Ztráta Lotusu Renault nemrzí, protože nejde o přední o tým

Renault je ve formuli 1 kvůli marketingu, a proto mu nevadí, že řady jeho zákazníků opustí tým z konce pole.

Štítky: Lotus Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 15. 10 2014 — Jan Pastorek

Renault je ve formuli 1 kvůli marketingu, a proto mu nevadí, že řady jeho zákazníků opustí tým z konce pole.

V minulých letech patřil Lotus mezi přední stáje, pravidelně bojoval o stupně vítězů, ale letos je hodně rád za každý bod. A protože automobilky používají formuli 1 jako marketingovou platformu, o trápící se týmy moc zájem nemají.

„Ve formuli 1 se všechno točí kolem televize a médií,“ vysvětloval sportovní šéf Renaultu Cyril Abiteboul. „Takže top týmy získávají lví podíl z mediálního pokrytí.“

Přestup Lotusu k Mercedesu proto z tohoto pohledu nebolí. „Kdybychom přišli o náš nejlepší tým, byla by to opravdu velká ztráta. Bohužel Lotus nepatří mezi nejlepší týmy startovního pole. Takže až nebudou naším zákaznickým týmem, z pohledu marketingu to nebude mít vůbec žádné dopady na naší situaci.“

Podle Abiteboula vyhovuje plánům Renaultu i pokles zákaznicích týmů na tři, příští rok bude mít jen Red Bull, Toro Rosso a Caterham.

Diskuse k článku

Napsat komentář