výkonnější a spolehlivější než ta od Renaultu.

Pohonná jednotka není jediná věc, ve které se týmy liší. Red Bull má dva zkušené piloty. Daniela Ricciarda letos čeká již šestá sezona ve formuli 1 a Daniila Kvjata čtvrtá. Verstappen i Sainz mají před sebou teprve druhý rok. Ale oba nováčci i přes svou nezkušenost ukázali, že si své místo ve formuli 1 rozhodně zaslouží. Hlavně Max Verstappen si získal velkou pozornost. Celkem nasbíral 49 bodů, dvě čtvrtá místa a po skončení sezony také tři ceny FIA, a to za nejlepšího nováčka, osobnost roku a nejlepší předjížděcí manévr.

Rozpočty i technická zázemí jsou zcela odlišná. Red Bull je schopný postavit jeden z nejlepších monopostů po aerodynamické stránce, a to především díky schopnostem Adriana Neweyho. Newey je zodpovědný za vítězné monoposty Red Bullu z let 2010-2013 a tím si získal status jednoho z nejúspěšnějších inženýrů. Ale postupně se z týmu stahuje a v současnosti už nemá ani zdaleka takový vliv jako před pár lety.

Toro Rosso svou aerodynamiku výrazně zlepšuje, a to od okamžiku, kdy do týmu přišel Daniel Ricciardo. Technický ředitel italské stáje James Key má slibné výsledky, a dokonce se spekulovalo o tom, že ho chce Red Bull přetáhnout k sobě jako náhradu za Neweyho.

Když to shrneme, tak v letošní sezoně Red Bull bude mít dva zkušené piloty, ale nevyzpytatelnou pohonnou jednotku a možná ho čeká zhoršení po aerodynamické stránce. Na druhou stranu Toro Rosso má loňský a spolehlivý motor od Ferrari, potenciál zlepšit aerodynamiku a dva ctižádostivé jezdce. Více o rozložení sil se dozvíme již za pár týdnů během předsezonních testů v Barceloně. Kdo ze “sesterské” dvojice bude úspěšnější?

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Belgium, #33 Max Verstappen (NLD, Scuderia Toro Rosso), #26 Daniil Kvyat (RUS, Infiniti Red Bull Racing), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Red Bull možná bude porážen svým juniorským týmem

Diskuse k článku

Napsat komentář