Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Belgium, 
#3 Daniel Ricciardo (AUS, Red Bull Racing), #19 Felipe Massa (BRA, Williams Martini Racing), #77 Valtteri Bottas (FIN, Williams Martini Racing), #22 Jenson Button (GBR, McLaren Honda Formula 1 Team),  
start, mass, Masse, Menge, viele, many *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

GP Belgie 2017

Štítky: GP Belgie Zveřejněno 21. 08 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP BELGIE 2017:

25. 8. 10:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
25. 8. 14:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
26. 8. 11:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
26. 8. 14:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
26. 8. 16:00 – FORMULE 2 (Sport 1)
27. 8. 00:00 – GP3 (Sport 1 – záznam)
27. 8. 09:00 – GP3 (Sport 2)
27. 8. 10:15 – FORMULE 2 (Sport 2)
27. 8. 13:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
27. 8. 14:00 – GP BELGIE
 (Sport 2)

GP Belgie – živě z padoku

Živě komentovaný přenos začal: 24/08/2017 19:19 a skončil: 27/08/2017 18:09

  • 16:29 pm
    Díky za pozornost a přesně za týden zase na počtenou! 😉
  • 16:29 pm
    Dnešní den uzavřeme hodnocením Valtteriho Bottase. „Celkově mi chyběla rychlost celý víkend. Bylo ale těžké přijít na to, kde přesně jsem ztrácel. Na konci jsem zjistil, když jsem jel za Kimim, že mám potíže s trakcí v první zatáčce, respektive na výjezdu z ní. Už za safety carem jsem cítil, že nedokážu dostat pneumatiky do provozního okna. Jen se to zhoršovalo. Bylo to jako jízda na ledě. Po restartu trvalo jeden a půl kola, než pneu zase jaktakž fungovaly. Na kluky s měkčími sadami to ale nestačilo, ty jim při restartu pomohly. Jsem zklamaný, že jsem přišel o stupně vítězů. Když vás dva soupeři předjedou v jedné zatáčce, není to dobrý pocit.“
  • 16:14 pm

    Stručné zhodnocení Kimiho Räikkönena: „Nebylo to ideální, chtěli jsme o něco víc. Ublížila nám penalizace, ale naštěstí jsem to získali zpátky díky safety caru, to bylo štěstí. K ideálu to však mělo daleko.“
  • 15:24 pm
    Daniel Ricciardo měl naopak důvod k radosti. „Nakonec to skončilo dobře, v neděli jsme našli nějaký extra výkon. Jsem šťastný, další podium je dobré. V prvních kolech jsme se trochu trápili, hodně se nám puchýřkovali gumy. To se nám na podobných okruzích děje vždy. Safety car nám nabídl příležitost při restartu. Věděl jsem, že jestli mám šanci na bednu, bude to po restartu. Je to dobrý začátek druhé půlky sezony.“
  • 15:12 pm
    Velmi naštvaný byl po Belgii také prakticky domácí Max Verstappen, který musel opět odstoupit pro technické potíže. „Letos jsem musel odstoupit v půlce závodů. Je to neuvěřitelné, nemůžu tomu uvěřit. Na začátku si řeknete, že je to asi jen smůla. Ale teď už jsem na tom podobně jako Fernando. Prostě neskutečné. Nemám slov.“
  • 15:03 pm
    Ve svém hodnocení po dalším odstoupení byl Fernando Alonso spíše pozitivní. „Víte, moje hodnota jako jezdce nikdy nebyla vyšší, užívám si to. Soudím dle toho, jaké dostávám nabídky. Díky za podporu všem divákům i lidem v týmu. Musí se změnit jediná věc. A to se nestane zíráním do nebe,“ naráží Španěl na nedostatečnou pohonnou jednotku.
  • 14:49 pm
    Je libo ohlas druhého v cíli, Sebastiana Vettela? „Věděl jsem, že budu mít výhodu s ultra-měkkými pneumatikami hlavně těsně po restartu. Problémem možná bylo, že můj restart byl až příliš dobrý. Zpětně bych to asi udělal jinak. Nechtěl jsem být moc pozadu, protože jsem věděl, jak rychlý Mercedes byl na rovince v kvalifikaci. Hamilton pak těsně před Eau Roug přibrzdil. Musel jsem uhnout z větrného pytle a už jsem se k němu nedostal blízko na konci rovinky. Mohl si to dovolit s ohledem na vysoký top speed. Pozitivní ale je, že jsme měli celkově dobré tempo.“
  • 14:42 pm
    Oproti tomu Sergio Pérez vinu za tento kontakt odmítá, Ocon byl podle něj jen moc uspěchaný. „Věděl jsem, že tam bude, stejně jako že tam není místo, kudy by mohl jet. A tak jsem si hlídal svoji stopu. Myslel jsem si, že je zřejmé, že bude předjíždět až za Eau Rouge. Neudělal jsem nic jinak, než jak bych to udělal proti jinému jezdci.“
  • 14:34 pm
    Hodně rozezlený byl na týmového kolegu Sergia Péreze nováček ve Force Indii Esteban Ocon. „„Bylo to už moc. Riskoval životy pro nic. Riskoval můj život v rychlosti 300 kilometrů v hodině. To je první věc. Ta druhá je to, že jsme ztratili body. Měl by být profesionální závodník, což dnes neukázal. Tohle nedělal s žádnými jinými týmovými kolegy. Nevím, proč to provádí se mnou. Chystám se s ním promluvit jako chlap s chlapem a řeknu mu pravdu. Bude otcem, a tak nevím, jestli chce, aby někdo jiný umřel nebo tak. Je to směšné.“
  • 14:28 pm
    Nespokojený byl dnešní vítěz Lewis Hamilton snad s jedinou věcí – povoláním safety caru v závěru závodu. „Přišlo mi, že je to trochu jako v NASCAR, kde vyjíždí na dráhu safety car jen tak, aby se zdramatizoval závod. Úlomky na trati nebyly ihned poté, co jsme zpomalili. Myslím, že by stačil virtuální safety car. Vedení asi chtělo vidět závod, takže nelogicky udělali to, co udělali. Navíc SC jel tak pomalu, takže po restartu mi nefungovaly gumy a Sebastian byl velmi blízko. Byl velmi konzistentní, Ferrari je schopno se nás držet. Myslím, že měli i lepší tempo, ale naštěstí jsme to ubránili,“ těší Hamiltona.

Historie Grand Prix Belgie

Okruh Spa-Francorchamps v Ardenských lesích se může pyšnit bohatou historií. Byla navržena roku 1920 manažerem listu La Meuse Julesem de Thierem a motoristickým funkcionářem Henrim Langloisem van Ophemem. Původní trať tvořila trojúhelník spojující města lázeňské město Francorchamps, Malmedy a Stavelot. Přestože se nacházela v členitém terénu, jednalo se o velmi rychlý okruh, na kterém se našly i dlouhé rovinky.

Kromě automobilů zde od samého začátku závodily i motocykly. Po druhé světové válce se motorsport na okruh vrátil a hned od roku 1950 se tu začala jezdit i formule 1. Ta v Belgii chyběla jen v letech 1957, 1959, 1969, 1971, 2003 a 2006. V letech 1972 až 1982 se jelo dvakrát v Nivelles a jinak se závodilo v Zolderu. Původní čtrnáctikilometrová trať Spa totiž byla považována za nebezpečnou, proto byla roku 1979 představena trať nová, která byla zkrácena zhruba na polovinu.

Falešná legenda: O tom, jak Eau Rouge ve skutečnosti není Eau Rouge…

Do kalendáře F1 se vrátila roku 1983. Pak ještě došlo k několika modifikacím šikany Bus Stop, roku 1994 byla dokonce slavná zatáčka Eau Rouge upravena šikanou. Nynější varianta s novou boxovou uličkou pochází z roku 2007, má 7004 metrů, je nejdelší tratí v seriálu a má devatenáct zatáček (deset levých, devět pravých). Rychlá zatáčka Eau Rouge patří mezi nejnáročnější v seriálu, známé jsou například i zatáčky Les Combes, Stavelot či Blanchimont a již zmiňovaná šikana Bus Stop.

Ve Spa se také jezdí různé automobilové i motocyklové vytrvalostní série, formule 3, ADAC GT Masters, WTCC, dříve i DTM. Mezi nejslavnější vytrvalostní závody na okruhu patří 24 hodin Spa s cestovními vozy a tradiční závod sportovních prototypů 1000 km Spa.

Mapa okruhu