Ztráta Lotusu Renault nemrzí, protože nejde o přední o tým
Renault je ve formuli 1 kvůli marketingu, a proto mu nevadí, že řady jeho zákazníků opustí tým z konce pole.
Renault je ve formuli 1 kvůli marketingu, a proto mu nevadí, že řady jeho zákazníků opustí tým z konce pole.
V minulých letech patřil Lotus mezi přední stáje, pravidelně bojoval o stupně vítězů, ale letos je hodně rád za každý bod. A protože automobilky používají formuli 1 jako marketingovou platformu, o trápící se týmy moc zájem nemají.
„Ve formuli 1 se všechno točí kolem televize a médií,“ vysvětloval sportovní šéf Renaultu Cyril Abiteboul. „Takže top týmy získávají lví podíl z mediálního pokrytí.“
Přestup Lotusu k Mercedesu proto z tohoto pohledu nebolí. „Kdybychom přišli o náš nejlepší tým, byla by to opravdu velká ztráta. Bohužel Lotus nepatří mezi nejlepší týmy startovního pole. Takže až nebudou naším zákaznickým týmem, z pohledu marketingu to nebude mít vůbec žádné dopady na naší situaci.“
Podle Abiteboula vyhovuje plánům Renaultu i pokles zákaznicích týmů na tři, příští rok bude mít jen Red Bull, Toro Rosso a Caterham.
Diskuse k článku