Tak trochu jiný rozhovor s Fernandem Alonsem…

Španělský závodník – a bezpochyby jedna z největších osobností formule 1 – poskytl oficiálním stránkám šampionátu zajímavý rozhovor, který se vyjma závodění týkal také osobního života. Využijte jedinečné šance alespoň trochu nahlédnout do Alonsova soukromí! Kdysi jste prohlásil, že člověk musí být herec, aby přežil ve formuli 1. Řekl byste, že váš talent je vhodný…

Štítky: Fernando Alonso Rozhovor Zveřejněno 11. 08 2016 — Lukáš Štěrovský

Španělský závodník – a bezpochyby jedna z největších osobností formule 1 – poskytl oficiálním stránkám šampionátu zajímavý rozhovor, který se vyjma závodění týkal také osobního života. Využijte jedinečné šance alespoň trochu nahlédnout do Alonsova soukromí!

Kdysi jste prohlásil, že člověk musí být herec, aby přežil ve formuli 1. Řekl byste, že váš talent je vhodný spíše pro drama, nebo komedii?
Samozřejmě, že pro komedii, jako vždy! (směje se) Všechno ve formuli jedna je tak trochu komedie. Je to sport, takže nic až tak vážného, rozhodně ne žádné drama. Je to trochu jako ten typ grotesek, kde dostanete ránu do hlavy, a druhý den jste zcela v pořádku. Rozhodně bych byl komediálním hercem…

A jakou roli byste si chtěl zahrát?
Cokoliv z rolí Jima Carryho! Myslím, že by si vedl dobře ve formuli 1, všemu by se tu vysmál! (směje se)

Existuje po šestnácti letech cestování napříč světem nějaké místo, kam byste se chtěl podívat?
Vždycky jsou místa, která vás přitahují. Například Argentina, kam se jednoho dne chci podívat. Jižní Amerika je dalším takovým cílem – pravděpodobně stejně jako všechna místa, kde už nemáme formuli 1. A proč nenavštívit třeba Terra de Fuego nebo Aljašku? Jsem typ člověka, co má rád cestování. Jsem stále mladý – i když podle věku ne, ale cítím to tak – a chci vidět všechna ta místa. Musíte využít šance, protože nikdy nevíte, kdy zmizí.

Když už je řeč o cestování, o vás je známo, že milujete jízdu vlakem, hlavně v Japonsku. Je to proto, že odpovídá vaší osobnosti – striktní jízdní řád pro striktního člověka?
Ha, pravděpodobně ano! Užívám si tu preciznost, smysl toho být někde přesně na čas – jo, to odpovídá mému způsobu života. Vlaky v Japonsku jsou pravděpodobně synonymem všeho, co považuji za příkladné! (směje se)

Jestliže jste ale takto precizní osoba, není někdy těžké žít sám se sebou?
Je! A pro lidi kolem mě je to ještě těžší! Znám se spoustu let, takže se s tím umím vyrovnat, ale ostatní… ójé! (směje se)

Kde se vůbec po takové době na cestách cítíte doma? A co to pro vás vlastně znamená, být doma?
Momentálně se doma necítím asi vůbec nikde. Žiju ve Španělsku, Anglii, Švýcarsku a v Dubaji – je v pořádku, že mám dům všude tam, kde jsou moje věci a oblečení, ale není to domov. Myslím, že nebudu nikde doma do doby, než skončím a strávím více než šest měsíců v jedné posteli. Momentálně ale žiju hlavně v Dubaji. Je to doslova ve středu světa, což je dobré s ohledem na to, že z letiště se dostanu prakticky kamkoliv přímou cestou. Co by častý cestoval mohl chtít víc?

Už jste říkal, že jste velmi disciplinovaný člověk. Existuje nějaká slabina, která je v tomto ohledu výjimkou?
Ano, volný čas! Když pracuji, je to rutina a velká preciznost. Ale Fernando Alonso v soukromí, to je úplně o něčem jiném…

A jaké koníčky má vlastně Fernando Alonso?
Obecně sport. Miluju ježdění na kole, mám rád fotbal, basketbal a tenis. Rád zavolám pár kamarádům a něco z toho si s nimi zahraju.

Kdysi jste před závodem zpíval spolu se svým současným manažerem Luisem Garciou Abadem. Platí to stále?
Ne, už to neděláme. Ztratili jsme to správné ‚momentum‘.

A co teď děláte pro to, abyste se dostal do nálady na závodění?
Teď už nic speciálního. Trávím čas s týmem – hlavně s inženýry, kteří mi vysvětlí poslední změny v pravidlech (směje se).

Když jste začínal, byla formule 1 mnohem nebezpečnější sport. V Austrálii jste bez větších zranění přežil děsivě vypadající nehodu. Jaký je podle vás další krok kupředu v oblasti bezpečnosti?
Asi systém Halo. Hlava řidiče je stále hodně zranitelné místo, jak je vidět na všech nehodách, při kterých dojde právě ke zranění hlavy. FIA si toho je vědoma, stejně jako ostatní, takže na tom pracujeme.

Jak se vám zamlouvají změny pro rok 2017 na papíře? Širší pneumatiky a vozy, které navíc podstatně zrychlí.
Znamenají jedno jediné – opět budu nadšený, až si budu sedat do auta. Očekávám návrat ‚wow‘ pocitu. Jako když jsem začínal v F1!

Co máte v plánu po skončení kariéry? Co třeba nějaké studium? Matematika, umění, historie?
No, tahle kapitola není tak úplně uzavřená, i když momentálně nemám v tomhle směru skutečné ambice. Ale nikdy nevíte, co přinese budoucnost!

Rovněž provozujete motokárovou školu pro mladé talenty. Jak vám daří v tomhle ohledu?
Ve Španělsku máme více aktivit. Máme muzeum, motokárové okruhy, na kterých pořádáme program pro bezpečnost na silnicích, kterého se zúčastní všechny školy z daného kraje. A pak máme vyloženě motokárovou školu, kde je asi stovka dětí z celého světa. Ty jsou rozděleny do skupin podle věku, celý kurz trvá pět týdnů. Těm nejmladším ukazujeme, jak se cítit v motokáře co nejpohodlněji. S těmi, co jsou starší, už doopravdy závodíme! A bylo by samozřejmě velkým úspěchem, kdyby budoucí šampion v některé kategorii jednomístných vozů prošel mojí školou. Ale to je hudba budoucnosti.

Jak se chystáte strávit letní pauzu?
Mám v plánu jet do Ameriky a užívat si tam svobody z toho, že vás na ulicích nikdo nepozná (směje se). Asi navštívím Kalifornii a Las Vegas, abych dokázal vypnout od F1. Tentokrát se ještě na Aljašku nechystám!

Čtěte dále: Alonso: Jsem smířený se dvěma tituly, ale třetí je stále mým cílem

Začátky. Alonso ve voze týmu Minardi, rok 2001

Začátky. Alonso ve voze týmu Minardi, rok 2001

Diskuse k článku

Napsat komentář