Alonso srovnává loňský a letošní přístup Hondy: Je to jako den a noc, ale pořád máme rok zpoždění

Španělský pilot se těsně před koncem letní pauzy rozpovídal o dosavadních výsledcích jeho týmu v letošním ročníku. Po problémech v sezoně 2015 přistoupila Honda k reorganizaci vedení. Yasuhisu Araie nahradil na pozici vedoucího projektu F1 Yusuke Hasegawa. Změny, které Hasegawa zavedl, pomohly partnerství McLarenu s Hondou letos stabilně bojovat o body. „Po prvním roce plném obtíží to vzali opravdu…

Štítky: Fernando Alonso Zveřejněno 23. 08 2016 — Lukáš Štěrovský

Španělský pilot se těsně před koncem letní pauzy rozpovídal o dosavadních výsledcích jeho týmu v letošním ročníku.

Po problémech v sezoně 2015 přistoupila Honda k reorganizaci vedení. Yasuhisu Araie nahradil na pozici vedoucího projektu F1 Yusuke Hasegawa. Změny, které Hasegawa zavedl, pomohly partnerství McLarenu s Hondou letos stabilně bojovat o body.

„Po prvním roce plném obtíží to vzali opravdu vážně. Jde o nějaký druh japonské hrdosti, takže do toho všichni dali vše,“ popisuje Fernando Alonso. „Všichni se cítili zlomení. Honda přes zimu vše změnila. Problémům porozuměla velmi rychle. I komunikace mezi McLarenem a Hondou, respektive mezi britskou a japonskou kulturou, je v porovnání s loňskem jako den a noc.

I tak jsem ale letos očekával o něco více. Co se týče způsobu práce, jsou u Hondy opravdu bojovníci. Až se staneme více konkurenceschopní, uvidíme ještě více z tohohle přístupu,“ má jasno dvojnásobný mistr světa.

A kdy tedy podle Alonsa McLaren-Honda bude moci znovu bojovat o vítězství? „Technická skupina, kterou v McLarenu momentálně máme, struktura, organizace… každý člověk je velký profesionál a vše jde správným směrem. Každý má zkušenosti z jiných týmů, přichází s novými nápady.

Všichni jsou talentovaní, což v minulosti předvedli. McLaren je velmi mezinárodní tým, máme lidi z celého světa. Jsme velmi otevření. Pracuji s týmem a celou organizací. Cítím, že přichází moment, kdy budeme moct ukázat výsledek naší práce. Jsme si vědomi naší nedobré situace, ale oproti konkurenci odstartoval náš projekt o rok později.

Pokud bychom začali v sezoně 2014, kdy přišly turbomotory, byl by letošní motor zřejmě ten, který bychom měli už vloni. Letos jsme v Německu zajeli 1:16, což by v roce 2015 stačilo na pole position. Máme rok zpoždění, ale rychle se učíme,“ řekl Fernando Alonso.

Čtěte dále: Tak trochu jiný rozhovor s Fernandem Alonsem…

Diskuse k článku

Napsat komentář