Diskuze o vlivu nových pravidel na závody: Šéfové týmů prozradili detaily

F1 dozná v roce 2017 relativně velkých změn v pravidlech, jejich přesné znění však ještě není známo. Konkrétní detaily ale naznačili šéfové Mercedesu, Ferrari a Red Bullu na tiskové konferenci před Grand Prix Číny. Jaký je tedy současný stav pravidel pro příští rok a co by měly přinést do královny motorsportu? „Pravidla se diskutují a jejich podoba…

Štítky: Christian Horner Maurizio Arrivabene Toto Wolff Zveřejněno 21. 04 2016 — Lukáš Štěrovský

F1 dozná v roce 2017 relativně velkých změn v pravidlech, jejich přesné znění však ještě není známo. Konkrétní detaily ale naznačili šéfové Mercedesu, Ferrari a Red Bullu na tiskové konferenci před Grand Prix Číny.

Jaký je tedy současný stav pravidel pro příští rok a co by měly přinést do královny motorsportu? „Pravidla se diskutují a jejich podoba je už skoro hotová. Měla by zlepšit show během závodů. Uvidíme odlišné vozy, větší pneumatiky. Pokud budete chtít vidět více předjíždění, budou se muset rozšířit tratě – ne, jen žertuju! Myslím, že nastolený směr udělá formuli 1 více zajímavou,“ neskrývá optimismus šéf Ferrari Maurizio Arrivabene.

Jeho konkurenti z Mercedesu a Red Bullu jsou poněkud skeptičtější. Toto Wolff si například není jistý pozitivním vlivem navýšení přítlaku, co se pohledu diváka týče. „Čísla se samozřejmě liší i kvůli rozdílným zájmům. Týmy tvrdí, že nárůst přítlaku tvořeného podvozkem nebude o moc vyšší, než kolik je dnes, ale objevují se i tvrzení o navýšení mezi 30–35 %.

To je v jednom směru dobré, protože s mnohem větším přetížením na jezdce jako v minulosti bude vozy těžší řídit. Ale přetížení není viditelné pro diváka a riskujeme tím, že předjíždění bude obtížnější a vyvine se i větší tlak na pneumatiky. Ale o všem se ještě debatuje,“ popisuje hlava německé stáje.

Hodně diskutovaným aspektem je také váha vozů, která by se měla vyšplhat až přes osm set kilogramů. To by podle propočtů znamenalo, že vozy F1 budou skoro stejně „rychlé“ jako GP2. Doufám, že to nakonec nebude oněch osm set dvacet kilogramů. Hmotnost se navýšila s novými technologiemi, které byly v posledních letech představeny. Oproti době před deseti roky jsou nové vozy těžší o více jak sto kilogramů,“ vykládá Christian Horner.

„Skoro dosahují váhy sportovních vozů, a tyto aspekty dělají vozy o něco lenivější než lehčí auta. Nesouhlasím ale s tím, že více přítlaku a zatížení zadní části ztíží jezdcům práci. Budeme jim muset zajistit víc tréninku. Jezdci si stěžovali, že chtějí vozy, co jsou náročnější na řízení. Auta, co máme teď… už se diskutovalo o tom, zda jsou až moc snadná na řízení a myslím, že když uděláme ostřejší vozy, rychlejší, získáme větší vliv řidičů na výsledek.

Peníze, které týmy získají z jezdců, budou mít větší hodnotu. Kluci budou muset víc cvičit a chodit do posilovny. Takže si myslím, že změna pravidel je pozitivní, ale vozy jsou na druhé straně moc těžké. Bylo by hezké, kdyby dokázaly shodit tak sto kilo,“ má jasno šéf Red Bullu.

Čtěte dále: Závodnímu víkendu v roce 2017 hrozí radikální zkrácení. Cílem je zvýšit atraktivitu

Dočkáme se v příštím roce lepšího závodění?

Dočkáme se v příštím roce lepšího závodění?

Diskuse k článku

Napsat komentář