Dostávat se z uzavřeného kokpitu o něco déle? Malá daň, říká FIA

Několik vteřin navíc při opouštění z části uzavřených kokpitů jsou jen detail, který přebíjí lepší ochrana hlavy pilota. Takového názoru je ředitel závodů formule 1 Charlie Whiting. Ochrana kokpitů má být aktivně využívána již od sezony 2017. Pravděpodobně se bude rozhodovat mezi dvěma systémy, a to Halo, nebo Canopy. Halo koncept poprvé ukázal Mercedes a…

3 Štítky: Canopy Charlie Whiting Zveřejněno 8. 05 2016 — Marie Tomšíková

Několik vteřin navíc při opouštění z části uzavřených kokpitů jsou jen detail, který přebíjí lepší ochrana hlavy pilota. Takového názoru je ředitel závodů formule 1 Charlie Whiting.

Ochrana kokpitů má být aktivně využívána již od sezony 2017. Pravděpodobně se bude rozhodovat mezi dvěma systémy, a to Halo, nebo Canopy. Halo koncept poprvé ukázal Mercedes a v praxi ho v rámci zimních testů vyzkoušelo Ferrari. Canopy jsme měli možnost vidět minulý týden v Rusku u Red Bullu.

Nespornou výhodou těchto konceptů je ochrana hlavy pilota před letícím předmětem, ale existují i podstatná negativa. Oba systémy prodlouží čas, který mají piloti na opuštění monopostu. Ale Charlie Whiting to nevnímá jako zásadní komplikaci. Také potvrdil, že oba návrhy mají stejně velkou šanci. “Nevidím mezi nimi žádný rozdíl. Oba jsou připevněny zhruba ve stejné výšce. Horní okraje Canopy i Halo vypadají podobně.”

Canopy poprvé otestoval Daniel Ricciardo minulý týden a zatím se neobjevil nějaký zásadní technický nedostatek. “Testy potvrdily, že vše je v pořádku. Bylo to jen jedno kolo, ale nikdy nevíte, co se může stát. Požadovali jsme, aby se mu podařilo dostat z auta v požadovaném čase. Časem to bude lepší. Týmy budou vyvíjet systémy, které pilotovi usnadní opuštění vozu. Ale kdyby bylo potřeba limit o pár vteřin navýšit, tak myslím, že to je malá cena, kterou zaplatíme za ochranu pilota.”

Při testování nárazu pneumatiky do Canopy se ale objevily potíže. Letící pneumatika se dotkla horní části přilby, ale FIA v tomto směru nemá ani minimální pochybnosti. “Helma při těchto testech není pevně připevněna. Kontakt s hlavou pilota byl v tomto případě minimální. Víme, že žádné bezpečností zařízení nezabrání všem nehodám. Naším cílem je udělat vše co nejbezpečnější. Upevnění kol jsou mnohem efektivnější, ale v extrémních podmínkách se stále mohou uvolnit. Každý bezpečnostní prvek jen minimalizuje nebezpečí,” dodal Whiting.

Čtěte dále: Ricciardo: Je několik způsobů, jak ochránit ‚Canopy‘ před nečistotami a deštěm

Diskuse k článku

Napsat komentář