Ferrari trvá na svém: Naše strategie byla správná

Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene trvá na tom, že na strategii Scuderia ohledně pneumatik v Rakousku nebylo nic špatně. Navzdory faktu, že Sebastiana Vettela vyřadil ze závodu defekt a Kimi Räikkönen byl poražen Maxem Verstappenem. Ferrari mělo v Rakousku velkou šanci, kterou ale nevyužilo. Může se zdát, že na vině je nevhodně zvolená strategie. Vettel riskoval…

Štítky: Ferrari Kimi Räikkönen Sebastian Vettel Zveřejněno 5. 07 2016 — Marie Tomšíková

Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene trvá na tom, že na strategii Scuderia ohledně pneumatik v Rakousku nebylo nic špatně. Navzdory faktu, že Sebastiana Vettela vyřadil ze závodu defekt a Kimi Räikkönen byl poražen Maxem Verstappenem.

Ferrari mělo v Rakousku velkou šanci, kterou ale nevyužilo. Může se zdát, že na vině je nevhodně zvolená strategie. Vettel riskoval na opotřebované super-měkké sadě pneumatik, pravá zadní ale neustála nátlak a explodovala. Räikkönen dopadl o něco lépe, ale také jeho strategie se neukázala jako ideální. Do boxů zajel přibližně o deset kol později než velká část startovního pole.

Fin zajížděl na staré sadě pomalejší časy a ke konci závodu musel bojovat s Verstappenem, který měl sice o několik kol starší pneumatiky, ale stále zajížděl srovnatelné časy. Verstappen si udržel svou pozici a na Räikkönena zbylo třetí místo.

Arrivabene ale trvá na tom, že strategie byla v obou případech naprosto v pořádku. “Vettel byl na dráze určitý počet kol a my jsme žádali zpětnou vazbu. Neměli jsme žádná data z telemetrie, žádné stížnosti od Seba, ani žádná data z čidel na pneumatikách, která by ukazovala, že se pneumatika rozpadá. Žádné známky problémů. Výkon byl v pořádku.

Stejnou zpětnou vazbu jako od Sebastiana jsme měli do Kimiho, říkal, že vše je dobré. Takže jsme zůstali na trati. Stejně jako se to stalo s Ricciardem, tak kluci chtěli předjíždět, ale nepovedlo se nám to. Opravdu v posledním kole ve třetí zatáčce, kde předním Kimi předjel Ricciarda, byl připravený dostat se před Verstappena, ale byly vyvěšeny žluté vlajky. Měli velké štěstí. Je to ironické.

Mysleli jsme, že Red Bull znovu zastaví. Data byla celkem přesná, takže jsme riskovali. Podle našich dat měl Kimi předjet Verstappena dvě kola před koncem závodu, a to se skoro povedlo. Pokud jde o ten defekt, tak bez něj bychom dokončili závod velmi vysoko na stupních vítězů. Nevím kde, ale velmi vysoko. Obě strategie byly hodně odlišné,” komentoval šéf Ferrari.

Pirelli zatím neposkytlo žádné prohlášení, které by objasnilo příčinu defektu. “Je příliš brzo na to, abychom pochopili, co se stalo. Mohly to být obrubníky nebo cokoli jiného. Rozebíráme to s Pirelli. Je zvláštní, že ostatní týmy neměly žádné problémy,” dodal Arrivabene.

Čtěte dále: Vettel nerozumí selhání pneumatiky. Nepředcházelo mu žádné varování

Diskuse k článku

Napsat komentář